Ana içeriğe atla

PSİKOLOJİK İKNA TAKTİKLERİ VE ALGI YÖNETİMİ.


PSİKOLOJİK İKNA TAKTİKLERİ VE ALGI YÖNETİMİ.

İkna nedir diye düşündüğünüz zaman herkesin aklına farklı şeyler gelir. Kimi insan için ikna demek her gün gördüğü reklamlar kimisi içinde iş yerinde sorumluluğu altındaki personelini ikna etmek için kullandığı taktiklerdir. 

İkna herkesin hayatında farklı bir yere sahiptir ve her insan için farklı bir anlama gelebilir ancak şu bir gerçektir ki ikna dediğimiz unsur hepimizin günlük hayatında son derece önemli bir faktördür. Siyaset, hukuk, medya, haberler ve reklamcılık gibi bir çok alan tamamen ikna psikolojisinin alanına girer. 

İş yaşamı dediğimiz şey de esasında ikna etmek veya ikna edilmek üzerine kurulmuş bir yapıdır.

Tüm bu alanlarda diğer insanları ikna etmenin gereklerini yerinde uygulayanlar başarılı olurken bunu önemsemeyenler başarısız olur.

İnsanların bir kısmı ikna taktiklerine karşı bağışıklıkları olduğunu zanneder ve bu “doğal yetenekleri” sayesinde kendilerini her tür “ikna girişimine” karşı koruyabileceklerine veya her durumda “işin doğrusunu” anlayacaklarına ya da kendi kararlarını özgürce alan insanlar olduklarına inanırlar.

Bazı olaylarda bu gerçek olabilir ancak çoğu durumda ikna taktikleri ve algı yönetimi konusunda eğitim almamış insanlar, karşılarında eğitimli profesyoneller olduğu zaman oldukça çaresizlerdir.

Bu insanların anlamadığı ve önemsemediği şey ikna taktiklerinin esas gücünün fark edilmez ve görünmez olmasından kaynaklandığıdır.

Televizyonda gördüğünüz reklam veya size bir şeyler satmaya çalışan satış elemanı mesele değildir esas mesele farkına bile varmadığınız psikolojik açılardan size yaklaşan ve üzerinizde ne olduğunu bilmediğiniz teknikler kullanan ikna odaklarıdır.

Algı Yönetimi ve İkna taktikleri eğitimlerimin her birinde en sık karşılaştığım tepki “şaşırma” tepkisidir çünkü ben onlara gösterinceye kadar bir çok insan nasıl yönlendirildiklerinin farkında bile olmazlar.

Burada tabi önemli bir ayrıma dikkat çekmek isterim.

Psikolojik İkna taktikleri ve Algı Yönetimi unsurları onları kullanan kişinin niyetine göre olumlu yada olumsuz bir anlam kazanır. Kamu yararına yapılmış ve insanlara büyük faydalar sağlayan çok başarılı çalışmalar da vardır.

Önemli olan bu taktikleri öğrenmiş olmanızdır. Öğrendikten sonra ister kendinizi kötü niyetli ikna girişimlerine karşı korur, ister iyi niyetlerle başka insanlara faydalı çalışmalarda bulunursunuz. Zaten bu taktikleri öğrendikten sonra dünyaya bakışınız asla eski şeklinde olmayacaktır. Bir gazeteyi okurken hatta bir diziyi izlerken bile başka insanların fark etmediği şeyleri fark etmeye başladığınızı göreceksiniz.

Peki ikna nedir. İletişim Profesörü Richard Perloff’un “İknanın Dinamikleri” kitabına göre ikna 
“özgür seçim hakları olduğuna inanan insanların tavır, davranış ve eylemlerinde somut değişimler üretmek için kullanılan psikolojik bir süreçtir”

Profesör Perloff’un tanımındaki önemli nokta ikna taktiklerinin etkili olması için gereken esas faktörün karşınızdaki insanların “özgür seçim hakları” olduğunu düşünmeleridir. Kendisini bir şeylere zorlandığını düşünen insanlar savunma durumuna geçecekleri için kullanılan teknikler etkin olmayacaktır.

İnsanlar binlerce yıl boyunca başka insanları ikna etmenin yollarını araştırmışlardır. Antik Yunanda özellikle Aristo’nun bu konuda çok ciddi çalışmaları olmuştur. Ancak özellikle İkinci Dünya Savaşı sonrası Psikoloji ve Propaganda bilimlerinin gelişmesi İkna eylemini bir bilime dönüştürmüştür. 

