Ana içeriğe atla

MARKA OLMAK VE KIRIK KAHVE FİNCANI.



MARKA OLMAK VE KIRIK KAHVE FİNCANI.

Sevgili dostlar,

Geçtiğimiz hafta 13 Ekim 2019 günü İşbir Optiğin davetlisi olarak Eskişehirdeydim.

Sağolsunlar Eskişehirin en iyi oteli Park Dedeman Eskişehirden yer ayırtmışlar.

Şimdi Dedeman bir marka ve üstelik bu markanın beş yıldızlı bir otelinde kaldığınız zaman beklentiniz de yüksek oluyor.

Zaten Marka olabilmenin püf noktası budur. Bir kere marka olduğunuz zaman işler sizin için kolaylaşır çünkü insanlar size daha işin en başından büyük bir kredi verirler.

Marka olmak kolay değildir ve elma,armut gibi pazardan parayla satın alamazsınız.

Büyük bir vizyon, yıllarca süren çaba ve bu uğurda harcamanız gereken müthiş bütçeler gerektirir.

Marka olmak ünlü bir kaleci olmak gibidir.

Yüzlerce top kurtarırsınız ama yediğiniz tek bir golde sizden kötüsü olmaz.

Ne diyorduk Dedeman markası diyorduk.

Gece üçte Eskişehire geldim ve otele giriş yaptım.

Gece resepsiyonunun tavrı ve bana ayrılan odanın  genel durumu beş yıldızlı bir otelden beklediğim gibiydi.

Zaten insan psikolojisi böyle çalışır. Üst düzey hizmet beklentisine girdiğiniz zaman o beklenti  karşılandığı sürece bunu normal karşılarsınız.

Neyse sabah oldu.

Eğitimin olacağı salona girmeden güzel bir kahvaltı yapıp enerji alayım dedim.

Kahvaltı salonuna girdim ve bir şeyler almaya başladım.

Kahvaltı pek yapmam ama enerji harcayacağımı düşündüğüm günlerde kaliteli yakıt almaya özen gösteririm.

Bu kaliteli yakıtlardan bir tanesi de tereyağıdır.

Güzel bir tam buğday ekmeği dilimi  aldım ve üzerine sürecek azıcık tereyağı arandım.

Ancak ara tara yok. Koskoca beş yıldızlı otelin kahvaltı salonunda İzmir Basmane'de yıldızı olmayan otelde bile bulabileceğiniz bir parça tereyağını bulamadım.

Sorun mu ? Normalde değil. Yemem olur biter.

Ancak eğer Dedeman ben markayım diyorsa,büyük sorun.

Neyse bari çay içeyim dedim. İki büyük kazan var. Birinden dem diğerinden sıcak su alıyorsunuz.

Demimizi koyduk. Bardağıma sıcak su boşaltmak için kazanın musluğunu çevirdim. Kaynar su bardak dışında her yere aktı. (Elim dahil)

Sorun mu ? Normalde değil. Ellerimi yaka yaka suyumu alırım.

Ancak eğer Dedeman ben markayım diyorsa, büyük sorun.

Kahvaltımı yaptım hemen otelin dışındaki açık hava kafesinde güzel bir Türk kahvesi içeyim dedim.

Neyse kahvemi istedim.

On beş dakika sonra Yemende yapılan kahve sonunda teşrif etti.

Gelen kahvenin sunumu güzel, yanına kırmızı bir şerbet falan da koymuşlar

Tam şöyle fincanı ağzıma götüreyim ve keyifli bir yudum alayım derken.

Fincanın ağzıma götüreceğim kısmındaki jilet gibi keskin kırığı son anda fark ederek dudağımı ve dilimi kan revan içinde kalmaktan koruyabildim.

Sorun mu ? Normalde değil. Fincanın diğer tarafından içerim.

Ancak eğer Dedeman ben markayım diyorsa, çok büyük sorun.

Neyse dudağımı ve dilimi eğitim öncesi sakatlanmaktan kıl payı kurtardıktan sonra eğitim salonuna yakın bir  lavaboya gireyim dedim.

Elimi yüzümü yıkadım ve kağıt havlu almak için arandım.

Kağıt havlu olmadığı gibi, el kurutan o üfürgeçlerden de yok.

Sorun mu ? Normalde değil. Elimi ceketime sürer kurularım kim bilecek.

Ancak eğer Dedeman ben markayım diyorsa,çok büyük sorun.

Şimdi hocam bu kadar mesele içinde bunlara mı taktın diyebilirsiniz ?

Hayır tam tersine zor şartlara çabuk uyum sağlayan bir yapım vardır. Her şeyi de kafama takmam.

Dikkat çekmek istediğim konu bir alanda iddialıysanız,ben markayım diyorsanız, en üst seviye hizmet sunarım diye ortaya çıkıyorsanız tabelanızı astığınız her yerde en ince detaylara kadar hakim olacaksınız.

İnsanların markalara ortalamanın üstü ücretler ödemesinin sebebi alacakları hizmetin kalitesi konusunda güven duygusu içinde olmalarıdır.

Bu kişiler içinde, kurumlar içinde aynıdır.

Belli bir seviyenin üstündeyim diyorsanız kendinize çeki düzen vereceksiniz. Çünkü herkes sizin marka algınıza güvenerek tercihini sizden yana kullanmakta.

Neyse esasında bu konu ne benim konum, ne de sizlerin.

Esas muhatabı olan Dedeman Otelleri Genel Müdürü Emrullah Akçakaya beyin bu yazımı oldukça dikkate alacağını umuyorum.

Sözün özü ve kısadan hisse.

