Ana içeriğe atla

ARİSTO VE İKNA STRATEJİLERİ - PATHOS

Yunan filozofu Aristonun insanları ikna stratejileri çatısı altında bahsettiği ikinci kategori Pathos'dur

Pathos ikna etmek istediğiniz insanların duygularına hitap etmektir. Onları heyecan,korku,aşk gibi türlü duygularla uyarıp dikkatlerini vermek istediğiniz mesaja yöneltmelerini amaçlar. Pathos stratejisi reklamcıların ve sinema,televizyon ve basın sektörünün en çok kullandığı taktikleri içerir. Şampiyon olmasını beklediğiniz ve çok sevdiğiniz futbol takımınız gol attığı zaman hissettiğiniz heyecan anında ekrandan geçen reklamların,hüngür ağladığınız acıklı bir dizinin en üzüntülü sahnesinin ortasına balyoz gibi inen yemek takımı markasının ve gazetelerin manşetlerini süsleyen birbirinden korkunç veya heyecanlı haberlerin hemen altında yer alan oturma takımı reklamının sebebi işte bu Pathos Stratejisini kullanmaktır.

Siyasetçilerin en başarılı olanları da sizde en karmaşık duyguları yaratanlarda çıkar. Sadece sevgi,bağlılık ve hayranlık değil, bir siyasetçi sizde nefret ve korku duygularını da yaratıyorsa dikkat çekiyor ve mesajını ulaştırıyor demektir. Çünkü sadece sevdiğiniz değil sevmediğiniz siyasetçileri de dikkatle dinlersiniz. En kötü siyasetçi türü hiç bir duygu göstermeyen ve sizde iyi ya da kötü hiç bir duygu uyandıramayan siyasetçi tipidir. Çünkü dünyanın en doğru mesajını bile veriyor olsanız eğer duygu uyandırmayı beceremiyorsanız kitlelerin dikkatini çekemez ve dolayısıyla oy falan da alamazsınız.Pathos stratejisi bu sebeple en çok bizim gibi duygusal milletlerde işe yarar.

İkna etmek istediğiniz kişilerde duyguları ayağa kaldırmanın en etkili yollarından biriside onların değerlerine hitap etmektir. Mesela masum insanların ezildiğini konu alan hikayeler eklenmiş bir mesaj, o mesajı düz bir şekilde anlatmanızdan çok daha etkili olacaktır. Akıllı siyasetçiler bu sebeple mağdur oldukları imajı veren kişisel hikayelerini insanlara hiç unutturmaz ve sürekli onları kullanırlar. İnsanların hedefleri,ilgileri ve inançlarını konu edinen mesajlarda oldukça etkin olacaktır. Son zamanlarda sıkça kulağıma gelen "yaparsın,başarırsın,kendine güven" temalı sözler içeren müziklerle bezeli reklamlar bu uygulamaya harika örneklerdir.

Karşınızdaki insanlarda çeşitli duyguların yaratılmasında kullandığınız dil de çok önemli bir faktördür. Özellikle benzetmelerin kullanılması bu alanda çok etkili olur.Şu verdiğim mesaja bir bakın "Susadığınız zaman bir XXXXXX gazozu için". Şimdi de şu mesaja bakın " Her tarafının sanki fırındaymış gibi cayır cayır yandığı ve susuzluktan dilinin kuru bir yaprak gibi damağına yapıştığı o anlarda karlı dağlardan getirilmiş buz gibi soğuk XXXXXX gazozuyla ferahlayın ve hayat bulun" ...sizce bu gazozun satılmasında hangi mesaj daha etkili olur? İşte Pathos yani Duygulara hitap etme ikna stratejisi doğru kullanılırsa bu kadar etkilidir.

Bir sonraki yazımda Aristonun üçüncü ikna stratejisi Logos'u paylaşacağım.

