Ana içeriğe atla

3 ALDATMA TEKNİĞİ


 

3 ALDATMA TEKNİĞİ

Sevgili dostlar,

Aldatmanın ve kandırmanın geçim kapısı hatta sanat haline geldiği ülkelerden birinde yaşıyorsanız türlü aldatma ve kandırma taktiklerini iyice öğrenmeniz sizin için çok büyük ehemmiyetler taşımaktadır.

İşte bu sebeple ailenizin Algı Yönetimi hocası olarak sizinle üç teknik paylaşıyorum. 

Hocam bu teknikler çok çokomelliymiş arkası gelsin derseniz yorum kısımlarından bana gaz verin de motive olayım.

Evet başlayalım.


TEKNİK 1 -  SAHTE BİLİMSEL BİLGİ VE İSTATİSTİK YIĞMA

Şimdi efenim diyelim çok akıllı ve uzman görünen birine soru sordun ve karşındaki bu konu hakkında hiç bir şey bilmiyor. Ya da seni çok büyük uzmanmış havalarında kandırmak istiyor. Kullandıkları en büyük teknik budur. Sana kendi alanlarıyla ilgili teknik terimler, doğruluğunu kanıtlayamayacağın bilimsel çalışmalar ve sahte olduğunu bilemeyeceğin istatistik veriler sunarlar. 

Yani seni ciddi görünen bilgilerle öyle bir yorarlar ki soru soracak mecalin kalmaz. Örneğin seni üçkağıt bir yatırıma çekmek istiyorlar. "Efendim Enayi Bank Para Kazanma sisteminde para kazanman çok kolay. Sisteme bin lira koyuyorsun üç ay sonra elli bin lira kazanıyorsun. Bana inanmıyorsan açıyorum sana son model laptopumu bak bir sene içinde bu gördüğün karmaşık tablolardan yüzlerce insan zengin olmuş, istersen sistemimizin bilimsel altyapısını da şu videoda bir Profesör ince ince anlatıyor" gibisinden işkembeden atmaya başlarlar.  Sen de vay be ne bilimsel sistemmiş der ve paracıklarını dolandırıcılara kaptırısın.

Sahte ilaçlar, Uydurma tedaviler ve kafadan atma bilimsel teoriler hep bu şekilde pazarlanır.

Kısacası dostum eğer birileri sana anlamadığın bilimsel veriler ve istatistikler sunuyorsa işin içinde bir çapanson olabilir. Bağımsız kaynaklardan mutlaka araştırma yap da ziyan etmesinler seni.


TEKNİK 2 -  YORUCU KURALLAR UYDURMA

Bunu özellikle karşına yönetici, hoca, guru veya iş yapmak istemeyen elemanlar çıkarılar. Buna göre sen karşıdakinden çok basit bir talepte bulunursun. Bu bir iş yapma talebi veya bilgi isteği olabilir. Ancak karşıdaki kişi iş yapmak istemediği veya sorduğun konuda hiç bir halt bilmediği için senin taleplerine pek istekli bulunmaz. Sana yapmayacağım veya bilmiyorum da diyemez çünkü o zaman karizması çizilir. Peki ne yapar kurallar kor önüne. İşte hendek işte deve der. 

Örneğin seni bir toplantıya çağırdılar ve bu toplantıya çağrılanlar kafalanmak isteniyor.  Bu siyasi bir toplantıda olabilir, sahte bir ürünün pazarlaması da olabilir. 

Toplantıda sunum yapan kişi çok yaldızlı ve ikna edici konuşuyor. İkna olmak üzeresin ama kafanda bir iki soru var. Bunları sormak istiyorsun ama sana "Toplantı esnasında soru sormak kurallarımıza aykırı, sorularınızı toplantı sonunda vereceğimiz mail adresine göndermeniz gereklidir. Bu mailinize cevap olarak size dört adet özel video gönderilecek. Eğer sorunuzun cevabı bu videolarda yoksa direkt soru sorabileceğiniz özel seminerlerimize katılmanız gereklidir" 

İkinci bir örnekte bürokrasi kalesi kurmaktır. Mesela iade garantisi yalanıyla bir ürün aldın ama ürün çöp çıktı. Ürünü iade etmek istediğinde şu cevabı aldın "Ürün iadesi talepleriniz için on beş form doldurup, bu formları noterde onaylattıktan sonra danışma hattımızdan alacağınız mail adresine talebinizi bildireceksiniz. Talebinizin inceleme ve onay süreci üç ay sürecektir. Üç ay sonra talebiniz onaylandıktan sonra gene noterden onaylı beş form doldurup bize iade talep kesinleştirme başvurusu yapacaksınız. İadeniz kesinleştikten sonra ürününüz beş ay içinde geri alınacaktır". Böyle bir cevapta iki yüz lira verdiğim ürün için bu kadar zahmete değmez diyerek bir bardak soğuk su içme olasılığın oldukça yüksektir.

Yani saçma kurallar esasında uygulanmak için değil seni caydırmak için konulurlar.


TEKNİK 3 - ASABİLEŞME

Bazı durumlarda kesin kes haklı olduğunuz ve yüzde beş bin kazanacağınız bir tartışmada karşınızdaki kişi sesini yükseltmeye, tehdit edici beden dili kullanmaya ve asabileşmeye başlar. Burada iyi bir manipülatör aslında gerçekte sinirli değilken rol yapar. 

Örneğin.

Arkadaşınız hep randevularda sizi bekletiyor. Kendisini defalarca uyarmanıza rağmen hep geç kalıyor. En sonunda onu daha sert uyardığınızda size "Kardeşim bir ton işim gücüm var, buna rağmen sana vakit ayırıyor kan ter içinde buralara geliyorum, ne olmuş yani iki dakika beklediysen. Nasıl bir arkadaşlıkmış bu" cümlesini avazı çıktığı kadar bağırıp, hatta azıcık göz yaşı döküp üstüne biraz da dominant beden dili kullandığı zaman "Neyse ya kavga etmeye gerek yok" gibisinden geri adım atabilirsiniz.