Her ne iş yapıyorsanız yapın. Eğer alanınızda bir marka olmak istiyorsanız ilk önem vermeniz gereken algınızdır.

Eğer algınız "üst düzey" ve "kaliteli" bir hizmet veya ürün sunmak üzerineyse bunun bozulmaması için en minik bir detaydan en büyük operasyona kadar radarlarınız sürekli açık olacak.

Bir hata olduğu anda hemen müdahale edeceksiniz.

Örneğin benim gibi aşırı detaycı ve işi Algı Yönetimi olan bir müşteriniz böyle bir durumla karşılaşmışsa ve üstelik bunu eğitiminde kürsüden bile gündeme getirmişse olaya hemen uyanacaksınız.

(Eğitim verdiğim salonda otelin tek bir temsilcisi veya görevlisi olmadığı için böyle bir erken uyarı şansını da kaçırdılar.)

Son not: Amacım Dedeman gibi önemli bir markamızı örselemek değil. Tam tersine ülkemizin dışarıya açılan bir yüzü olarak son derece önem veriyorum. Bundan sonrada kendilerinin misafiri olmak isterim. Ancak güçlü bir marka olmak istiyorsanız müşterilerinizden geri bildirim almanız, hemen sorunun üzerine gitmeniz ve sistemin nerede hata verdiğini bulmanız lazımdır. Yoksa bu ufak tefek sorunlar çığ gibi büyüyerek milyonlarca dolar harcanan markanızın büyük zarar görmesine sebep olabilir.

Değerli Emrullah Akçakaya beyin, Dedeman markası konusundaki bu minik uyarılarımı dikkate alacağını umuyorum. 

Sevgilerimle

Aydın Serdar Kuru
www.serdarkuru.com












Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ Sevgili dostum, Bugün üzerinde uygulanıyor olabilecek yada gelecekte karşı karşıya kalabileceğin bazı psikolojik baskı tekniklerinden örnekler vermek istiyorum. Her zaman dediğim gibi seni ancak bilmediğin yumruklar devirebilir ama geldiğini gördüğün her tür saldırıya karşı önlem alabilirsin. 1 ) Öncelikle üzerinde psikolojik olarak baskı kurmaya çalışan insanlardan acıma falan bekleme. Yaptıklarında da bir mantık filan arama. Neden benim üzerime geliyorlar gibi saçma sorular seni sadece daha zayıflatır. Bu tür şeytanlar başka insanların acılarından beslenir. Sen ne kadar acı ve sıkıntı çekersen o oranda zevk alırlar. Öncelikle böyle bir saldırıyı mantığınla çözmek için zaman kaybetme. Zaten sen baskı görmen için bir sebep aradıkça kendi kendini de suçlamaya başlarsın, bu da tam saldırgan manyağın istediği şeydir. Çünkü kendini suçladıkça acın daha da artar ve acın arttıkça o pisliklere daha fazla zevk verirsin. 2) Sana saldıranlar genelde sosyop...

KIŞKIRTMA VE SOSYAL MEDYA

  KIŞKIRTMA VE SOSYAL MEDYA Sevgili dostlar, Sosyal medya hepimizin yaşamına çok önemli faydalar katsa da yüz binlerce insanın aynı zamanda kışkırtılması konusunda kötü niyetlilere büyük imkanlar sunmaktadır. Tarihte daha önce olmayan psikolojik araçlar kullanılarak insan grupları istenen amaçlar doğrultusunda yönlendirilebilmektedir ve eğer bu araçların kullanıldığı insanlar rasyonel olarak gelişmemiş, eğitim seviyesi düşük ve duygusallığa yatkın bir grupsa bu araçlar daha da etkin olmaktadır.  Şimdi uzmanlık alanım olan Algı Yönetimi açısından ne tür araçlar kullanıldığına bir bakalım  Duygusal Tetikleme (Emotional Triggering) Korku ve Öfke: İnsanların korku ve öfke gibi güçlü duygularını harekete geçiren içerikler paylaşılır. Örneğin, tecavüz veya saldırı gibi korkunç olayların detayları abartılarak ya da çarpıtılarak verilir. Burada mesele insanların en temel duygularından birisi olan korku ve buna bağlı olarak öfkeyi tetiklemektir. Öfke duygusu beynin rasyonel düşünc...

MANİPÜLATÖR KİŞİLİKLERİN TİPİK DAVRANIŞLARI

  MANİPÜLATÖR KİŞİLİKLERİN TİPİK DAVRANIŞLARI  Sevgili dostlar, Ailenizin Algı Yönetimi uzmanı olarak, hayatınızı zehir eden manipülatör insansıların bazı tipik davranışlarını sizlerle paylaşmak istiyorum. Böylece kendinizi koruyabilir ve midenizi delinmekten, saçınızı ağarmaktan kurtarabilirsiniz. Manipülatif kişiliklerin tipik davranışları, genellikle kontrol etmek, kendi çıkarlarına hizmet etmek amacıyla başkalarının duygularını, düşüncelerini ve davranışlarını acımasızca etkilemeye yöneliktir. Bu tür kişiler, başkalarını manipüle etmek için çeşitli psikolojik taktikler kullanırlar. Bu taktikleri bilmezseniz, oltaya takılmış balık gibi kıvranır durursunuz. İşte manipülatif kişiliklerin tipik davranışlarını psikolojik maddeler şeklinde açıklıyorum; vatana millete hediyem olsun: 1. Ana Manipülasyon Taktikleri Gaslighting: Kişinin gerçeklik algısını sorgulamasına neden olacak şekilde yanlış bilgi verme veya olayları çarpıtma. Örneğin, "Bu olayı hiç hatırlamıyorum, sen uyduruy...