Ana içeriğe atla

ALGI YÖNETİMİ VE MARKETİNG.

Ürün ve hizmetlerinizi Pazarlamak yada Marketing operasyonları eğitimlerini verdiğim "Algı Yönetimi" konseptinde oldukça önemli bir yere sahiptir. İyi veya kötü niyetli olarak ayırmadan bir kaç örnek paylaşmak isterim.

1) Bilgisayar oyunları yazılımları üreten ünlü firma EA (Electronic Arts) 2010 senesinde çıkardığı "Dante's Inferno" isimli oyunun satışları çakılınca süper kurnaz bir hamleyle bir kaç sosyal medya danışmanı ve bir kaç tiyatrocu işe aldı. Bu kişiler tüm Amerikada EA firmasının son oyununun açıkça Şeytanı övdüğünü anlatan müthiş bir sosyal medya atağı başlattılar üstüne üstlük bir kaç tiyatrocuda şirketin kapısı önünde sanki aşırı muhafazakar Hristiyan gruplarmış gibi gösteriler yaptı. Bu tip şeylere hassas olan toplumun dikkati bir anda oyunun üstüne çevrilerek oyunun satışları bir kaç ayda rekor üstüne rekor kırdı.

2) Levis firması 90'lı yıllarda piyasa kötüye gidip kot satışları düşünce Dockers markası altında zorlarsanız işyerinde de giyebileceğiniz giyim ürünleri üretmeye başladı. Burada mesele sadece hafta sonu serbest giyinebilen çalışan kesimi bu ürünleri almaya nasıl ikna edecekleriydi. Çözümü büyük bir kampanya başlatarak ve işyerlerinde en azından bir gün rahat giysiler giyilmesinin çalışanlara ne kadar büyük motivasyon vereceğinden bahseden türlü uzmanı ekranlara çıkartıp bu konularda şirketleri cesaretlendirerek buldular. İşte "Casual Friday" denen yani Cuma günleri şirketlerde serbest giyim uygulaması böyle başladı. Yani mesele çalışanın rahatlığı falan değil resmi iş kıyafetleri dışında rahat stile sahip elbiseleri de satın almaları için yönlendirilmeleriydi.

3) Amerika Birleşik devletlerinde 1948 senesinde yapılan bir araştırmada kişi başına düşen yıllık kahve içme oranı 181 litreydi. Bugün bu oran sadece 87 litreye düşmüştür. Bunun sebebi insanların bir anda kahve içmekten vazgeçmesi değildi. 1970'li yıllarda meşrubat firmaları aşırı kahve tüketiminin insanlarda kalp hastalıklarına ve engelli çocuğunuz olmasına sebep olacağını ima eden gizli bir kampanya başlattılar çünkü hedefleri kahve pazarının yerini kendilerinin almasıydı. Her gün gazetelere televizyonlara türlü "uzmanı" çıkartıp kahve içmeyi türlü deliller göstererek kötülediler. İnsanlar doğal olarak bu kadar etkin bir kampanya sonucunda kahve içmeyi bırakıp meşrubata sarıldı. Bugün gelinen sonuç aşırı meşrubat tüketimi yüzünden şeker ve obezitenin had safhada olmasıdır.

4) 1915 senesinde bayanlarda kolu açık kıyafetler moda olmaya başladı. takiben Harper's Bazaar dergisinde ilk defa bayanların kol ve koltukaltı bölgesindeki istenmeyen kıllardan kurtulmasının bu yeni moda için ne kadar önemli olduğu konusunda resimler ve yazılar yayınlanmaya başlandı ve koskoca bir sektörün temelleri böylece atılmış oldu. İkinci dünya savaşı sonrasında bayanlarda kısa etek modasının yayılmaya başlamasıyla benzer makale,ürün ve reklamlar bu sefer güzel ve pürüzsüz bacaklara sahip bayanlar üzerine konumlandırıldı. Kısacası moda ürünlerini şekillendirenler bunun yan sektörlerini de bir güzel oluşturdular. Ne kadar başarılı olduklarını anlamak için herhangi bir güzellik merkezine giderek satılan ürün ve hizmetlere bakmanız yeterlidir.

