Ana içeriğe atla

PROPAGANDANIN 10 KURALI.




PROPAGANDANIN 10 KURALI.

Sevgili Dostum

Her şeyde olduğu gibi propagandanın da kuralları vardır.Bugün seninle propagandanın 10 temel kuralını paylaşacağım. Bunlar sana tanıdık geliyorsa "Propaganda Köftesini" günde üç öğün yiyorsun demektir. Yediğine içtiğine ama daha önemlisi zihnine soktuklarına dikkat et.

Kural 1 : Bilgi Akışını Kontrol Et.

Sadece bizim gazetemiz ve televizyonumuz doğruları söyler diğer gazete ve televizyonlar seni kandırır temasıyla hedeflediğin insanların "bilgiyi" sadece senden almalarını sağla. Becerebiliyorsan kendi bilgi kanallarından başkasına pek imkan verme.

Kural 2 : Hedefteki insanların inanç ve değerlerini kullan. Zaten sahip oldukları inanç ve değerleri daha da alevlendir. Düşürmek istediğin bisikletliyi yokuş aşağı giden eğimli yola yönlendirmekle kalma bir de yolun üstüne yağ dökerek yokuşun etkisini arttır. Hedefindeki insanlar çevreciyse "ormanların yanıyor" de. Hedefindeki insanlar fabrika işçisiyse "ormanlar karın doyurmaz azıcık da fabrika açmamız lazım" de.

Kural 3: Seçimleri Kolaylaştır. Seçenekler çoğaldıkça kafalar karışır. Her şeyi siyah ve beyaz , iyi ve kötü olarak basitleştir. Önüne elli seçenek konan insanlar harekete geçemez ama sadece iki seçenekleri varsa karar vermeleri basitleşir. Elli çeşit hamburgerden seçim yapman zordur ama önüne yiyecek olarak tek bir çeşit hamburgerle, bir adet keçiboynuzu odunu koyarsam hangisini yiyeceğine daha çabuk "karar verirsin"

Kural 4 : Grup baskısını kullan. "Herkes böyle yapıyor", "Herkes aptal bir sen mi akıllısın" ve "sürüden ayrılanı kurtlar yer" temalarını göz önüne ser. İnsanlar grup dışı kalmaya dayanamazlar. Herkes bir şekilde bir sürünün veya kabilenin parçası olmak ister. Sürü dışında olmak isteyenler bile "sürü dışındakiler" grubunun üyesidir.

Kural 5 : Zihinlerine gir. Önce mesajına dikkatlerini çek. Mesajı sürekli tekrarla ki hatırlayabilsinler.Yeterince tekrardan sonra mesajı zihinlerine iyice sok. Bu süreci defalarca tekrarla. "Mahalleye uzaylılar inmiş" lafını bir kere duyan kişi buna gülüp geçer. Ama tam bir yıl boyunca günde elli kere elli farklı kişiden bunu duyarsa "uzaylıları ben de gördüm" diyerek en fazla o iddia etmeye başlar.

Kural 6 : Propaganda kaynağını gizle. "Sağlıklı bir yaşam için her gün tavuk eti yemeniz lazımdır" mesajını Tavuk Üreticileri Birliği verirse fazla inandırıcı gelmez. Ama bu mesaj " Hamsi Paluğu Federasyonundan" gelirse "acaba" dersin. Üstelik buna bir de "Bamya Yetiştirme Akademisinin"  tavuk etini destekleyen görüşleri de eklenirse tavuk etine bakışın değişir.

Kural 7 : Bilgi ihtiyacını gidermeyi kolaylaştır. Tek tıkla haberlere ulaşabilsinler. Televizyonda saatlerce süren haber bültenleri ve tartışmalar kolayca izlenebilsin. Uyumadıkları her an bilgiye erişmek nefes almaları kadar kolay olsun. Özellikle korkan insanlar daha fazla bilgi edinmek ister. Korkut ve daha sonrada korkutulan şeylerle alakalı sürekli "bilgi yağdır".  Reçel satıyorsan "Bal insanı hasta eder" de. Balla alakalı türlü korkunç dedikodu yay. İnsanlar korktukça "balla alakalı" daha fazla bilgi arayacaklar ve bilgi aradıkça "propaganda çengellerine" daha fazla takılacaklardır.

Kural 8 : Psikolojik,Ruhsal ve Sosyal İhtiyaçları karşıla. Sıkılanları eğlendir (eğlence üzerinden mesajını ver) , depresyona girmişlerse kurtuluş yollarını göster (kurtuluş reçetesi içine mesajını sakla), beğenilmek ve saygı görmek istiyorsa gerekli "beğenilme" ve "önemli hissetme" imkanlarını bedavadan sağla. Ellerine öyle yüksek teknolojili imkanlar ver ki hayatta tek varlığı tuttuğu futbol takımı olan birisi bile takımıyla yüzlerce kişi önünde övünebilsin.

