İŞ ETİKETİNİN 10 KURALI.
Sevgili Dostlar,
İş etiketinin temeli iş hayatında güçlü iletişim
yöntemleriyle etkili bir imajı oluşturabilmektir. İş etiketi kültürel alanda
ülkeden ülkeye çeşitlilikler gösterse bile temel kuralları değişmez.
İş etiketinin bazı kuralları şunlardır.
1) Randevularınıza zamanında gidin mümkünse her
randevunuzdan on dakika önce görüşme yerinde olmaya kendinizi alıştırın. Bu
size kendinize çeki düzen verecek, soluklanacak ve düşüncelerinizi
sakinleştirip odaklanacak süreyi verecektir. Ter kan içine batmış ve nefes
nefese gittiğiniz her randevu karşı tarafa zamanını planlamayan, disiplinsiz ve
saygısız bir imaj yansıtmanıza sebep olur.
2) Giymeniz gereken kıyafetin şekli, rengi ve stili duruma
göre değişiklikler gösterir ancak temiz, ütülü ve pırıl pırıl olmanız
gereksinimi değişmez. Her durumda içinde bulunduğunuz çalışma pozisyonundan
birkaç kademe üstünüzdeki insanlar nasıl giyiniyorsa öyle giyinmeye çalışın.
Örneğin elemansanız müdürünüz gibi giyinin, müdürseniz genel müdüre bakın eğer
genel müdürseniz CEO sizin için iyi bir örnektir.
3) Kibar olun. Etrafınızdaki insanlardan selamı, sabahı ve
teşekkürü esirgemeyin. İşyerinde siyasi ve dini tartışmalardan kaçının,
bunların size hiçbir faydası olmayacağı gibi bolca zararı olur. Espri
yeteneğinizi geliştirin böylece insanlar sizinle konuşurken gerilmezler ama
fazla da abartmayın.
4) Dedikodu ve insanlara kulak misafiri olma çocukça
hareketlerdir. Hiçbir dedikodu ortamına bulaşmayın hele duyduğunuz şeyleri
başkalarına kesinlikle aktarmayın çünkü genelde dedikoduları kimin çıkardığı
bilinmez ama kimin yaydığı çok iyi bilinir. Birileri kendi aralarında özel bir
konuşma yaparken onların bulunduğu ortama girmişseniz bir an önce orada
bulunduğunuzu belli edin, böylece insanları dinliyor algısı üretmekten
kendinizi korumuş olursunuz.
5) İnsanlarla konuşurken onlara tüm ilginizi verin. Birileri
size bir şeyler anlatırken elinizdeki telefonla veya önünüzdeki monitörle
ilgilenmeyin. Eğer acil bir işiniz varsa mutlaka karşınızdaki insandan izin alarak
ilginizi ondan ayırın. Unutmayın kimse kendisini önemsiz, değersiz hissetmek
istemez ve kendilerine yeterince ilgi göstermediğinizi düşünürlerse büyük bir
kin ve öfkeyle karşılık verirler.
6) Beden dilinize dikkat edin. İnsanlarla tokalaşırken veya bir
sunum yaparken tüm bedeninizin doğru mesajı gönderdiğine emin olun. Bazı
durumlarda abartılı bir el sıkışma bile tüm işinizin bozulmasına sebep
olabilir.
7) İnsanlara kendinizi doğru şekilde tanıtın. Bazen
karşınızdaki insan sizin kim olduğunuzu hatırlamayabilir, böyle bir şeyi
hissederseniz kendinizi kısaca tekrar hatırlatın. Eğer bir görüşmeye yanınızda
başka insanlarla gitmişseniz onları da doğru şekilde tanıtmaya zaman ayırın.
8) Karşınızdaki insanın sözünü kesmeyin ve mutlaka
söyleyeceklerini bitirmesini bekleyin. Eğer karşınızdaki insanı dinlemiyor ve
sürekli sözünü kesiyorsanız ona verdiğiniz imaj “seni de söylediklerini de hiç
önemsemiyorum” mesajını içerir ve böyle bir imaj verirseniz işiniz hiç kolay
olmaz.
9) Dilinize hakim olun. Özellikle argo dil kullanımınıza çok
dikkat edin. Kendinizi rahat hissettiğiniz bir ortamda sarf edeceğiniz argo bir
sözcük yanlış kulağa gitmesi halinde kariyerinize büyük bir zarar verebilir. İş
ortamında kullandığınız dil aynen giydiğiniz kıyafetler gibi belli standartların
üstünde olsun.
10 ) İş saatlerinden sonra ofis olarak yarı resmi bir yemeğe
veya eğlenceye katılmanız gerekiyorsa özellikle alkol alımınıza dikkat edin.
Kendinizi fazla rahat hissedip nasıl olsa bu eğlence yemeği diyerek alkolü
fazla kaçırırsanız bunun bedelini ertesi gün işyerinde kesinlikle ödersiniz.
Yeme içme konularında ayrıntılara dikkat edin. Örneğin ofise yemek
getiriyorsanız keskin kokulu ve başkalarını rahatsız edecek gıdalardan sakının.
Evet, gördüğünüz gibi aslında hepimizin bildiği ve çoğu ufak
ayrıntılar gibi görünen bu tür konular gereği yapıldığı takdirde kariyerinize
büyük fayda verecek olumlu bir imaj oluşturmanızı sağlayacaktır. Ama bunlar
önemli değildir derseniz yapacağınız ufacık bir etiket hatası yıllarca kan ter
içinde oluşturduğunuz kariyerinizin tepetaklak olmasına sebep olabilir.
Sevgilerimle
Aydın Serdar Kuru
İŞ ETİKETİ VE
PROTOKOL EĞİTİMLERİ İÇİN LÜTFEN AYÇA KURU AKADEMİYLE TEMASA GEÇİNİZ.
AYÇA KURU AKADEMİ
https://aycakuru.com.tr/
Tel: 0554 280 44 84
Yorumlar
Yorum Gönder