Sevgiler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ

PSİKOLOJİK BASKI TEKNİKLERİ Sevgili dostum, Bugün üzerinde uygulanıyor olabilecek yada gelecekte karşı karşıya kalabileceğin bazı psikolojik baskı tekniklerinden örnekler vermek istiyorum. Her zaman dediğim gibi seni ancak bilmediğin yumruklar devirebilir ama geldiğini gördüğün her tür saldırıya karşı önlem alabilirsin. 1 ) Öncelikle üzerinde psikolojik olarak baskı kurmaya çalışan insanlardan acıma falan bekleme. Yaptıklarında da bir mantık filan arama. Neden benim üzerime geliyorlar gibi saçma sorular seni sadece daha zayıflatır. Bu tür şeytanlar başka insanların acılarından beslenir. Sen ne kadar acı ve sıkıntı çekersen o oranda zevk alırlar. Öncelikle böyle bir saldırıyı mantığınla çözmek için zaman kaybetme. Zaten sen baskı görmen için bir sebep aradıkça kendi kendini de suçlamaya başlarsın, bu da tam saldırgan manyağın istediği şeydir. Çünkü kendini suçladıkça acın daha da artar ve acın arttıkça o pisliklere daha fazla zevk verirsin. 2) Sana saldıranlar genelde sosyop

İŞ YERİNDE SENİ EZMEK İÇİN KULLANILAN 5 MANİPÜLASYON TEKNİĞİ.

İŞ YERİNDE SENİ EZMEK İÇİN KULLANILAN 5 MANİPÜLASYON TEKNİĞİ. Sevgili dostum işyerinde ve hayatta kötü niyetli psikopatların seni kurban durumuna düşürmek için kullandığı yöntemlerden bir kaçını seninle paylaşmak istiyorum. Bunlara karşı dikkatli olmanı öneririm. 1) Pohpohlayarak gardını düşürtme : Yeni başladığın bir işte daha seni tanımadan "sen gördüğüm en akıllı insansın" veya "gerçekten bu işe çok yakıştın" türü pohpohlama senin güvenini kazanma ve yanına sokulmak için kullanılır. Bu sebeple daha kimseyi tanımadığın ve tek bir doğru dürüst muhabbet etmediğin bir ortamda biri gelir seni hemen övmeye ve pohpohlama başlarsa dikkat et. Psikopatın biri vuruş yapabilmek için mesafeyi kapatıyor olabilir. 2) Gerçeklik algınını değiştirme : Psikopat burada senin doğru olduğuna emin olduğun her şeyin yanlış olduğunu söylemeye ve kendine güvenini kırmaya başlar. " Sen okulda öyle öğrenmiş olabilirsin ama işler buralarda böyle yapılmaz" vey

KİBİRLİ İNSANLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI.

  KİBİRLİ İNSANLARLA BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI. Sevgili dostlar, Bugünkü yazımda bazı zamanlar hayatı etrafına çekilmez hale getiren kibirli insanlarla başa çıkmanın bilimsel ve psikolojik yollarını ince ince anlatacağım. Eğer hayatınızı paçavraya çeviren kibirli insanlarla muhatapsanız ve onlardan yakanızı bir türlü kurtaramıyorsanız toplanın etrafıma anlatmaya başlıyorum. Ufak ara notu : Bu yazıyı en beğenmeyecek kişiler bilin bakalım kimler olacak ? Tavsiye Yol 1 : İlk tavsiyem kibirli bir insana acıyıp onu düzeltme görevini üstlenmeyin. Kibrin altında o kişinin geçmişinden gelen ciddi travmalar ve özgüvensizlikler vardır. Kendini sürekli değerli ve önemli hissetmek istediği için yumurta kabuğundan ince egosunu korumak amacıyla havadan geçen sineğe bile kibir basmaya çalışır. Bu kendini iyi hissedebildiği tek yoldur. Bu tür kişileri nasihat veya uyarıyla yola getirmeniz imkansızdır çünkü her türlü nasihat ve uyarıyı hakaret olarak algılayacaktır. Kavga etmeniz de çözüm değildir çünkü &q