Ana içeriğe atla

PSİKOLOJİK KONTROL YÖNTEMLERİ.


PSİKOLOJİK KONTROL YÖNTEMLERİ.

Sevgili dostlar,

Ailenizin algı yönetimi hocası ve bin türlü psikolojik hinliklerin öğreticisi olarak yeni psikolojik kontrol yöntemleri konulu yazıma hoş geldiniz.

Psikolojik kontrol yöntemlerini bilmeniz hem başarmak istediklerinizi daha kolay başarmanızı sağlayabileceği gibi hem de kendinizi türlü kandırmaca ve kazıklamasyondan kurtarabilmenize yarayacaktır.

Bu okuyacağınız on binlerce bitcoin değerindeki bilgiler tarafımdan size hassaten hediye edilmektedir ancak bir şartla. 

Yazının sonunda ufak bir ricam olacak. 

Hocam ricanızı dikkate alırım diyenlerdenseniz buyurunuz. 

Ancak ben her şeyi beleşe isterim, senden her şeyi alırım ama hiç bir şey vermem, dağıttığın etli pilavı yerim ama sonra teşekkür bile etmeden tabağı yüzüne fırlatırım diyenlerdenseniz şimdi yazıyı okumayı bırakarak kendi yolunuza gitmenizi tavsiye ederim.

Evet biz dürüst ve hak bilir arkadaşlarımızla başlayalım.

Yöntem Uno :

Bir kafede oturuyorsun diyelim. Yakınlarda oturan ve dikkatini çeken birinin seni gözleriyle devirecekmişçesine izlediğini hissediyorsun ama çok da emin olamıyorsun. Bu işi öyle ustaca yapıyor ki bir türlü sana yakalanmıyor.

Peki bu işin sağlamasını nasıl yapacaksın. 

Basit dostum, hemen kendini esnemeye zorla ve ağzını yaya yaya sanki on beş saatlik mışıl mışıl bir uykudan yeni kalkmışçasına tatlı tatlı esne. Biliyorsun esneme bulaşıcıdır. Eğer biri seni oturmuş derin derin full konsantre şekilde izliyorsa sen esnemeye başladığın anda çok büyük ihtimal o da fark etmeden esnemeye başlayacaktır. Tabi sende göz ucunla ona bakacaksın ne yapıyor diye. 

Eğer esnemeye başlarsa yakaladın köfteyi çünkü seni tam dikkat izliyor ve gözlüyor demektir.


Yöntem Due :

Birini heyecanlı heyecanlı laflar eşliğinde ikna etmeye çalışıyorsun diyelim. 

Bu sigorta poliçesi satmakta olabilir, yeni çıkan zayıflama hapının güzellikleri üstüne verdiğin bir pazarlama nutku da olabilir. Ya da çok beğendiğin birini seninle sinemaya gitmesi için ikna etmeye çalışıyorsun. Şimdi dostum burada psikolojik gücün insanların beden hareketlerinin sinir sistemlerini etkilemesi durumundan kaynaklanıyor. 

Bu yöntemde ikna etmek istediğin fikri bir yandan tatlı tatlı anlatırken diğer yandan da kafanı hafifçe sanki anlattıklarını kendin de  onaylıyormuş gibi aşağı yukarı sallamaya başla. Ama çok abartma. 

Hani birisi sana bir şey anlatırken "hı hı tamam anladım" derken kafanı sallıyorsun ya aynen öyle doğal bir şekilde sallayacaksın.

İmdi sen böyle yaptığın zaman hem daha samimi imaj vereceksin, hem de karşındaki kişi kendi kafasını da fark etmeden sallamaya başlayacak. Çünkü insanlar genelde samimi buldukları insanların beden dillerine uyum sağlarlar. 

Anlattığın kişi seninle beraber kendi kafasını da sallamaya başladığı anda tüm konuştukların ona çok mantıklı gelmeye başlayacaktır. 

Hadi bakalım geç aynanın karşısına şu kafa sallama işini biraz çalış çünkü doğal olman lazım.

Yöntem Tre :

Kalabalıklarda bazen acayip sıkışırız. 

Örneğin bizim İzmirin Kemeraltında o daracık sokaklarda öyle bir durum oluşur ki sanki yüzlerce insan sadece sizin üstünüze geliyor gibidir. 

Zaten korona morona var etrafta, üstüne yediğiniz omuzlar ve çantalarda cabası. 