Benim de eğitimlerimde takip ettiğim yol işte bu bilimsel yoldur.

İkna Psikolojisi ve Algı Yönetiminin bugün dünyadaki durumunu kısaca özetleyecek olursam.

1. İnsanları ikna etmeye yönelik mesajların rakamı ciddi oranlara ulaşmıştır. Günlük hayatınızda sadece bir gün içinde üç yüz ile üç bin arasında Psikolojik İkna ve Algı Yönetimi “vuruşuna” maruz kalıyorsunuz.

2. İkna Mesajlarının iletilme yöntemleri müthiş hızlara sahiptir. Internet, televizyon ve radyo sayesinde her hangi bir ikna mesajının çok kısa zamanda milyonlarca insana iletilebilmesi mümkündür.

3. Psikolojik İkna Taktikleri ve Algı Yönetimi artık dev bir sektör halindendir. İşleri insanları ikna etmek olan reklam ajansları, pazarlama ve halkla ilişkiler firmalarının yanı sıra bir çok sektördeki farklı firmalar da bu konuda ayrı departmanlar kurmaktadırlar. Dünyada bu süreç çok daha fazla gelişmiştir ancak özellikle farklı sektörlerdeki firmalara verdiğim eğitimlerde ülkemizde de bir çok firmanın da bu konuda farkındalık geliştirdiğini görmekteyim.Eğer bir firmanız varsa ve rakibiniz Psikolojik İkna Taktikleri ve Algı Yönetimi alanında eğitim görmüş yöneticilere ve ekibe sahipse onların karşısında işiniz çok ama çok zor demektir.

4. İkna ve Algı Yönetimi giderek görünmez hale gelmektedir. Bilindik reklam uygulamaları artık yerini Algı Yönetimi unsurları içeren gizli reklamlara bırakmaktadır. Artık bir ürün reklamlarla satılmaya çalışılmamakta bunun yerine insanların o ürünü otomatik olarak satın alacağı imajlar ve hayat şekilleri kitlelere kabul ettirilmektedir. Örneğin “gezginlik” imajı turizm ve havayolu sektörleri için özel olarak oluşturulmuş bir imajdır.

5. İnsanlar artık her konuda bilgiye daha çabuk ulaşabilmekte, satın alacakları ürün ve hizmetler konusunda ciddi araştırmalarda bulunmaktadırlar. Bu sebeple firmaların klasik reklamları çoğu zaman işe yaramamaktadır. Bu sebeple akıllı firmalar klasik reklamların yerine Psikolojik İkna Taktikleri ve Algı Yönetimi içeren operasyonlar yapmaktadırlar. Son zamanlarda “ben bu ürünü/hizmeti acaba neden satın aldım ? ” gibi bir soruyu kendi kendinize sormuşsanız büyük ihtimal görünmez bir Algı Yönetimi kampanyasına maruz kalmış olabilirsiniz.

Toparlarsam.

Hayatın ama özellikle iş hayatının temeli “ikna etmek” ve “ikna edilmek” üzerinde yürümektedir. Eğer başarılı olmasını istediğiniz bir iş yeri sahibiyseniz veya iyi bir kariyere sahip bir çalışansanız diğer insanları nasıl ikna edeceğinizi öğrenmeniz çok önemlidir. 

Bu sebeple Psikolojik İkna Teknikleri ve Algı Yönetimi konusunda bilgilenmeniz ve eğitim almanız sizin için bir lüks değil çok önemli bir gerekliliktir. 

Şartların sürekli değiştiği ve rekabetin sertleştiği piyasalarda bu gerçeğin farkına varanlar rahat bir hayat sürerken bunu önemsemeyenlerin çekecekleri büyük sıkıntılara önümüzdeki yıllarda hep beraber şahit olacağımızı düşünüyorum.

