Ana içeriğe atla

KENDİNE GÜVEN NASIL OLUŞTURULUR ?




Sevgili Dostlar,

Eğitim talepleri arasında en sık gelen taleplerden birisi kendine güven eksikliği ve nasıl daha özgüvenli bir insan olunabileceği konusudur.

Şimdi kısaca bu konudaki bazı tavsiyelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

1) İç konuşmalarınızı dinleyin ve sürekli içinizden geçirdiğiniz kendi hakkınızdaki olumsuz düşünceleri belirleyin, gerekirse bu düşünceleri içinizden her geçirdiğinizde not alın. Notlarınızı kontrol ettiğinizde aslında sürekli benzer olumsuz düşünceleri kendinize telkin ettiğinizi göreceksiniz.

2) Olumlu düşünceleri kendinizi zorlayarak düşünce yapınıza katmaya çalışın. Belli bir konu hakkında günde elli kez “ben bu işi beceremem” diyorsanız en azından birkaç defa “denersem başarabilirim” telkinini kendinize zorla da olsa yapın. Yavaş yavaş olumsuz düşüncelerin sayısındaki azalmayı fark edeceksiniz. Zihin olumsuza daha kolay odaklandığı için olumlu düşünmek için kendinizi bilinçli olarak zorlamanız gerekir.

3) Size olumsuz telkinde bulunan aile, arkadaş ve yakın çevreden insanlara mümkün olduğunca mesafe koyun. Bu gibi insanlarla yapacağınız “efkarlı” ve “kendinize acıyan” sohbetler size hiçbir fayda getirmez. Hayatınızdan olumsuz ve karamsar insanları ne kadar eleyebilirseniz o kadar iyidir.

4) Size olumsuz olayları hatırlatan mekan ve eşyaları etrafınızdan uzaklaştırın. En basitinden sizi kötü hissettiren bir olayla zihinsel bağ kurduğunuz eski bir kıyafet bile her gördüğünüzde size o olumsuz olayı hatırlatacaktır. Bu tip nesneleri çöpe atın gitsin. Gene size olumsuz olayları hatırlatan mekanlardan uzak durun. Size kendinizi kötü hissettiren bir olayın yaşandığı bir kafeye sürekli gitmeye devam ederseniz her gittiğinizde zihniniz o olayı yeniden ön belleğinize atacaktır. Mekan değiştirmek her zaman iyidir.

5) Başarılı olduğunuz ve başkasından daha iyi yapabildiğiniz tüm yetenek ve becerilerinizi ortaya dökün. Her insanın başkalarından daha iyi yaptığı bir veya birden fazla doğal yeteneği mutlaka vardır. Eğer yok diyorsanız bu konuya kafaya yormadığınız ve kendinizi doğru dürüst tanımadığınız içindir.

6) Kendinizle ve başarılarınızla gurur duymayı öğrenin. Hak ederek kazandığınız tüm başarılarla gurur duymak hakkınızdır ve bu kibir demek değildir. Sizi kontrol etmek isteyenler sürekli başarılarınızı görmek istemezler ve en ufak gurur duymanıza şahit olurlarsa sizi kibirli olmakla suçlarlar. Bu tür şeylere kulaklarınızı tıkayın ve gerekirse bu tip insanları hayatınızdan çıkarın.

7) Düşük güvenli insanlar iltifat edilmekten rahatsız olurlar, öz güvenleri o kadar düşüktür ki kendilerine yapılan iltifatı hak etmiyorlarmış gibi düşünürler. Başarılarınızın takdir edilmesine alışın hatta bekleyin. Ülkemizde insanlara eleştiri yağmuru yağdırmak doğal karşılanır ama iyi yapılan işlere takdir çok azdır. İnsanlara korkmadan çekinmeden teşekkür edin ve tebrik edin ve aynı davranışları bekleyin. Kendi güvensizlikleri yüzünden planlarınızı, yeteneklerinizi ve başarılarınızı görmezden gelen veya eleştiren insanlar dostunuz değildir onları hayatınızdan çıkarın veya en azından kulaklarınızı tıkayın.

