Ana içeriğe atla

E-TİCARET BAŞARINIZ İÇİN PSİKOLOJİK TAKTİKLER

Dünya ticareti yavaş yavaş E-Ticaret yönüne doğru kaymakta. Artık bir E-Ticaret sitesi olmayan şirkete taş devrinde kalmış muamelesi yapılıyor. Ancak dünyanın parasını döküp en son model bir E-Ticaret sitesi açmanız bu alana girip başarılı satışlar yapmanız için yeterli değildir. İnsanların sizin ürünlerinizi bol bol tıklayıp sepetlerine atmaları için çeşitli psikolojik taktikleri de zekice ve yerinde kullanmanız lazımdır. Bu taktiklerden çok basit bir kaç örnek vermem gerekirse.

1) İnsanlar kendilerine bir şey verildiği zaman kendilerini o hediyeyi veren kişiye karşı "borçlu" hissederler. Bu açıktan faydalanmak için e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin yanında mutlaka "bedava" bir şeyler vermeye çalışın. Bu hediye çok ucuz hatta ufacık bir ürün örneği bile olsa yarattığı psikolojik etki değişmeyecek ve müşteriniz sitenizden ikinci bir kere alışveriş yapma kararına daha çabuk ulaşacaktır. Unutmayın herkes bedava bir şeyler almaya bayılır.

2) İnsanlar tutarlı olmaya veya en azından öyle gözükmeye çalışırlar. Onları sitenizin mail listesine katılmaya,facebook sayfanızı beğenmeye hatta en iyisi ürünlerinizi bir kaç gün deneyip ellerinde tutmaya ikna edebilirseniz harika olur. Çünkü sizden mail almayı kabul etmeleri,facebook sayfanızı beğenmeleri ve o an için ürününüzü satın alma niyetleri olmasa bile en azından bir kaç gün denemeyi kabul etmeleri müthiş bir psikolojik baskı oluşturacaktır. Ürünü beğenmezlerse istedikleri zaman iade edebileceklerini söylemenizde harika bir fikirdir çünkü o ürün bir kere ellerine geçti mi iade etmeleri biraz zordur.

3) İnsanlar beğenip sempati duydukları insanlara güvenme ve onlardan ürün satın almaya çok yatkındırlar. E-Ticaret sitenizi baştan aşağı sitenize giren insanlara gülümseyen,tebessüm eden güzel insanların resimleriyle veya sevimli karakterlerle doldurmanız çok iyi fikirdir. İnsanların beğendiği ünlüler ve sevimli çizgi film karakterleri de işe yarar çünkü sitenize giren müşterileriniz bu ünlü karakterlere duydukları sempatiyi psikolojik olarak sizin ürünlerinize yansıtacaklardır. Şirketinizin sempatik bir başarı hikayesi varsa onu da markanıza eklemeyi unutmayın. İnsanlar güzel ve mutlu masallara bayılırlar.

4) Hepimiz tanıdığımız ve sevdiğimiz insanlara güveniriz. Mesela herhangi bir ürün hakkında yakın arkadaşınızdan alacağınız olumlu tavsiye bir çok klasik reklam faaliyetinden daha etkili olacaktır. Bu psikolojik avantajı e-ticaret sitenizi insanların arkadaşlarına sosyal medya üzerinden sitenizi veya içindeki ürünleri tavsiye edebilecekleri bir çok imkanla donatarak kullanabilirsiniz. Hele bir de arkadaşlarına sitenizi tavsiye edeceklere ufak da olsa bir hediye verirseniz tadından yenmez olur.

5) İnsanlar otorite görüşlerine itaat etmeye yıllar süren koşullandırmalarla iyice alışmışlardır. E-Ticaret sitenizi ürünlerinizin "kanıtlanmış faydaları" konusunda "bilimsel araştırmalar" ve " uzman görüşleriyle" doldurmanızı şiddetle tavsiye ederim.

6) Kıtlık duygusu yaratarak insanları paniğe sokmanız ve çok düşünmeden satın alma eylemine geçirmeniz mümkündür. Mesela sitenizdeki ürünlerin fiyatlarının "geçici bir zaman için geçerli olduğu" veya "ürünlerden deponuzda sadece yirmi adet" kaldığı gibi zihin virüsleri çok etkili olacaktır. İnsanları birbiriyle yarıştırdığınız açık arttırma gibi sistemlerde benzeri bir panik duygusu yaratmakla beraber rekabet ve kazanma duygularını da körükleyecektir.

