Ana içeriğe atla

İŞYERİNDE SÖZSÜZ İLETİŞİM TEKNİKLERİ.



İŞYERİNDE SÖZSÜZ İLETİŞİM TEKNİKLERİ.

Sevgili dostlar,

Sözel olmayan iletişim bir iş yeri için son derece önemlidir çünkü o işyerindeki yönetici ve çalışanların birbirleriyle çoğu zaman farkında olmadan kurdukları sözel olmayan iletişim mesajları tüm işyerinin havasını etkiler.

Sözel olmayan şekilde gönderdiğiniz mesajlar özellikle duygu durumunuzu açığa çıkartan öğeler içerir. Eğer sözsüz iletişim konusunda eğitim almamışsanız ve bu iletişimi farkında olmadan kontrolsüz bir şekilde kuruyorsanız siz hiç farkında olmasanız bile etrafınıza negatiflik yaymanız ve beraber çalıştığınız insanları rahatsız etmeniz olasıdır.

Çoğu zaman olumsuz bir şey yaptığınızı düşünmeseniz bile işyerindeki diğer insanların size karşı olumsuz tavırlar içinde olmalarının en büyük sebeplerinden bir tanesi de farkında olmadan etrafınıza yaydığınız sözsüz iletişim mesajlarıdır.

Bu konuda kendinizi geliştirmeniz için öncelikle sözsüz iletişim mesajlarını hangi araçlarla kullandığınızı ve eksikliğinizin hangi alanlarda olduğunu belirlemeniz lazımdır.

Göz Teması: Diğer insanlarla konuşurken göz teması kurmanız çok önemlidir bunun sebebi doğru göz teması kurarak karşınızdaki insana önem verdiğiniz ve söylediklerine ilgi duyduğunuz mesajını verirsiniz. Göz temasının bir diğer avantajı da karşı tarafı rahat hissettirerek sizinle iletişim kurmak için onu motive etmesidir. Kimse sürekli gözlerini kendisinden kaçıran bir insanla iletişim kurmak istemez. Eğer işyerinde sunum yapıyorsanız sizi dinleyenlerle doğru şekil ve oranlarda göz teması sağlamanız gerekir ki eğer bunu yapamazsanız kısa zamanda dinleyicilerinizin ilgisini kaybeder ve sunumunuz ne kadar iyi hazırlanmış olursa olsun mesajınızı onlara aktaramazsınız. Bir sunum esnasında kuracağınız doğru göz teması kendinize güveninizi ve anlattığınız konuya hakimiyetinizi dinleyicilere hissettirir.

Yüz İfadesi: Yüz ifadeniz duygularınızı dış dünyaya taşıyan bir araçtır. Neredeyse dünyadaki tüm kültürlerde yüz ifadeleri benzerlik gösterir ve sınır tanımayan bir iletişim aracı olarak kullanılır. Karşınızdaki insana gerek yüz ifadeniz gerekse gülümseme şekliniz gibi faktörlere aktaracağınız olumlu duygular iletişim etkinliğinizi oldukça arttıracaktır. Ancak farkında olmadan kaşlarınızı çatmak veya dudağınızı büzmek gibi yapacağınız basit hatalarda aynı şekilde karşı tarafta olumsuz duygular uyandıracaktır. Bu konuda eğitim almış bir insan hem kendi yüz ifadesini vereceği mesaja uygun bir şekilde konumlandırabilir hem de karşısındaki insanın duygu durumunu doğru analiz edebilir.  

Mesafe:  Diğer insanlarla olan mesafeniz yani onlara ne kadar yakın ya da ne kadar uzak durduğunuz son derece önemidir ve dikkat edilmesi gerekir. Her kültürün iletişim sırasında kullandığı belli mesafe oranları vardır. Bu sebeple biriyle konuşurken kendinizi rahat hissettiğiniz mesafe karşı insanda rahatsızlık üretiyor olabilir. Fiziksel konumunuzu son derece iyi analiz ederek mesafenizi ona göre ayarlamanız lazımdır. Mesafe direkt olarak duygusal durumları da etkiler. Örneğin karşı tarafa gereğinden fazla yaklaşmanız onda saldırgan duygular uyandıracak ve siz daha ağzınızı açmadan karşı tarafı son derece olumsuz bir psikolojiye sokacaktır.

Duruş: Duruşunuz kendiniz hakkında karşı tarafa büyük mesajlar verir. Örneğin yanlış bir vücut duruşu karşı tarafa onun söylediklerini ciddiye almadığınız mesajını verebilir ve olumsuz duygulara sebep olabilir. Bu sebeple her türlü iletişimde duruşunuzun mutlaka mesajınızla uyumlu olması son derece önem taşımaktadır. Farklı duygular uyandırmak için farklı duruş şekillerini doğru kullanan iletişimciler etraflarına son derece etkileyici bir imaj verirler.  

Ses Tonu: Konuşurken kullandığınız ses tonu karşı tarafa daha siz konuşmanızı bitirmeden duygu durumunuz ve tavrınız hakkında önemli mesajlar gönderecektir. Aynı şekilde çıkardığınız seslerde karşı tarafı duygusal olarak etkiler. Örneğin birisi sizden talepte bulunduğu zaman istemeden çıkarabileceğiniz belli belirsiz bir homurdanma sesi bile karşınızdaki insanın saniyeler içinde size düşmanca bir tavır almasına sebep olacaktır. Aynı cümlenin farklı ses tonlarıyla söylenmesi de anlamı ve ürettiği duygusal durumları tamamen değiştirir. Ses tonunu doğru kullanabilen insanlar son derece basit cümlelerle bile karşı tarafta istedikleri duyguyu oluşturabilirler.

