Ana içeriğe atla

VİTAMİN İÇ BAŞARILI OL.


Sevgili dostlar,

Algı yönetimi konusu ilgi alanım olduğu için reklamlar benim için ayrı bir öneme sahip. Çünkü her reklam ayrı bir Algı Yönetimi tekniğinin kullanım alanıdır. (Tabii bilen ve becerebilene)

Ekranlarda dönen bir vitamin reklamı çok hoşuma gidiyor. Bir aşçı kardeşimiz böyle çakı gibi dinamik,enerjik imaja sahip. (aşçılar artık yeni süper kahramanlarımız her yerimiz aşçı doldu. Yiyecek et bulamayan milletimiz ekranda leziz etleri izleye izleye karnını doyuruyor)

İşte bu aşçı kardeşimiz tabaktan tabağa, yamaktan yamağa, müşteriden müşteriye koşuyor. Başarılı ve enerjik bir görüntü çiziyor. Sonra da dönüp her gün vitamin kullanıyorum diyor. Tabi açıktan açığa ben bu başarımı vitamin içmeye borçluyum demiyor ama verilen algı bu.

Algı yönetiminde buna Hale etkisi denir. Hani bu kutsal şahsiyetler resmedilirken kafalarının etrafına nurdan hale çizerler ya. Onun gibi. Buradaki psikoloji ünlü ve başarılı şahsiyetlerin neyin yanında dururlarsa algılarının bir kısmını ona aktarması olgusuna dayanır.

Çok basittir ve etkilidir. Çünkü çoğu insan beğendikleri ünlü bir şahsiyet  "bunu yiyin, bunu için,bunu giyinin" dediği zaman ister istemez yönlendirildikleri ürünlere sempati duymaya başlarlar. Sebebi çoğu insanın pek akılcı düşünemez olması ve güdüleriyle hareket etmesidir.

Örneğin verdiğim reklamdaki aşçının enerjik olması her gün vitamin içmesinin yanı sıra  bir çok başka faktöre de bağlıdır. Sağlıklı olması,kan şekeri durumu,yaptığı işi seviyor olması veya genel olarak o anki mutluluk hali önemlidir. Enerji dediğin şey de sürekli olmaz. Günün bir yarısı çok enerjik olan bu aşçı kardeşimiz, günün geri kalanını yarısı boş patates çuvalı gibi geçiriyor da olabilir.

Ünlü isimlerin psikolojik etki üretmesi çok sık kullanılan bir durumdur.

Bazen o ünlü kişilerin kendilerinin bile meydanda olması gerekmez. İsimleri ve Soyadları bile aynı etkiyi üretir.

Örneğin Koç veya Sabancı dediğiniz zaman aklınıza otomatik olarak güç ve para algıları üşüşür.(Benim üşüşüyor mesela)

Akıllı ve ünlü şahsiyetlerde isimleri veya soyadlarının bu etkisini gene akıllı şekilde kullanırlar.

Örneğin Boyner ailesi bu alanda müthiş zeki. Boyner soyadlarını şirketlerinde çok harika bir şekilde kullandılar.Özellikle Cem Boyner beyefendinin yakışıklı ve klas duruşu neredeyse marka algılarıyla özdeşleşti. Tek eleştirim biraz abartmaya başlamaları. (Cem bey lütfen şu Marka Danışmanınızla bir konuşun "Sen de Boynerle" ne demek yahu.Güzelim klas algınızı mahvedecekler.)

Neyse uzatmayayım. Kısacası sempati duyduğunuz ünlü birisi sizden bir şeyler yapmanızı istiyorsa biraz durup düşünün derim. Hale etkisi altında olabilirsiniz.

Ek bir şey daha aklıma geldi.

Bu tür Algı Yönetimi ve genel olarak algıların değişebilirliği konularını konuştuğum zaman bazen şöyle sorular geliyor.

"Hocam ona algı, buna algı. Ya bu dünyada gerçek nedir bizler nasıl anlayacağı ?  Ya bizim gerçek dediğimiz şeyler hep birilerinin bize algı yapmasıysa ?"  diye sorarlar.

(Bak bu "Algı Yapma" kelimesi tamamen biz Türklerin üretimi. Algı Yönetimi kavramını icat eden  hiç bir Amerikalı "Don't Make Perception To Me - Bana Algı Yapma) diye bir cümle kurmaz, kuramaz.)

Bu soruya cevabım şudur.

Dostum içindeki vicdan ve mantık sana hep gerçeği söyler.

Gerçek güçlüdür.

Gerçeği korkmadan söyleyebilen ve kendisine söylenen gerçeği kaldırabilen güçlüdür.

Güç gerçeğin sesi olabilmektir.

