Ana içeriğe atla

PROBLEMLERİNİ ÇÖZMEK İÇİN KAFANI DEĞİŞTİRMENİN YOLLARI


 

PROBLEMLERİNİ ÇÖZMEK İÇİN KAFANI DEĞİŞTİRMENİN YOLLARI 

Sevgili dostlar,

Üstad Karl Popper'in dediği gibi "yaşam problem çözmektir". Yani problemsiz cennet gibi bir yaşam yoktur yaşamın kendisi problemleri çözebilmekten geçer. Tabi bu problemler kendi kendine çözülmeyecek bunları çözmesi gereken sensin dostum.

İyi de hocam uğraşıyorum uğraşıyorum problemlerimi çözemiyorum nasıl yapacağım dersen işte ailenizin ve mahallenizin algı yönetimi uzmanı olarak sana bilimsel tavsiyelerimi sıralıyorum hem de beleş bedava free of charge amme hizmeti japoncası da muryo desu.

Zihniyetin Gücü: Dr. Carol Dweck' ablamızın "Mindset- Zihniyet" adlı süper kitabında, insanların ya "sabit" ya da "büyüme" zihniyetine sahip olduğu öne sürülür. Sabit zihniyette olanlar, insan yeteneklerinin ve zekasının doğuştan geldiğine inanır, büyüme zihniyetine sahip olanlar bu yeteneklerin zamanla geliştirilebileceğine inanır. Bu yüzde sabitçiler bir problemle karşılaştıklarında  "benim bu işe yeteneğim yok" ya da "ben o kadar akıllı" değilim diyerek işin içinden sıyrılıverirler. Bu yüzden de problemleri için hep başkalarından yardım dilenip dururlar ya da moralleri bozulup oldukları yerde kalırlar. Ama büyüme zihniyetine sahip olanlar "benim zekam buna yeterli sadece öğrenmem gerekiyor" der. Ya da "şu anki beceri seviyem yetersiz" diyerek gelişime açık bir tavır içinde olur. Yani dostum şu "sabit" mezhebinden çık ve "büyüme" mezhebine gir. 

Metakognitif Farkındalık: Metakognisyon, düşünme sürecimiz hakkında düşünmeyi ifade eder. Bu, düşüncelerimizin farkında olmak ve onları sorgulamak anlamına gelir. Düşüncelerimizi analiz ederek ve onlara mesafeli bir perspektiften bakarak, problemler karşısında daha bilinçli ve mantıklı kararlar alabiliriz. Yani kafandan geçen ezik olumsuz düşünceleri eve giren hamam böceği gibi görür görmez yakalayıp işini bitireceksin çünkü yakalamasan feci halde ürerler. Bu sebeple kendini ve iç konuşmanı sürekli gözden geçireceksin. Örneğin bir baktın iç sesin sana sürekli "sen beceremezsin boşver" diyor. Bu ses büyük ihtimal seni büyüten anne babanın veya öğretmenlerinin hediyesi. Bu sesi yakalar yakalamaz bunu hemen "Ben gerekli bilgileri edinirsem ve gerçekten istersem çoğu şeyi beceririm" diyeceksin. İşte bunu sık sık yapar ve zihnini zararlı yazılımlardan sürekli temizlersen bir yerden sonra oyunda bölüm atlamaya başlarsın. 

Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi: Psikolojik literatür, problem çözme becerilerinin öğretilebileceğini ve geliştirilebileceğini göstermektedir. Bu, problemleri tanımlama, alternatif çözümler üretme, bu çözümlerin sonuçlarını değerlendirme ve en iyi çözümü seçme süreçlerini içerir. Bu konuda zilyon tane kitap, trilyon tane you tube videosu ve hektatrilyon tane eğitim var. Bu konuda kendini yetiştirip becerilerini arttıracaksın. Öyle kös kös oturayım dersen problemler seni ezip geçer.

Sonuç olarak, zihniyetimizi ve düşünce yapımızı değiştirerek problemlerimizi çözme yaklaşımı, bireyin düşünceleri üzerinde bilinçli bir kontrol geliştirmesini gerektirir. Bu kontrol, bilişsel, duygusal ve davranışsal tepkilerimizi daha olumlu bir yönde değiştirmemize yardımcı olabilir. Ancak bu değişim süreci zaman alabilir ve bireyin sürekli olarak kendi düşüncelerini ve davranışlarını gözden geçirmesi gerekebilir.

Önemli olan problemlerinin çözülebilir olduğuna inanman ve bu konuda bahsettiğim adımları atabilmen.

