Ana içeriğe atla

HAZIRCILIK FELAKETTİR.



HAZIRCILIK FELAKETTİR.

Sevgili dostum,

Son söyleyeceğimi ilk baştan söyleyeyim.

Hayatta hazır ve beleş yemek yoktur. Bedavadan ve emek harcamadan kazandığını düşündüğün her şeyin faturası mutlaka kesilir.

Ama bugün,ama yarın hesap mutlaka kesilir.

Nasıl restoranda tıka basa yiyip, içip eğlendikten sonra hesabın gelmesi seni şaşırtmıyorsa.

Faydalandığın ve yarar sağladığın her şeyin de bedelini ödemen lazımdır.

Bugün ödemiyormuş gibi sana geliyorsa da , meraklanma masaya gelmemiş hesap şu anda kasada hazırlanmaktadır.

Elindeki her şeyden sana sorulacaktır.

Sağlıklı bedenini hangi yollarda kullandın ?  Sorulacak.

Okumasını bildiğin halde, neden kendini geliştirecek kitaplar okumadın ve vaktini harcadın ?  Sorulacak.

Yazmasını bildiğin halde, neden bildiğin faydalı şeyleri paylaşmadın ?  Sorulacak

Konuşmasını bildiğin halde, ağzından boş ve kimseye yararı olmayan laflardan başka neden bir şey çıkmadı ?

Sorulacak.

Hele hele, üç kuruş çıkar için, elini ve dilini fitne fesat çıkartmak, insanları kandırmak için kullandıysan katmerli katmerli sorulacak.

Kendin çaba göstermezsen kimse seni bu hesap denkleminden kurtarmayacak.

Birileri okusun ve öğrenip bana anlatsın.

Birileri çalışsın ,ben yiyeyim.

Birileri bana baksın, birileri beni kollasın, birileri haklarımı savunsun ve birileri beni kurtarsın diye bekliyorsan çok beklersin.

O sana bakacaklarını,kollayacaklarını,savunacaklarını ve kurtaracaklarını söyleyenlerin esas derdi seni kullanmaktır sadece.

İnancım var diyorsan, kişisel sorumluluğun olduğunu ve kimsenin ardına saklanamayacağını da bil.

Başkasının edeceği duaya,okuyacağı Kurana ve yapacağı hayırlı işlere bel bağlama.

Kahvede okey  masasında bile oyun oynamayıp sadece laf kalabalığı yapanlara "Yancı" denir.

Yancı olma oyuncu ol.

Bu dünyadaki görevin sahada oynamaktır, tribünlerde keyif içinde uzaktan maç izlemek için gönderilmedin.

Gördüğün bildiğin her tür olumsuzluktan sorumlusun.

Bu olumsuzlukları düzeltmeye uğraşmak senin görevin.

Sadece pasif şekilde "ben inandım" diyerek köşeye çekilebileceğini sanma

Belki her yerde sıraya kaynak yapılabilir ama bu işlerde böyle bir şansın yoktur.

Bir an önce kendine gel ve sorumluluklarının farkına var.

Hiç bir şey yapamıyorsan bile Internet üzerinden günde iki tane hayırlı fikir paylaş.

Gördüğün bir kötülüğü eleştir.

Üstüne başına, evine barkına çeki düzen ver.

Ailenden ve yakınlarından başlayarak sorumluluk almaya başla.

Etrafındaki insanlar başları sıkıştığı zaman akıllarına seni getirsinler.

Hazırcı olma

Mücadeleci ol.

Çünkü insanlığın Z Raporu alındığı gün

İsminin dünyada zulüm, fesat ve haksızlığın kalkması için mücadele verenlerin arasında geçmesini istersin.

Eğer ismin kötülere yancılık yapan ve "boş ver beni ilgilendirmez" diyenlerin listesinde çıkarsa.

İşin çok zor olur dostum. Çok zor.

Şu anda kesin bir karar ver.

Bundan sonra elimden geldiğimce kendimi aklen,bedenen ve ruhen geliştireceğim

Olumsuzluklara gözümü kapatmayacağım ve "Bana ne" demeyeceğim

İnsan olmanın sorumluklarını yerine getireceğim de.

Bak bunu dersen önünde ne kapılar açılıyor ve aslında ne kadar güçlüsün. Kendin şahit ol.