Kısacası Marketing yani pazarlama dediğimiz olguda Algı Yönetimi uygulamaları ciddi yer tutmaktadır ve bu konuda alınacak bir eğitim ürün ve hizmetlerinizin pazarlanmasında hiç de fena olmayan bir yatırım olacaktır. (Etik kurallar dahilinde tabii)

Sevgilerimle

www.serdarkuru.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KÖTÜ İNSANLAR KÖTÜ OLDUKLARININ FARKINDA MIDIR ?

  KÖTÜ İNSANLAR KÖTÜ OLDUKLARININ FARKINDA MIDIR ?  İyilik ve kötülük dünyaya ilk fırlatıldığımız günden bu güne önümüze konan bir seçenek. İlk olarak masallarla başlar annemizin bize anlattığı. Masalda mutlaka kötü bir karakter vardır. Kırmızı Başlıklı kızı yemeye kalkan kötü kurt, pamuk prensesi zehirleyen üvey anne gibi ve bizim yanımız her zaman iyilerin yanıdır. Daha sonra çizgi filmler girer yaşam hanemize. Örneğin Tom ve Jerry kedi fare masalında biz hep ufak minik fareyi tutarız, Kötü kalpli Gargamele karşı mavicik Şirinlerin yanındayızdır. Sonra görüntülü masallar olan filmler girer hayatımıza Star Wars evreninde Jedi olmak isteriz ve Yoda manevi babamız olsun diye iç geçiririz. Süpermen'in yanında Lex Luthora karşı savaşırız. Sonra yıllar geçer hayatın daha da içine gireriz çünkü artık bedenimiz büyümüştür ve masallar arkamızda kalmıştır ancak aynen o masallarda okuduğumuz çelik gibi net iyi ve kötü ayrımını ararız hayatta. Tüm dünya içinde kendimizin de olduğu iyile...

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ Sevgili dostum, Bugün üzerinde uygulanıyor olabilecek yada gelecekte karşı karşıya kalabileceğin bazı psikolojik baskı tekniklerinden örnekler vermek istiyorum. Her zaman dediğim gibi seni ancak bilmediğin yumruklar devirebilir ama geldiğini gördüğün her tür saldırıya karşı önlem alabilirsin. 1 ) Öncelikle üzerinde psikolojik olarak baskı kurmaya çalışan insanlardan acıma falan bekleme. Yaptıklarında da bir mantık filan arama. Neden benim üzerime geliyorlar gibi saçma sorular seni sadece daha zayıflatır. Bu tür şeytanlar başka insanların acılarından beslenir. Sen ne kadar acı ve sıkıntı çekersen o oranda zevk alırlar. Öncelikle böyle bir saldırıyı mantığınla çözmek için zaman kaybetme. Zaten sen baskı görmen için bir sebep aradıkça kendi kendini de suçlamaya başlarsın, bu da tam saldırgan manyağın istediği şeydir. Çünkü kendini suçladıkça acın daha da artar ve acın arttıkça o pisliklere daha fazla zevk verirsin. 2) Sana saldıranlar genelde sosyop...

GÜÇ ZEHİRLENMESİNİN 5 SEBEBİ

 GÜÇ ZEHİRLENMESİNİN 5 SEBEBİ Sevgili Dostlar, Sizin de başınıza hiç gelmiş midir ? Hani hayatınızın bir döneminde iş ortamında veya özel hayatınızda biriyle tanışırsınız. Bu kişi son derece kibar, alçakgönüllü, iyiliksever bir insandır. Böylesi düzgün bir insanla karşılaşmaktan sevinç duyarsınız. O dönemler o kişi sıradan bir vatandaştır makamı mevkisi hatta parası yoktur ama karakteri vardır.  Bu kişi öyle bir insandır ki zor zamanınızda gözünüzü kapatıp güveneceğiniz biridir. Sonra zaman geçer hayatta çoğu zaman olduğu zaman yollarınız ayrılır ve o kişi anılarınızda tatlı bir hayal olarak kalır. Sonra bir gün bir şekilde yollarınız yeniden kesişir. Bu kişiyi tekrar gördüğünüze çok sevinirsiniz. Ama bir bakarsınız yıllar önce bıraktığınız kişi gitmiş yerine bambaşka bir insan gelmiştir. Yeni kişi son derece kaba, kibirli ve türlü hileler kötülükler peşinde olan birine dönüşmüştür. Bir zamanlar iş yerinde kendi çıkarına A4 kağıt bile kullanmaktan korkan kişinin yerine nereden...