Kural 9 : Kahramanlarını "insanlaştır" düşmanlarını "insanlıktan çıkar".  İyi kalpli "Rambo" kötü kalpli "vietnam askerlerini" yüzer yüzer öldürsün. Rambonun "sevenleri vardır" ama yüzer yüzer öldürdüğü Vietnamlı askerlerin aileleri ve sevdikleri yoktur algısını oluştur. Şirinler hep iyi ama Gargamel hep kötüdür hikayelerini sürekli aktar.

Kural 10 : Tüm verileri ve bilimsel bilgileri dikkatlice ayrıştır. Bir bilgi eğer senin mesajını destekliyorsa "Bilimsel Gerçek" eğer senin mesajını desteklemiyorsa "Sahte Bilim" olsun.Mesajını destekleyen her tür "veri" gerçek, mesajını desteklemeyen her tür veri "yalan" haline dönüşsün. Seni haklı gösterecek bir maydanoz yaprağını büyüteçle orman gibi göster ama seni haksız çıkaracak koca bir ormanı görmezden gel.

Sevgilerimle
Aydın Serdar Kuru









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ Sevgili dostum, Bugün üzerinde uygulanıyor olabilecek yada gelecekte karşı karşıya kalabileceğin bazı psikolojik baskı tekniklerinden örnekler vermek istiyorum. Her zaman dediğim gibi seni ancak bilmediğin yumruklar devirebilir ama geldiğini gördüğün her tür saldırıya karşı önlem alabilirsin. 1 ) Öncelikle üzerinde psikolojik olarak baskı kurmaya çalışan insanlardan acıma falan bekleme. Yaptıklarında da bir mantık filan arama. Neden benim üzerime geliyorlar gibi saçma sorular seni sadece daha zayıflatır. Bu tür şeytanlar başka insanların acılarından beslenir. Sen ne kadar acı ve sıkıntı çekersen o oranda zevk alırlar. Öncelikle böyle bir saldırıyı mantığınla çözmek için zaman kaybetme. Zaten sen baskı görmen için bir sebep aradıkça kendi kendini de suçlamaya başlarsın, bu da tam saldırgan manyağın istediği şeydir. Çünkü kendini suçladıkça acın daha da artar ve acın arttıkça o pisliklere daha fazla zevk verirsin. 2) Sana saldıranlar genelde sosyop...

KIŞKIRTMA VE SOSYAL MEDYA

  KIŞKIRTMA VE SOSYAL MEDYA Sevgili dostlar, Sosyal medya hepimizin yaşamına çok önemli faydalar katsa da yüz binlerce insanın aynı zamanda kışkırtılması konusunda kötü niyetlilere büyük imkanlar sunmaktadır. Tarihte daha önce olmayan psikolojik araçlar kullanılarak insan grupları istenen amaçlar doğrultusunda yönlendirilebilmektedir ve eğer bu araçların kullanıldığı insanlar rasyonel olarak gelişmemiş, eğitim seviyesi düşük ve duygusallığa yatkın bir grupsa bu araçlar daha da etkin olmaktadır.  Şimdi uzmanlık alanım olan Algı Yönetimi açısından ne tür araçlar kullanıldığına bir bakalım  Duygusal Tetikleme (Emotional Triggering) Korku ve Öfke: İnsanların korku ve öfke gibi güçlü duygularını harekete geçiren içerikler paylaşılır. Örneğin, tecavüz veya saldırı gibi korkunç olayların detayları abartılarak ya da çarpıtılarak verilir. Burada mesele insanların en temel duygularından birisi olan korku ve buna bağlı olarak öfkeyi tetiklemektir. Öfke duygusu beynin rasyonel düşünc...

MANİPÜLATÖR KİŞİLİKLERİN TİPİK DAVRANIŞLARI

  MANİPÜLATÖR KİŞİLİKLERİN TİPİK DAVRANIŞLARI  Sevgili dostlar, Ailenizin Algı Yönetimi uzmanı olarak, hayatınızı zehir eden manipülatör insansıların bazı tipik davranışlarını sizlerle paylaşmak istiyorum. Böylece kendinizi koruyabilir ve midenizi delinmekten, saçınızı ağarmaktan kurtarabilirsiniz. Manipülatif kişiliklerin tipik davranışları, genellikle kontrol etmek, kendi çıkarlarına hizmet etmek amacıyla başkalarının duygularını, düşüncelerini ve davranışlarını acımasızca etkilemeye yöneliktir. Bu tür kişiler, başkalarını manipüle etmek için çeşitli psikolojik taktikler kullanırlar. Bu taktikleri bilmezseniz, oltaya takılmış balık gibi kıvranır durursunuz. İşte manipülatif kişiliklerin tipik davranışlarını psikolojik maddeler şeklinde açıklıyorum; vatana millete hediyem olsun: 1. Ana Manipülasyon Taktikleri Gaslighting: Kişinin gerçeklik algısını sorgulamasına neden olacak şekilde yanlış bilgi verme veya olayları çarpıtma. Örneğin, "Bu olayı hiç hatırlamıyorum, sen uyduruy...