Ana içeriğe atla

SÜREKLİ ŞİKAYET EDİP DURMAKTAN KURTULMANIN 6 YOLU

 


SÜREKLİ ŞİKAYET EDİP DURMAKTAN KURTULMANIN 6 YOLU


Sevgili dostum 

Havada uçan kargadan yerdeki solucana, önünde giden arabanın hızından yanından geçen kadının parfümüne her bir şeyden şikayetçi olmaktan bıktıysan fakat kendini bir türlü durduramıyorsan bu yazı tam sana göre. 

Tabi yaşamının geri kalanını herkesin uzağından geçtiği huysuz bir şirin olarak geçirmek istiyorsan sen bilirsin, yazıyı kapatıp şikayet etmeye devam et. Hatta büyük ihtimal bu yazıdan bile şikayetçi olacaksın bu sebeple hiç yorma kendini kapat gitsin yazıyı.

Ama hocam ben bıktım bu huysuz şirinlikten, kendimden yoruldum diyorsan gel bakalım şöyle yanıma sana tam altı tane yöntem vereceğim.

1) Bir şeylerden mızmızlanıp şikayet etmeye başladığın anda hemen kapa çeneni, derin bir nefes al ve şunu düşünmeye başla. Şu an şikayet ettiğim şey bundan sonraki beş dakika, beş hafta, beş ay veya beş yıl sonra hala çok önemli olmaya devam edecek mi ? Yani kısacası boş mu yapıyorsun yoksa gerçekten de senin için önemli bir durum mu var ? Sana garanti veririm sürekli mızmızlanıp durduğun şeylerin yüzde doksan dokuzunu bir iki sene sonra hatırlamayacaksın bile. Ama şikayet ettiğin şey gerçekten önemli bir durumsa zaten şikayet etmekle vakit harcama, hızla harekete geç. 

2) Kendi içine dön. Şikayetçi olduğun ve mızmızlandığın ufacık şey acaba daha büyük bir problemi mi gösteriyor ?  Örneğin herkesin sosyal medyada resim paylaşmasına köpürmenin sebebi senin içinden kareler paylaşacak doğru dürüst bir yaşamın olmadığından olabilir mi ? Eğer durum böyleyse yaşamını cidden gözden geçirmen gerekir. Ya da trafikte işe giderken ufacık bir sıkışıklıkta delirmenin gerçek nedeni aslında gittiğin işten nefret etmen olmasın sakın ? Kısacası ettiğin her şikayetin arka planında yaşamınla alakalı büyük sorunlar olabilir. Büyük sorunu çözersen ufak şikayetlerinde ortadan kalkar. 

3) Şimdi sana acayip bilimsel psikolojik bir taktik vereceğim. Somutlaştırma tekniği yapacağız. Git bileğine bir bileklik geçir (paran çoksa altın bilezikte olur). Her şikayet edip mızmızlandığını fark ettiğinde bilekliği çıkarıp diğer bileğine geçireceksin. Burada oyunun amacı bilekliği belli bir süre aynı kolda tutmak. Örneğin mızmızlanma bilekliğini sağ koluna taktıysan "bu bileklik beş gün bu kolda kalacak, hiç şikayet etmeyeceğim sözünü ver" kendine. Ancak ilginç durum bu oyuna başladığın zaman bırak beş günü beş saat bile dayanamadığını göreceksin ve ne kadar mızmız bir insan olduğun beynine çakılacak. Farkındalığın artacak.

4) Bir şeyden şikayetçiysen kendi kendine veya sosyal medya üstünden mızmızlanman hiç bir işe yaramaz. Cidden bir şeyler yapacaksan git ilgili kişiye veya yere şikayet et. İş arkadaşın haftada bir kere duş aldığı için kokusu seni rahatsız ediyor diyelim. Bu kişiyi iş yerindeki başka arkadaşlarına veya evinde ailene çekiştirmen hatta sosyal medyada "temizlik önemli arkadaşlar " falan gibisinden ima yollu paylaşımlar yapman hiç bir halta yaramaz. En güzeli bu "su sevmez" arkadaşı kibarca uyar, durum değişmezse işyerindeki amirlerine söyle. Kısacası şikayetin bir işe yarasın. Hocam ben korkarım öyle direkt işlerden zaten bu yüzden arkasından mızmızlanıyorum diyorsan git benim kanaldaki "Kendine Güvensizlikten Kurtulmanın Yolları" videomu yemekten sonra bir ölçek izle

5) Birinden şikayetçi olacağın zaman raconuna göre yap. Bu işin raconu olumluyla başlayıp olumluyla bitirmektir örneğin kafede oturuyorsun ve yan masadaki ailenin çocuğu ortalıkta koşuyor ve kafe keyfini mahvediyor. Burada yan tarafa dönüp "Şu çocuğa sahip çıkın arkadaşım" dersen gerilirsin ve pek bir işe de yaramaz. Ama şöyle yaparsan "Merhabalar çocuğunuz çok tatlı ve çok enerjik  ancak sürekli koşturduğu için arkadaşımla konuştuğumuzu anlayamıyoruz, sizce ne yapabiliriz ?" burada eğer çocuğun ailesi tamamen psikopat değilse durumu değiştirme şansın var. 