8) Korkularınızı kontrol etmeyi öğrenin. Mesele hiç korkmamak değildir çünkü korku eksikliği patolojik bir durumdur. Doğal olan korkmanıza rağmen korkularınızın üzerine gidebilmektir. Her korkunuzu aştığınızda kendinize güveniniz biraz daha artacaktır.

9) Kendinizi hiçbir zaman başkalarıyla kıyaslamayın. Kendi hedeflerinize ve yaptıklarınıza odaklanın çünkü herkesin başka bir hikayesi vardır. Sizi başkalarıyla kıyaslayanlardan da uzak durun.

10) Aşırı mükemmeliyetçi olmayın. Herkes hata yapacaktır çünkü öğrenme süreci hata yapmakla ilerler. Hata yaptıkça bunu iyi analiz edin ve bir daha ki hamlenizde öğrendiklerinizi avantaj olarak kullanın. Hiç hata yapmayan insanlar hiçbir şey denemeyen ve hiçbir şekilde gelişmeyen insanlardır.

11) Şükretmeyi bilin. Elinizde olmayanlara kafa patlatıp kendinizi üzeceğinize elinizdekilerin değerini fark etmeye çalışın. Sürekli şikayet eden insanlar kendilerini adım adım depresyona götürür.

12) Giyiminize, temizliğinize, sporunuza ve uykunuza dikkat edin. Görüntüsünü beğenmeyen ve kendini iyi hissetmeyen insanların güven sorunlarını halletmesi zordur. Kendine bakmamak övünülecek bir durum değildir ve zeki olduğunuzu falan göstermez. Fark göstereceksiniz bunu darmadağın saçlarınız veya pis dişlerinizle değil başarılarınızla yapın.

13) Somut erişilebilir hedefler belirleyin ve bunları adım adım uygulayın. Her şey çok güzel olacak diyerek bir köşede beklemek hedef belirlemek değildir. Somut hedeflerinizi belirleyin ve oturun plan program yapın. Hedefiniz ne kadar görünür olursa güveniniz o denli artacaktır. Bir köşede hayırlısı, nasipse olur ve dur bakalım bekleyip görelim diyen insanlar demir attığı yerde çürüyen gemiler gibi oldukları yerde parçalanıp giderler. Nasibinizin farkında olun ama hedefiniz doğrultusunda plan kurup çabalamaktan da kaçınmayın.

14) İnsanlardan yardım istemekten çekinmeyin. Herkesin sizden iyi bildiği veya size açabileceği bir kapı vardır. Kibir veya çekingenlik yapıp benim kimseye ihtiyacım yok, ben her şeyin en iyisini bilirim kafa yapısına girerseniz işleriniz çok zorlaşır. Tabi onlardan yardım istemenizi sizi kullanmak veya aşağılamak için fırsat olarak görebilecek tiplerden de uzak durun.

15) Son ve en önemli tavsiyem şudur. İnsanın kendine güveninin en önemli kaynağı kafasının içindeki bilgilerdir. Bir konu hakkında ne kadar az bilginiz varsa kendinizi o kadar güvensiz hissederseniz. Kendinizi eksik gördüğünüz alanlarda bol bol okuyun, internette tonlarca bulunan bilgilendirici videoları izleyin.
En önemlisi bir gün sonra tuvalete göndereceğiniz güzel bir yemeğe veya en çok bir sene içinde çöpe atacağınız bir ayakkabıya vereceğiniz kadar para bile tutmayan eğitimlere gitmeye çalışın.

Eğitim ve kişisel gelişim konusunda pintilik yapmayın çünkü içinde bulunduğumuz çağda bilgisiz ve eğitimsiz insanların hedeflerine ulaşma imkanları çok kısıtlıdır. Torpille ve yalanla belli bir yere gelseniz bile orada kalıcı olamazsınız.

Sevgilerimle
Aydın Serdar Kuru
www.serdarkuru.com
https://www.facebook.com/algiyonetimi/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ALGI YÖNETİMİ ALTINDASINIZ.