Hepimizin yancılık ve hazırcılık belasından kurtulmuş

Güçlü ve güvenilir insanlar olabilmemiz dileğiyle.

Sevgilerimle

Aydın Serdar Kuru






   

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ Sevgili dostum, Bugün üzerinde uygulanıyor olabilecek yada gelecekte karşı karşıya kalabileceğin bazı psikolojik baskı tekniklerinden örnekler vermek istiyorum. Her zaman dediğim gibi seni ancak bilmediğin yumruklar devirebilir ama geldiğini gördüğün her tür saldırıya karşı önlem alabilirsin. 1 ) Öncelikle üzerinde psikolojik olarak baskı kurmaya çalışan insanlardan acıma falan bekleme. Yaptıklarında da bir mantık filan arama. Neden benim üzerime geliyorlar gibi saçma sorular seni sadece daha zayıflatır. Bu tür şeytanlar başka insanların acılarından beslenir. Sen ne kadar acı ve sıkıntı çekersen o oranda zevk alırlar. Öncelikle böyle bir saldırıyı mantığınla çözmek için zaman kaybetme. Zaten sen baskı görmen için bir sebep aradıkça kendi kendini de suçlamaya başlarsın, bu da tam saldırgan manyağın istediği şeydir. Çünkü kendini suçladıkça acın daha da artar ve acın arttıkça o pisliklere daha fazla zevk verirsin. 2) Sana saldıranlar genelde sosyop

İŞ YERİNDE SENİ EZMEK İÇİN KULLANILAN 5 MANİPÜLASYON TEKNİĞİ.

İŞ YERİNDE SENİ EZMEK İÇİN KULLANILAN 5 MANİPÜLASYON TEKNİĞİ. Sevgili dostum işyerinde ve hayatta kötü niyetli psikopatların seni kurban durumuna düşürmek için kullandığı yöntemlerden bir kaçını seninle paylaşmak istiyorum. Bunlara karşı dikkatli olmanı öneririm. 1) Pohpohlayarak gardını düşürtme : Yeni başladığın bir işte daha seni tanımadan "sen gördüğüm en akıllı insansın" veya "gerçekten bu işe çok yakıştın" türü pohpohlama senin güvenini kazanma ve yanına sokulmak için kullanılır. Bu sebeple daha kimseyi tanımadığın ve tek bir doğru dürüst muhabbet etmediğin bir ortamda biri gelir seni hemen övmeye ve pohpohlama başlarsa dikkat et. Psikopatın biri vuruş yapabilmek için mesafeyi kapatıyor olabilir. 2) Gerçeklik algınını değiştirme : Psikopat burada senin doğru olduğuna emin olduğun her şeyin yanlış olduğunu söylemeye ve kendine güvenini kırmaya başlar. " Sen okulda öyle öğrenmiş olabilirsin ama işler buralarda böyle yapılmaz" vey

KİBİRLİ İNSANLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI.

  KİBİRLİ İNSANLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI. Sevgili dostlar, Bugünkü yazımda bazı zamanlar hayatı etrafına çekilmez hale getiren kibirli insanlarla başa çıkmanın bilimsel ve psikolojik yollarını ince ince anlatacağım. Eğer hayatınızı paçavraya çeviren kibirli insanlarla muhatapsanız ve onlardan yakanızı bir türlü kurtaramıyorsanız toplanın etrafıma anlatmaya başlıyorum. Ufak ara notu : Bu yazıyı en beğenmeyecek kişiler bilin bakalım kimler olacak ? Tavsiye Yol 1 : İlk tavsiyem kibirli bir insana acıyıp onu düzeltme görevini üstlenmeyin. Kibrin altında o kişinin geçmişinden gelen ciddi travmalar ve özgüvensizlikler vardır. Kendini sürekli değerli ve önemli hissetmek istediği için yumurta kabuğundan ince egosunu korumak amacıyla havadan geçen sineğe bile kibir basmaya çalışır. Bu kendini iyi hissedebildiği tek yoldur. Bu tür kişileri nasihat veya uyarıyla yola getirmeniz imkansızdır çünkü her türlü nasihat ve uyarıyı hakaret olarak algılayacaktır. Kavga etmeniz de çözüm değildir çünkü &q