6) Şükür çok önemlidir. İnsan çabuk alışan ve elindeki nimetleri çabuk unutan bir varlıktır. Ağrısız sızısız tek gün geçirebilmek için dünyaları verebilecek insanların olduğu bir dünyada sabah yataktan kalkınca saçların taranmıyor diye şikayet edebilmek büyük şımarıklıktır. Bu sebeple sık sık elindekiler için şükredebilirsen belli bir zaman sonra hem olumsuz düşüncelerin hem de gereksiz şikayetlerin son bulur.

NOT: Kronik şikayet meselesi esasında hedefsizlik ve güçsüz zihin gibi sebeplerden ortaya çıkar. Bu konularda sana faydalı olabilecek bir ton videoyu kanalıma yükledim. Bir göz atsan ve her gün birini izleyebilirsen kendine büyük iyilik yaparsın.

Buyurunuz kanal 

https://www.youtube.com/c/AydinSerdarKuru/videos

Şikayetsiz ve bahanesiz güzel bir yaşam sürmen dileklerimle

Sevgilerimle

Aydın Serdar Kuru




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ Sevgili dostum, Bugün üzerinde uygulanıyor olabilecek yada gelecekte karşı karşıya kalabileceğin bazı psikolojik baskı tekniklerinden örnekler vermek istiyorum. Her zaman dediğim gibi seni ancak bilmediğin yumruklar devirebilir ama geldiğini gördüğün her tür saldırıya karşı önlem alabilirsin. 1 ) Öncelikle üzerinde psikolojik olarak baskı kurmaya çalışan insanlardan acıma falan bekleme. Yaptıklarında da bir mantık filan arama. Neden benim üzerime geliyorlar gibi saçma sorular seni sadece daha zayıflatır. Bu tür şeytanlar başka insanların acılarından beslenir. Sen ne kadar acı ve sıkıntı çekersen o oranda zevk alırlar. Öncelikle böyle bir saldırıyı mantığınla çözmek için zaman kaybetme. Zaten sen baskı görmen için bir sebep aradıkça kendi kendini de suçlamaya başlarsın, bu da tam saldırgan manyağın istediği şeydir. Çünkü kendini suçladıkça acın daha da artar ve acın arttıkça o pisliklere daha fazla zevk verirsin. 2) Sana saldıranlar genelde sosyop...

KIŞKIRTMA VE SOSYAL MEDYA

  KIŞKIRTMA VE SOSYAL MEDYA Sevgili dostlar, Sosyal medya hepimizin yaşamına çok önemli faydalar katsa da yüz binlerce insanın aynı zamanda kışkırtılması konusunda kötü niyetlilere büyük imkanlar sunmaktadır. Tarihte daha önce olmayan psikolojik araçlar kullanılarak insan grupları istenen amaçlar doğrultusunda yönlendirilebilmektedir ve eğer bu araçların kullanıldığı insanlar rasyonel olarak gelişmemiş, eğitim seviyesi düşük ve duygusallığa yatkın bir grupsa bu araçlar daha da etkin olmaktadır.  Şimdi uzmanlık alanım olan Algı Yönetimi açısından ne tür araçlar kullanıldığına bir bakalım  Duygusal Tetikleme (Emotional Triggering) Korku ve Öfke: İnsanların korku ve öfke gibi güçlü duygularını harekete geçiren içerikler paylaşılır. Örneğin, tecavüz veya saldırı gibi korkunç olayların detayları abartılarak ya da çarpıtılarak verilir. Burada mesele insanların en temel duygularından birisi olan korku ve buna bağlı olarak öfkeyi tetiklemektir. Öfke duygusu beynin rasyonel düşünc...

MANİPÜLATÖR KİŞİLİKLERİN TİPİK DAVRANIŞLARI

  MANİPÜLATÖR KİŞİLİKLERİN TİPİK DAVRANIŞLARI  Sevgili dostlar, Ailenizin Algı Yönetimi uzmanı olarak, hayatınızı zehir eden manipülatör insansıların bazı tipik davranışlarını sizlerle paylaşmak istiyorum. Böylece kendinizi koruyabilir ve midenizi delinmekten, saçınızı ağarmaktan kurtarabilirsiniz. Manipülatif kişiliklerin tipik davranışları, genellikle kontrol etmek, kendi çıkarlarına hizmet etmek amacıyla başkalarının duygularını, düşüncelerini ve davranışlarını acımasızca etkilemeye yöneliktir. Bu tür kişiler, başkalarını manipüle etmek için çeşitli psikolojik taktikler kullanırlar. Bu taktikleri bilmezseniz, oltaya takılmış balık gibi kıvranır durursunuz. İşte manipülatif kişiliklerin tipik davranışlarını psikolojik maddeler şeklinde açıklıyorum; vatana millete hediyem olsun: 1. Ana Manipülasyon Taktikleri Gaslighting: Kişinin gerçeklik algısını sorgulamasına neden olacak şekilde yanlış bilgi verme veya olayları çarpıtma. Örneğin, "Bu olayı hiç hatırlamıyorum, sen uyduruy...