Sevgili dostlar,

1) Bugünkü tüketim çılgınlığı ve doymak bilmez “satın alma isteklerimiz bundan yüz sene önce “halkla ilişkilerin babası” olarak bilinen Edward Bernays tarafından ortaya konulan Algı Yönetimi teknikleriyle başlatılmıştır. Bernays modern psikolojinin kurucusu Sigmund Freud’un yeğeniydi ve amcasının özellikle insan bilinçaltı ve zihinsel mekanizmaları üzerine yaptığı çalışmalardan faydalanarak Algı Yönetiminin kurallarını ortaya çıkardı ve bugün “modern tüketici” denilen insanın ilk harcını kardı.

2) Bernaysın iş ortağı Paul Mazur yaptıkları işi çok güzel özetlemiştir ve demiştir ki “İnsanlar ellerindeki mallar ve ürünler eskimeden yenilerini satın almaya ihtiyaç duymalıdırlar. Yeni bir zihinsel yapı kurmamız lazım ve insanların istekleri onların gerçek ihtiyaçlarından daha fazla olmalıdır” Bernays ve Mazurun 1920’li yıllarda yaptıkları çalışmalar sayesinde bugün tüm dünyadaki insanlar sürekli “yenisine ihtiyaç duymaktadırlar”.  Bir otomobili birkaç sene kullanıp üzerin…

MUTLU OLMAK İÇİN VAZGEÇMEN GEREKEN 15 ŞEY.

Sevgili Dostum,
Roma İmparatorlarından aynı zamanda Stoacı bir filozof da olan Marcus Aurelius yüzlerce yıl önce "Hayatınızdaki mutluluk düşüncelerinizin kalitesine bağlıdır" tespitinde bulunmuştur. 
Mutlu olmak için neler yapman gerektiği konusunda bir çok kitap ve yazı bulabilirsin ancak ben bu yazıda mutlu olmak için yapmaman ve vazgeçmen gereken şeyler üzerinde durmak istiyorum.
Bu yazıyı dikkatlice okur ve burada vazgeçmeni istediğim şeylerden en azından bir kaç tanesini hayatından çıkarmayı becerebilirsen yaşam hakkındaki olumsuz algın değişerek daha olumlu ve mutlu bir yaşamın kapısını arayabilirsin. 
Bunları yapamam dersen en azından bir kaç kere üst üste okumanı istiyorum. Buna da üşenirim diyorsan en azından bu yazıyı arkadaşlarına paylaş çünkü bu basit hareketinin bile kimin hayatını değiştireceğini  bilemezsin. Bunu da yapamam diyorsan sana söylenecek pek bir şey yok.
Hadi başlayalım bakalım yapmaman ve hayatından çıkarman gereken şeylere.
1) Her zaman haklı olm…

PSİKOLOJİK İKNA TAKTİKLERİ VE ALGI YÖNETİMİ.

PSİKOLOJİK İKNA TAKTİKLERİ VE ALGI YÖNETİMİ.
İkna nedir diye düşündüğünüz zaman herkesin aklına farklı şeyler gelir. Kimi insan için ikna demek her gün gördüğü reklamlar kimisi içinde iş yerinde sorumluluğu altındaki personelini ikna etmek için kullandığı taktiklerdir. 
İkna herkesin hayatında farklı bir yere sahiptir ve her insan için farklı bir anlama gelebilir ancak şu bir gerçektir ki ikna dediğimiz unsur hepimizin günlük hayatında son derece önemli bir faktördür. Siyaset, hukuk, medya, haberler ve reklamcılık gibi bir çok alan tamamen ikna psikolojisinin alanına girer. 
İş yaşamı dediğimiz şey de esasında ikna etmek veya ikna edilmek üzerine kurulmuş bir yapıdır.
Tüm bu alanlarda diğer insanları ikna etmenin gereklerini yerinde uygulayanlar başarılı olurken bunu önemsemeyenler başarısız olur.
İnsanların bir kısmı ikna taktiklerine karşı bağışıklıkları olduğunu zanneder ve bu “doğal yetenekleri” sayesinde kendilerini her tür “ikna girişimine” karşı koruyabileceklerine veya her durumda…