İçindeki vicdan ve mantığın sesini ne kadar bastırırsan, gerçekten de bir o kadar uzaklaşırsın.

Gerçekten uzaklaşırsan da gücünü kaybedersin.

Bu lafım tüm ömrünü güç kazanacağım ve elimdeki gücü koruyacağım diye didinmekle geçirenlere de gelsin. Güç mü istiyorsun. Elimdeki gücü kaybederim diye mi korkuyorsun. Gerçekten ve doğruluktan ayrılma yeter.

Ben buraya yazayım ihtiyacı olan gelir alır.

Sevgilerimle

Aydın Serdar Kuru
www.serdarkuru.com





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ Sevgili dostum, Bugün üzerinde uygulanıyor olabilecek yada gelecekte karşı karşıya kalabileceğin bazı psikolojik baskı tekniklerinden örnekler vermek istiyorum. Her zaman dediğim gibi seni ancak bilmediğin yumruklar devirebilir ama geldiğini gördüğün her tür saldırıya karşı önlem alabilirsin. 1 ) Öncelikle üzerinde psikolojik olarak baskı kurmaya çalışan insanlardan acıma falan bekleme. Yaptıklarında da bir mantık filan arama. Neden benim üzerime geliyorlar gibi saçma sorular seni sadece daha zayıflatır. Bu tür şeytanlar başka insanların acılarından beslenir. Sen ne kadar acı ve sıkıntı çekersen o oranda zevk alırlar. Öncelikle böyle bir saldırıyı mantığınla çözmek için zaman kaybetme. Zaten sen baskı görmen için bir sebep aradıkça kendi kendini de suçlamaya başlarsın, bu da tam saldırgan manyağın istediği şeydir. Çünkü kendini suçladıkça acın daha da artar ve acın arttıkça o pisliklere daha fazla zevk verirsin. 2) Sana saldıranlar genelde sosyop

İŞ YERİNDE SENİ EZMEK İÇİN KULLANILAN 5 MANİPÜLASYON TEKNİĞİ.

İŞ YERİNDE SENİ EZMEK İÇİN KULLANILAN 5 MANİPÜLASYON TEKNİĞİ. Sevgili dostum işyerinde ve hayatta kötü niyetli psikopatların seni kurban durumuna düşürmek için kullandığı yöntemlerden bir kaçını seninle paylaşmak istiyorum. Bunlara karşı dikkatli olmanı öneririm. 1) Pohpohlayarak gardını düşürtme : Yeni başladığın bir işte daha seni tanımadan "sen gördüğüm en akıllı insansın" veya "gerçekten bu işe çok yakıştın" türü pohpohlama senin güvenini kazanma ve yanına sokulmak için kullanılır. Bu sebeple daha kimseyi tanımadığın ve tek bir doğru dürüst muhabbet etmediğin bir ortamda biri gelir seni hemen övmeye ve pohpohlama başlarsa dikkat et. Psikopatın biri vuruş yapabilmek için mesafeyi kapatıyor olabilir. 2) Gerçeklik algınını değiştirme : Psikopat burada senin doğru olduğuna emin olduğun her şeyin yanlış olduğunu söylemeye ve kendine güvenini kırmaya başlar. " Sen okulda öyle öğrenmiş olabilirsin ama işler buralarda böyle yapılmaz" vey

KİBİRLİ İNSANLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI.

  KİBİRLİ İNSANLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI. Sevgili dostlar, Bugünkü yazımda bazı zamanlar hayatı etrafına çekilmez hale getiren kibirli insanlarla başa çıkmanın bilimsel ve psikolojik yollarını ince ince anlatacağım. Eğer hayatınızı paçavraya çeviren kibirli insanlarla muhatapsanız ve onlardan yakanızı bir türlü kurtaramıyorsanız toplanın etrafıma anlatmaya başlıyorum. Ufak ara notu : Bu yazıyı en beğenmeyecek kişiler bilin bakalım kimler olacak ? Tavsiye Yol 1 : İlk tavsiyem kibirli bir insana acıyıp onu düzeltme görevini üstlenmeyin. Kibrin altında o kişinin geçmişinden gelen ciddi travmalar ve özgüvensizlikler vardır. Kendini sürekli değerli ve önemli hissetmek istediği için yumurta kabuğundan ince egosunu korumak amacıyla havadan geçen sineğe bile kibir basmaya çalışır. Bu kendini iyi hissedebildiği tek yoldur. Bu tür kişileri nasihat veya uyarıyla yola getirmeniz imkansızdır çünkü her türlü nasihat ve uyarıyı hakaret olarak algılayacaktır. Kavga etmeniz de çözüm değildir çünkü &q