Şimdi size öğreteceğim yöntemi doğru bir beden diliyle yaparsanız üstünüze gelen insan kalabalığının Hz.Musanın ikiye böldüğü deniz gibi önünüzde açabilme imkanınız var. 

Yöntem basit. Yürürken dik durun ve gitmek istediğiniz yöne doğru kafanızı kaldırıp gideceğiniz yöne odaklanarak sakince yürüyün. 

Şimdi bunu doğru yaparsanız insanların önünüzden tır görmüş tavşan gibi çekildiklerine şahit olacaksınız. Peki bu neden böyle olur ?  Çünkü insanlar yürürken karşılarından gelenlerin önce gözlerini algılarlar ve gittikleri rotayı otomatik olarak tahmin ederler. Gittiğiniz yön rahat algılanıyorsa bir çok insan daha size yaklaşmadan rotasını bilinçaltı olarak değiştirecektir.

Tabi söylediğimi yaparken benim lafıma çok güvenip dikkati de elden bırakmayın çünkü siz ne yaparsanız yapın  bazen elindeki telefona odaklanmış ve kulağında kulaklık olan yüz kiloluk bir ergen irisi sizi altına alabilir.

Yöntem Quattro :

Bu söyleyeceğimi aslında iyi pazarlıkçılar çok iyi bilir ama ben gene de tekrar edeyim.

Efendim birinden bir şey isteyeceğiniz zaman ilk talebiniz mümkün olduğunca uçuk olsun. 

Örneğin çok yoğun birinin size sadece yarım saatçiğini ayırmasını istiyorsunuz diyelim. 

Bu arkadaştan önce öğle yemeği eşliğinde bir saatlik randevu talebinde bulunun. 

Buna cevabı doğal olarak hayır olduğunda öğle yemeğinden vaz geçin ama gene bir saat zamanını isteyin. Buna da hayır dediği zaman önce kırk beş dakikaya ardından yarım saate inin. 

Sizin zaten işin başında talep ettiğiniz yarım saatlik talebe gelene kadar bu kişi size en az dört beş kere hayır demek zorunda kalacağı için suçluluk duymaya başlayacak ve yarım saatini size verebilmek konusunda çok direnç göstermeyecektir. 

Kısacası ne istiyorsanız önce kesin hayır cevabı alacağınızı bildiğiniz bir kaç uçuk teklif yapın sonra da gerçek isteğinizi masaya sürün. 


Yöntem Cinque :

Bugünkü son yöntemimiz akılda kalıcı olmak ve hatırlanmakla ilgili. 

Efendim algımız her türlü sürecin başlangıcına ve sonuna odaklanır. 

Örneğin bir filmin ilk sahneleri ve son sahneleri daha çok aklınızda kalırken ortaları o kadar kalıcı olmaz. Bir şarkının ilk nağmeleri ve son bitirişi en çok akılda kalır bu sebeple çoğu şarkının sırf giriş kısmını gümbür gümbür söylerken sonra çakılır kalırsınız . 

Kısacası her durumda esas numaranızı ve marifetinizi ya işin başında ya da sonunda gösterin. 

Örneğin bir konuşma yapacaksanız hitabete giriş kısmınız ve bitirişinize odaklanın. 

Bir grup insanla beraber iş mülakatına girecekseniz ya ilk giren siz olun ya da en son çağrılan. Ortalarda olursanız sizi pek kimse hatırlamaz.

Ya da romantik bir buluşmayı günün başı olan kahvaltıya veya günün sonundaki akşam yemeğine planlayın. 

Bu özel buluşmanın ilk anıyla, son anında da akılda kalıcı atraksiyonlar yapın. 
Kısacası her şeyin başı ve sonu akılda kalır bunu unutmayın.

Eveett sevgili dostlar. Bugünkü hinliklerimiz bu kadar. 

Restoranımızdaki yemeklerinizi yediniz, tatlıyı silip süpürdünüz hatta kahvenizi de içtiniz sıra geldi şimdi karşılığını ödemeye.

Hesabı ödemek çok basit. Kazan kazan denklemi var.

Benim şirin You Tube kanalıma abone olacaksınız, benim birbirinden ilim saçan videolarımı hiç atlamadan reklamlar dahil izleyip hem türlü psikolojik bilgilerle zihninizi donatacaksınız hem de bilime destek olacaksınız 

Böylece benim abone sayım arttıkça böyle yazıları yazmak için daha motive olacağım ve sizler benim binlerce tekniklik repertuarımdan faydalanabileceksiniz.