Sevgilerimle
Aydın Serdar Kuru
Eğitmen- Koç (ACC) -Yazar

İlgilenenlere özel not :
Psikolojik İkna Taktikleri ve Algı Yönetimi eğitimleri hakkında bilgi almak için :

AYÇA KURU AKADEMİ - İSTANBUL
Telefon : 0(554)280 44 84

Yorumlar

  1. Bu yazinin da ikna ve algi yonetiminin ne kadar onemli ve gerekli bir yetkinlik olduğunu anlatmak uzere bir algı yönetimi yaptığını düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ Sevgili dostum, Bugün üzerinde uygulanıyor olabilecek yada gelecekte karşı karşıya kalabileceğin bazı psikolojik baskı tekniklerinden örnekler vermek istiyorum. Her zaman dediğim gibi seni ancak bilmediğin yumruklar devirebilir ama geldiğini gördüğün her tür saldırıya karşı önlem alabilirsin. 1 ) Öncelikle üzerinde psikolojik olarak baskı kurmaya çalışan insanlardan acıma falan bekleme. Yaptıklarında da bir mantık filan arama. Neden benim üzerime geliyorlar gibi saçma sorular seni sadece daha zayıflatır. Bu tür şeytanlar başka insanların acılarından beslenir. Sen ne kadar acı ve sıkıntı çekersen o oranda zevk alırlar. Öncelikle böyle bir saldırıyı mantığınla çözmek için zaman kaybetme. Zaten sen baskı görmen için bir sebep aradıkça kendi kendini de suçlamaya başlarsın, bu da tam saldırgan manyağın istediği şeydir. Çünkü kendini suçladıkça acın daha da artar ve acın arttıkça o pisliklere daha fazla zevk verirsin. 2) Sana saldıranlar genelde sosyop

BAZI ERKEKLER GÜÇLÜ KADINLARDAN NEDEN HOŞLANIR ?

BAZI ERKEKLER GÜÇLÜ KADINLARDAN NEDEN HOŞLANIR ? Selamlar dostlar, Tabi şimdi bu durumun altında da gene psikolojik sebepler var. Ailenizin algı yönetimi uzmanı olarak bu konuyu irdeleyelim efendim. Olgunluk ve Bağımsızlık: Güçlü kadınlar genellikle kendi ayakları üzerinde durabilen, bağımsız ve olgun bireyler olarak görülürler. Bu tür bir olgunluk ve bağımsızlık, birçok erkeği etkileyebilir, çünkü bu, bir ilişkide karşılıklı saygı ve eşitlik anlamına gelir. Geleneksel kadın rolünde çocuksuluk ve erkeğe bağımlı olma yüklendiği için bir çok erkek bu rolden rahatsızlık duyabilir. Güçlü kadın erkeğin bu ihtiyacını görebilir. Dengeli İlişkiler: Güçlü bir kadın, ilişkide dengeli bir ortaklık kurma eğilimindedir. Bu, ilişkinin her iki tarafının da eşit sorumluluk taşıdığı, bir tarafın diğerine bağımlı olmadığı bir ilişki anlamına gelir. Bazı insanlar kendi avantajlarına bile olsa dengesiz denklemlerden rahatsız olurlar bu sebeple böyle bir erkek gerçekten dengeli bir ilişki kurabileceği kadı

KARANLIK TARAFINI YÖNETMEK : CARL JUNG'DAN BAŞARI İÇİN 5 ADIM

KARANLIK TARAFINI YÖNETMEK : CARL JUNG'DAN BAŞARI İÇİN 5 ADIM  Sevgili dostlar, Bugün size psikoloji allamesi ve ulema-i-ekber Carl Jung hazretlerinin gölge kavramından bahsedeceğim. Ailenizin algı yönetimi uzmanı olarak amacım içinizdeki kötü çocuğu ve "senden adam olmaz" dedikleri zaman bahsedilen "adam olmayacak" kısmınızı nasıl güzel işlere ve başarının kırmızı halılı ve altın varaklı yollarına yöneltirsiniz konusundan bahsedeceğim. Carl Jung efendi bakalım neleri tavsiye etmiş. Adım 1 : GÖLGEN İLE YÜZLEŞ Carl Jung hazretlerinin "gölge" kavramı, kişinin bilinç dışında bıraktığı ve kabul etmekte acayip zorlandığı kişilik özelliklerini ifade eder. Örneğin, belki de eleştirel veya yargılayıcı bir yanınız var ve bu genellikle stresli durumlarda belirginleşiyor. Yani stresli durumlarda başlıyorsunuz millete laf sokmaya, arkasından eleştirmeye veya kendiniz dışında herkesi aptal ilan etmeye. Ama normal zamanlarda pamuk gibi ponçik gibisiniz. İşte bu seni