Burada kısaca üzerinden geçtiğim ve en basitlerinden örnekler verdiğim psikolojik taktikler "Algı Yönetimi Kurumsal Eğitiminin" çok ufak bir kısmını oluşturmaktadır. Eğer bir E-Ticaret sitesine sahipseniz veya şirketinizin ürünlerini Internet üzerinden insanlara sunmayı düşünüyorsanız sadece bu amaca göre dizayn edilmiş eğitim programımıza katılabilir veya danışmanlık hizmeti alabilirsiniz. Şu anda E-Ticaret alanında hizmet veren bir bilişim firmasıysanız da beraber son derece etkin ve insanların satın alma psikolojilerini hedefleyen müthiş site dizaynları oluşturabiliriz.

Kısacası E-Ticaret hiç bir zaman sadece bir Internet sitesi kurmak değildir çünkü insanların sitenize girmesi yetmez onları satın almaya yönlendirmeniz de gerekir ve bunun da yolu zihinlerini etkilemekten geçer.

Tabi nasıl yapacağınızı biliyorsanız.

Sevgilerimle

www.serdarkuru.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ Sevgili dostum, Bugün üzerinde uygulanıyor olabilecek yada gelecekte karşı karşıya kalabileceğin bazı psikolojik baskı tekniklerinden örnekler vermek istiyorum. Her zaman dediğim gibi seni ancak bilmediğin yumruklar devirebilir ama geldiğini gördüğün her tür saldırıya karşı önlem alabilirsin. 1 ) Öncelikle üzerinde psikolojik olarak baskı kurmaya çalışan insanlardan acıma falan bekleme. Yaptıklarında da bir mantık filan arama. Neden benim üzerime geliyorlar gibi saçma sorular seni sadece daha zayıflatır. Bu tür şeytanlar başka insanların acılarından beslenir. Sen ne kadar acı ve sıkıntı çekersen o oranda zevk alırlar. Öncelikle böyle bir saldırıyı mantığınla çözmek için zaman kaybetme. Zaten sen baskı görmen için bir sebep aradıkça kendi kendini de suçlamaya başlarsın, bu da tam saldırgan manyağın istediği şeydir. Çünkü kendini suçladıkça acın daha da artar ve acın arttıkça o pisliklere daha fazla zevk verirsin. 2) Sana saldıranlar genelde sosyop...

KIŞKIRTMA VE SOSYAL MEDYA

  KIŞKIRTMA VE SOSYAL MEDYA Sevgili dostlar, Sosyal medya hepimizin yaşamına çok önemli faydalar katsa da yüz binlerce insanın aynı zamanda kışkırtılması konusunda kötü niyetlilere büyük imkanlar sunmaktadır. Tarihte daha önce olmayan psikolojik araçlar kullanılarak insan grupları istenen amaçlar doğrultusunda yönlendirilebilmektedir ve eğer bu araçların kullanıldığı insanlar rasyonel olarak gelişmemiş, eğitim seviyesi düşük ve duygusallığa yatkın bir grupsa bu araçlar daha da etkin olmaktadır.  Şimdi uzmanlık alanım olan Algı Yönetimi açısından ne tür araçlar kullanıldığına bir bakalım  Duygusal Tetikleme (Emotional Triggering) Korku ve Öfke: İnsanların korku ve öfke gibi güçlü duygularını harekete geçiren içerikler paylaşılır. Örneğin, tecavüz veya saldırı gibi korkunç olayların detayları abartılarak ya da çarpıtılarak verilir. Burada mesele insanların en temel duygularından birisi olan korku ve buna bağlı olarak öfkeyi tetiklemektir. Öfke duygusu beynin rasyonel düşünc...

MANİPÜLATÖR KİŞİLİKLERİN TİPİK DAVRANIŞLARI

  MANİPÜLATÖR KİŞİLİKLERİN TİPİK DAVRANIŞLARI  Sevgili dostlar, Ailenizin Algı Yönetimi uzmanı olarak, hayatınızı zehir eden manipülatör insansıların bazı tipik davranışlarını sizlerle paylaşmak istiyorum. Böylece kendinizi koruyabilir ve midenizi delinmekten, saçınızı ağarmaktan kurtarabilirsiniz. Manipülatif kişiliklerin tipik davranışları, genellikle kontrol etmek, kendi çıkarlarına hizmet etmek amacıyla başkalarının duygularını, düşüncelerini ve davranışlarını acımasızca etkilemeye yöneliktir. Bu tür kişiler, başkalarını manipüle etmek için çeşitli psikolojik taktikler kullanırlar. Bu taktikleri bilmezseniz, oltaya takılmış balık gibi kıvranır durursunuz. İşte manipülatif kişiliklerin tipik davranışlarını psikolojik maddeler şeklinde açıklıyorum; vatana millete hediyem olsun: 1. Ana Manipülasyon Taktikleri Gaslighting: Kişinin gerçeklik algısını sorgulamasına neden olacak şekilde yanlış bilgi verme veya olayları çarpıtma. Örneğin, "Bu olayı hiç hatırlamıyorum, sen uyduruy...