Kısacası insanlar çoğu zaman farkında olmadıkları halde karşılarındaki diğer insanlara yüklü miktarda sözsüz iletişim mesajları göndermektedirler. Bu mesajların farkına vararak kontrol edebilenler “güçlü iletişimciler” olarak kısa zamanda dikkat çekerlerken bu alanda kendini geliştiremeyenler ne kadar bilgili ve tecrübeli de olsalar diğer insanlara yanlış mesajlar gönderdikleri için çevrelerinde “olumsuz bir hava” oluştururlar.

Geçmişte yaşadığınız ve bir anlam veremediğiniz tüm işyeri problemlerinin bir kısmı etrafınıza farkında olmadan verdiğiniz sözsüz iletişim mesajları sebebiyle olabilir. İş yaşamında özellikle yönetici olarak kariyerinizi sürdürüyorsanız özellikle sözsüz iletişim teknikleri ve doğru mesajlar oluşturma becerileri konusunda kendinizi geliştirmeniz ve eğitim almanız gerekir. İletişim konusunda kaliteli bir eğitim almamış ve bilgi bakımından zayıf bir yönetici harita okumayı bilmeden engin denizlere açılmaya çalışan ve genelde kötü bir sona doğru ilerleyen “kaptanın” durumuna benzer.

Sevgilerimle
Aydın Serdar Kuru

ETKİLİ İLETİŞİM EĞİTİMLERİ İÇİN LÜTFEN AYÇA KURU AKADEMİYLE TEMASA GEÇİNİZ.

AYÇA KURU AKADEMİ
https://aycakuru.com.tr/
Tel: 0554 280 44 84

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ Sevgili dostum, Bugün üzerinde uygulanıyor olabilecek yada gelecekte karşı karşıya kalabileceğin bazı psikolojik baskı tekniklerinden örnekler vermek istiyorum. Her zaman dediğim gibi seni ancak bilmediğin yumruklar devirebilir ama geldiğini gördüğün her tür saldırıya karşı önlem alabilirsin. 1 ) Öncelikle üzerinde psikolojik olarak baskı kurmaya çalışan insanlardan acıma falan bekleme. Yaptıklarında da bir mantık filan arama. Neden benim üzerime geliyorlar gibi saçma sorular seni sadece daha zayıflatır. Bu tür şeytanlar başka insanların acılarından beslenir. Sen ne kadar acı ve sıkıntı çekersen o oranda zevk alırlar. Öncelikle böyle bir saldırıyı mantığınla çözmek için zaman kaybetme. Zaten sen baskı görmen için bir sebep aradıkça kendi kendini de suçlamaya başlarsın, bu da tam saldırgan manyağın istediği şeydir. Çünkü kendini suçladıkça acın daha da artar ve acın arttıkça o pisliklere daha fazla zevk verirsin. 2) Sana saldıranlar genelde sosyop...

KIŞKIRTMA VE SOSYAL MEDYA

  KIŞKIRTMA VE SOSYAL MEDYA Sevgili dostlar, Sosyal medya hepimizin yaşamına çok önemli faydalar katsa da yüz binlerce insanın aynı zamanda kışkırtılması konusunda kötü niyetlilere büyük imkanlar sunmaktadır. Tarihte daha önce olmayan psikolojik araçlar kullanılarak insan grupları istenen amaçlar doğrultusunda yönlendirilebilmektedir ve eğer bu araçların kullanıldığı insanlar rasyonel olarak gelişmemiş, eğitim seviyesi düşük ve duygusallığa yatkın bir grupsa bu araçlar daha da etkin olmaktadır.  Şimdi uzmanlık alanım olan Algı Yönetimi açısından ne tür araçlar kullanıldığına bir bakalım  Duygusal Tetikleme (Emotional Triggering) Korku ve Öfke: İnsanların korku ve öfke gibi güçlü duygularını harekete geçiren içerikler paylaşılır. Örneğin, tecavüz veya saldırı gibi korkunç olayların detayları abartılarak ya da çarpıtılarak verilir. Burada mesele insanların en temel duygularından birisi olan korku ve buna bağlı olarak öfkeyi tetiklemektir. Öfke duygusu beynin rasyonel düşünc...

MANİPÜLATÖR KİŞİLİKLERİN TİPİK DAVRANIŞLARI

  MANİPÜLATÖR KİŞİLİKLERİN TİPİK DAVRANIŞLARI  Sevgili dostlar, Ailenizin Algı Yönetimi uzmanı olarak, hayatınızı zehir eden manipülatör insansıların bazı tipik davranışlarını sizlerle paylaşmak istiyorum. Böylece kendinizi koruyabilir ve midenizi delinmekten, saçınızı ağarmaktan kurtarabilirsiniz. Manipülatif kişiliklerin tipik davranışları, genellikle kontrol etmek, kendi çıkarlarına hizmet etmek amacıyla başkalarının duygularını, düşüncelerini ve davranışlarını acımasızca etkilemeye yöneliktir. Bu tür kişiler, başkalarını manipüle etmek için çeşitli psikolojik taktikler kullanırlar. Bu taktikleri bilmezseniz, oltaya takılmış balık gibi kıvranır durursunuz. İşte manipülatif kişiliklerin tipik davranışlarını psikolojik maddeler şeklinde açıklıyorum; vatana millete hediyem olsun: 1. Ana Manipülasyon Taktikleri Gaslighting: Kişinin gerçeklik algısını sorgulamasına neden olacak şekilde yanlış bilgi verme veya olayları çarpıtma. Örneğin, "Bu olayı hiç hatırlamıyorum, sen uyduruy...