Bir de senden bir ricam olacak. Kanalımda "Şikayet Etmekten Yolları" başlıklı bir video var. Lütfen şikayet etmekten vazgeç ve problemlerini çöz.

İşe de bu videomu izleyerek başla. Hatta kanala abone olarak diğer videoları da izlersen son derece avantajlı olursun.

Video burada dostum

Kanal burada dostum

https://www.youtube.com/c/aydınserdarkuru


Sevgilerimle

Aydın Serdar Kuru




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ Sevgili dostum, Bugün üzerinde uygulanıyor olabilecek yada gelecekte karşı karşıya kalabileceğin bazı psikolojik baskı tekniklerinden örnekler vermek istiyorum. Her zaman dediğim gibi seni ancak bilmediğin yumruklar devirebilir ama geldiğini gördüğün her tür saldırıya karşı önlem alabilirsin. 1 ) Öncelikle üzerinde psikolojik olarak baskı kurmaya çalışan insanlardan acıma falan bekleme. Yaptıklarında da bir mantık filan arama. Neden benim üzerime geliyorlar gibi saçma sorular seni sadece daha zayıflatır. Bu tür şeytanlar başka insanların acılarından beslenir. Sen ne kadar acı ve sıkıntı çekersen o oranda zevk alırlar. Öncelikle böyle bir saldırıyı mantığınla çözmek için zaman kaybetme. Zaten sen baskı görmen için bir sebep aradıkça kendi kendini de suçlamaya başlarsın, bu da tam saldırgan manyağın istediği şeydir. Çünkü kendini suçladıkça acın daha da artar ve acın arttıkça o pisliklere daha fazla zevk verirsin. 2) Sana saldıranlar genelde sosyop

BAZI ERKEKLER GÜÇLÜ KADINLARDAN NEDEN HOŞLANIR ?

BAZI ERKEKLER GÜÇLÜ KADINLARDAN NEDEN HOŞLANIR ? Selamlar dostlar, Tabi şimdi bu durumun altında da gene psikolojik sebepler var. Ailenizin algı yönetimi uzmanı olarak bu konuyu irdeleyelim efendim. Olgunluk ve Bağımsızlık: Güçlü kadınlar genellikle kendi ayakları üzerinde durabilen, bağımsız ve olgun bireyler olarak görülürler. Bu tür bir olgunluk ve bağımsızlık, birçok erkeği etkileyebilir, çünkü bu, bir ilişkide karşılıklı saygı ve eşitlik anlamına gelir. Geleneksel kadın rolünde çocuksuluk ve erkeğe bağımlı olma yüklendiği için bir çok erkek bu rolden rahatsızlık duyabilir. Güçlü kadın erkeğin bu ihtiyacını görebilir. Dengeli İlişkiler: Güçlü bir kadın, ilişkide dengeli bir ortaklık kurma eğilimindedir. Bu, ilişkinin her iki tarafının da eşit sorumluluk taşıdığı, bir tarafın diğerine bağımlı olmadığı bir ilişki anlamına gelir. Bazı insanlar kendi avantajlarına bile olsa dengesiz denklemlerden rahatsız olurlar bu sebeple böyle bir erkek gerçekten dengeli bir ilişki kurabileceği kadı

KARANLIK TARAFINI YÖNETMEK : CARL JUNG'DAN BAŞARI İÇİN 5 ADIM

KARANLIK TARAFINI YÖNETMEK : CARL JUNG'DAN BAŞARI İÇİN 5 ADIM  Sevgili dostlar, Bugün size psikoloji allamesi ve ulema-i-ekber Carl Jung hazretlerinin gölge kavramından bahsedeceğim. Ailenizin algı yönetimi uzmanı olarak amacım içinizdeki kötü çocuğu ve "senden adam olmaz" dedikleri zaman bahsedilen "adam olmayacak" kısmınızı nasıl güzel işlere ve başarının kırmızı halılı ve altın varaklı yollarına yöneltirsiniz konusundan bahsedeceğim. Carl Jung efendi bakalım neleri tavsiye etmiş. Adım 1 : GÖLGEN İLE YÜZLEŞ Carl Jung hazretlerinin "gölge" kavramı, kişinin bilinç dışında bıraktığı ve kabul etmekte acayip zorlandığı kişilik özelliklerini ifade eder. Örneğin, belki de eleştirel veya yargılayıcı bir yanınız var ve bu genellikle stresli durumlarda belirginleşiyor. Yani stresli durumlarda başlıyorsunuz millete laf sokmaya, arkasından eleştirmeye veya kendiniz dışında herkesi aptal ilan etmeye. Ama normal zamanlarda pamuk gibi ponçik gibisiniz. İşte bu seni