Bu teknik etraflarına korku salmak isteyen bazı yöneticiler tarafından da kullanılır. Öyle ki bazı yöneticiler elemanlarının önünde bilinçli olarak asabi ve agresif tavırlar sergilerler. 

Örneğin eline telefonunu alır ve karşısındaki kişiye türlü fırçalar atar. Bunu da ne tesadüf hep başkalarının önünde yapar. Burada aslında mesaj telefondakine değil onu dinleyenlere verilmektedir. Ana felsefe "Bak ben telefonda, birini böyle fırçalıyorsam sen benden zam ya da izin istersen sana neler yaparım düşün" ekolüdür. O telefonun ucunda kimse olmayabilir.

Evet bugünkü minik tekniklerin sonuna geldik. 

Hocam biraz daha isterim diyorsanız kanalımda bulunan "MAKYAVEL VE GÜÇ KULLANMANIN YOLLARI" videomu izlemeni tavsiye ederim.

Kanalda burada

https://www.youtube.com/c/AydinSerdarKuru

Sevgilerimle

     


Yorumlar

  1. Selin Tozkoparan10 Haziran 2022 06:11

    Hocam çok etkili ve gerçekçi bir yazı olmuş , bu tekniklere senelerdir maruz kalan biri olarak şapka çıkarıyorum size .

    YanıtlaSil
  2. 🌟🌟🌟🌟🌟

    YanıtlaSil
  3. 🌟🌟🌟🌟🌟

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ Sevgili dostum, Bugün üzerinde uygulanıyor olabilecek yada gelecekte karşı karşıya kalabileceğin bazı psikolojik baskı tekniklerinden örnekler vermek istiyorum. Her zaman dediğim gibi seni ancak bilmediğin yumruklar devirebilir ama geldiğini gördüğün her tür saldırıya karşı önlem alabilirsin. 1 ) Öncelikle üzerinde psikolojik olarak baskı kurmaya çalışan insanlardan acıma falan bekleme. Yaptıklarında da bir mantık filan arama. Neden benim üzerime geliyorlar gibi saçma sorular seni sadece daha zayıflatır. Bu tür şeytanlar başka insanların acılarından beslenir. Sen ne kadar acı ve sıkıntı çekersen o oranda zevk alırlar. Öncelikle böyle bir saldırıyı mantığınla çözmek için zaman kaybetme. Zaten sen baskı görmen için bir sebep aradıkça kendi kendini de suçlamaya başlarsın, bu da tam saldırgan manyağın istediği şeydir. Çünkü kendini suçladıkça acın daha da artar ve acın arttıkça o pisliklere daha fazla zevk verirsin. 2) Sana saldıranlar genelde sosyop

İŞ YERİNDE SENİ EZMEK İÇİN KULLANILAN 5 MANİPÜLASYON TEKNİĞİ.

İŞ YERİNDE SENİ EZMEK İÇİN KULLANILAN 5 MANİPÜLASYON TEKNİĞİ. Sevgili dostum işyerinde ve hayatta kötü niyetli psikopatların seni kurban durumuna düşürmek için kullandığı yöntemlerden bir kaçını seninle paylaşmak istiyorum. Bunlara karşı dikkatli olmanı öneririm. 1) Pohpohlayarak gardını düşürtme : Yeni başladığın bir işte daha seni tanımadan "sen gördüğüm en akıllı insansın" veya "gerçekten bu işe çok yakıştın" türü pohpohlama senin güvenini kazanma ve yanına sokulmak için kullanılır. Bu sebeple daha kimseyi tanımadığın ve tek bir doğru dürüst muhabbet etmediğin bir ortamda biri gelir seni hemen övmeye ve pohpohlama başlarsa dikkat et. Psikopatın biri vuruş yapabilmek için mesafeyi kapatıyor olabilir. 2) Gerçeklik algınını değiştirme : Psikopat burada senin doğru olduğuna emin olduğun her şeyin yanlış olduğunu söylemeye ve kendine güvenini kırmaya başlar. " Sen okulda öyle öğrenmiş olabilirsin ama işler buralarda böyle yapılmaz" vey

KİBİRLİ İNSANLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI.

  KİBİRLİ İNSANLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI. Sevgili dostlar, Bugünkü yazımda bazı zamanlar hayatı etrafına çekilmez hale getiren kibirli insanlarla başa çıkmanın bilimsel ve psikolojik yollarını ince ince anlatacağım. Eğer hayatınızı paçavraya çeviren kibirli insanlarla muhatapsanız ve onlardan yakanızı bir türlü kurtaramıyorsanız toplanın etrafıma anlatmaya başlıyorum. Ufak ara notu : Bu yazıyı en beğenmeyecek kişiler bilin bakalım kimler olacak ? Tavsiye Yol 1 : İlk tavsiyem kibirli bir insana acıyıp onu düzeltme görevini üstlenmeyin. Kibrin altında o kişinin geçmişinden gelen ciddi travmalar ve özgüvensizlikler vardır. Kendini sürekli değerli ve önemli hissetmek istediği için yumurta kabuğundan ince egosunu korumak amacıyla havadan geçen sineğe bile kibir basmaya çalışır. Bu kendini iyi hissedebildiği tek yoldur. Bu tür kişileri nasihat veya uyarıyla yola getirmeniz imkansızdır çünkü her türlü nasihat ve uyarıyı hakaret olarak algılayacaktır. Kavga etmeniz de çözüm değildir çünkü &q