Bence güzel anlaşma. 

Buyrunuz işte hendek işte kanal. Hadi bakalım tıklama zamanı.


Sevgilerimle 

Aydın Serdar Kuru



 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ Sevgili dostum, Bugün üzerinde uygulanıyor olabilecek yada gelecekte karşı karşıya kalabileceğin bazı psikolojik baskı tekniklerinden örnekler vermek istiyorum. Her zaman dediğim gibi seni ancak bilmediğin yumruklar devirebilir ama geldiğini gördüğün her tür saldırıya karşı önlem alabilirsin. 1 ) Öncelikle üzerinde psikolojik olarak baskı kurmaya çalışan insanlardan acıma falan bekleme. Yaptıklarında da bir mantık filan arama. Neden benim üzerime geliyorlar gibi saçma sorular seni sadece daha zayıflatır. Bu tür şeytanlar başka insanların acılarından beslenir. Sen ne kadar acı ve sıkıntı çekersen o oranda zevk alırlar. Öncelikle böyle bir saldırıyı mantığınla çözmek için zaman kaybetme. Zaten sen baskı görmen için bir sebep aradıkça kendi kendini de suçlamaya başlarsın, bu da tam saldırgan manyağın istediği şeydir. Çünkü kendini suçladıkça acın daha da artar ve acın arttıkça o pisliklere daha fazla zevk verirsin. 2) Sana saldıranlar genelde sosyop

İŞ YERİNDE SENİ EZMEK İÇİN KULLANILAN 5 MANİPÜLASYON TEKNİĞİ.

İŞ YERİNDE SENİ EZMEK İÇİN KULLANILAN 5 MANİPÜLASYON TEKNİĞİ. Sevgili dostum işyerinde ve hayatta kötü niyetli psikopatların seni kurban durumuna düşürmek için kullandığı yöntemlerden bir kaçını seninle paylaşmak istiyorum. Bunlara karşı dikkatli olmanı öneririm. 1) Pohpohlayarak gardını düşürtme : Yeni başladığın bir işte daha seni tanımadan "sen gördüğüm en akıllı insansın" veya "gerçekten bu işe çok yakıştın" türü pohpohlama senin güvenini kazanma ve yanına sokulmak için kullanılır. Bu sebeple daha kimseyi tanımadığın ve tek bir doğru dürüst muhabbet etmediğin bir ortamda biri gelir seni hemen övmeye ve pohpohlama başlarsa dikkat et. Psikopatın biri vuruş yapabilmek için mesafeyi kapatıyor olabilir. 2) Gerçeklik algınını değiştirme : Psikopat burada senin doğru olduğuna emin olduğun her şeyin yanlış olduğunu söylemeye ve kendine güvenini kırmaya başlar. " Sen okulda öyle öğrenmiş olabilirsin ama işler buralarda böyle yapılmaz" vey

KİBİRLİ İNSANLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI.

  KİBİRLİ İNSANLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI. Sevgili dostlar, Bugünkü yazımda bazı zamanlar hayatı etrafına çekilmez hale getiren kibirli insanlarla başa çıkmanın bilimsel ve psikolojik yollarını ince ince anlatacağım. Eğer hayatınızı paçavraya çeviren kibirli insanlarla muhatapsanız ve onlardan yakanızı bir türlü kurtaramıyorsanız toplanın etrafıma anlatmaya başlıyorum. Ufak ara notu : Bu yazıyı en beğenmeyecek kişiler bilin bakalım kimler olacak ? Tavsiye Yol 1 : İlk tavsiyem kibirli bir insana acıyıp onu düzeltme görevini üstlenmeyin. Kibrin altında o kişinin geçmişinden gelen ciddi travmalar ve özgüvensizlikler vardır. Kendini sürekli değerli ve önemli hissetmek istediği için yumurta kabuğundan ince egosunu korumak amacıyla havadan geçen sineğe bile kibir basmaya çalışır. Bu kendini iyi hissedebildiği tek yoldur. Bu tür kişileri nasihat veya uyarıyla yola getirmeniz imkansızdır çünkü her türlü nasihat ve uyarıyı hakaret olarak algılayacaktır. Kavga etmeniz de çözüm değildir çünkü &q