Ana içeriğe atla

PROPAGANDANIN 10 KURALI.




PROPAGANDANIN 10 KURALI.

Sevgili Dostum

Her şeyde olduğu gibi propagandanın da kuralları vardır.Bugün seninle propagandanın 10 temel kuralını paylaşacağım. Bunlar sana tanıdık geliyorsa "Propaganda Köftesini" günde üç öğün yiyorsun demektir. Yediğine içtiğine ama daha önemlisi zihnine soktuklarına dikkat et.

Kural 1 : Bilgi Akışını Kontrol Et.

Sadece bizim gazetemiz ve televizyonumuz doğruları söyler diğer gazete ve televizyonlar seni kandırır temasıyla hedeflediğin insanların "bilgiyi" sadece senden almalarını sağla. Becerebiliyorsan kendi bilgi kanallarından başkasına pek imkan verme.

Kural 2 : Hedefteki insanların inanç ve değerlerini kullan. Zaten sahip oldukları inanç ve değerleri daha da alevlendir. Düşürmek istediğin bisikletliyi yokuş aşağı giden eğimli yola yönlendirmekle kalma bir de yolun üstüne yağ dökerek yokuşun etkisini arttır. Hedefindeki insanlar çevreciyse "ormanların yanıyor" de. Hedefindeki insanlar fabrika işçisiyse "ormanlar karın doyurmaz azıcık da fabrika açmamız lazım" de.

Kural 3: Seçimleri Kolaylaştır. Seçenekler çoğaldıkça kafalar karışır. Her şeyi siyah ve beyaz , iyi ve kötü olarak basitleştir. Önüne elli seçenek konan insanlar harekete geçemez ama sadece iki seçenekleri varsa karar vermeleri basitleşir. Elli çeşit hamburgerden seçim yapman zordur ama önüne yiyecek olarak tek bir çeşit hamburgerle, bir adet keçiboynuzu odunu koyarsam hangisini yiyeceğine daha çabuk "karar verirsin"

Kural 4 : Grup baskısını kullan. "Herkes böyle yapıyor", "Herkes aptal bir sen mi akıllısın" ve "sürüden ayrılanı kurtlar yer" temalarını göz önüne ser. İnsanlar grup dışı kalmaya dayanamazlar. Herkes bir şekilde bir sürünün veya kabilenin parçası olmak ister. Sürü dışında olmak isteyenler bile "sürü dışındakiler" grubunun üyesidir.

Kural 5 : Zihinlerine gir. Önce mesajına dikkatlerini çek. Mesajı sürekli tekrarla ki hatırlayabilsinler.Yeterince tekrardan sonra mesajı zihinlerine iyice sok. Bu süreci defalarca tekrarla. "Mahalleye uzaylılar inmiş" lafını bir kere duyan kişi buna gülüp geçer. Ama tam bir yıl boyunca günde elli kere elli farklı kişiden bunu duyarsa "uzaylıları ben de gördüm" diyerek en fazla o iddia etmeye başlar.

Kural 6 : Propaganda kaynağını gizle. "Sağlıklı bir yaşam için her gün tavuk eti yemeniz lazımdır" mesajını Tavuk Üreticileri Birliği verirse fazla inandırıcı gelmez. Ama bu mesaj " Hamsi Paluğu Federasyonundan" gelirse "acaba" dersin. Üstelik buna bir de "Bamya Yetiştirme Akademisinin"  tavuk etini destekleyen görüşleri de eklenirse tavuk etine bakışın değişir.

Kural 7 : Bilgi ihtiyacını gidermeyi kolaylaştır. Tek tıkla haberlere ulaşabilsinler. Televizyonda saatlerce süren haber bültenleri ve tartışmalar kolayca izlenebilsin. Uyumadıkları her an bilgiye erişmek nefes almaları kadar kolay olsun. Özellikle korkan insanlar daha fazla bilgi edinmek ister. Korkut ve daha sonrada korkutulan şeylerle alakalı sürekli "bilgi yağdır".  Reçel satıyorsan "Bal insanı hasta eder" de. Balla alakalı türlü korkunç dedikodu yay. İnsanlar korktukça "balla alakalı" daha fazla bilgi arayacaklar ve bilgi aradıkça "propaganda çengellerine" daha fazla takılacaklardır.

Kural 8 : Psikolojik,Ruhsal ve Sosyal İhtiyaçları karşıla. Sıkılanları eğlendir (eğlence üzerinden mesajını ver) , depresyona girmişlerse kurtuluş yollarını göster (kurtuluş reçetesi içine mesajını sakla), beğenilmek ve saygı görmek istiyorsa gerekli "beğenilme" ve "önemli hissetme" imkanlarını bedavadan sağla. Ellerine öyle yüksek teknolojili imkanlar ver ki hayatta tek varlığı tuttuğu futbol takımı olan birisi bile takımıyla yüzlerce kişi önünde övünebilsin.

Kural 9 : Kahramanlarını "insanlaştır" düşmanlarını "insanlıktan çıkar".  İyi kalpli "Rambo" kötü kalpli "vietnam askerlerini" yüzer yüzer öldürsün. Rambonun "sevenleri vardır" ama yüzer yüzer öldürdüğü Vietnamlı askerlerin aileleri ve sevdikleri yoktur algısını oluştur. Şirinler hep iyi ama Gargamel hep kötüdür hikayelerini sürekli aktar.

Kural 10 : Tüm verileri ve bilimsel bilgileri dikkatlice ayrıştır. Bir bilgi eğer senin mesajını destekliyorsa "Bilimsel Gerçek" eğer senin mesajını desteklemiyorsa "Sahte Bilim" olsun.Mesajını destekleyen her tür "veri" gerçek, mesajını desteklemeyen her tür veri "yalan" haline dönüşsün. Seni haklı gösterecek bir maydanoz yaprağını büyüteçle orman gibi göster ama seni haksız çıkaracak koca bir ormanı görmezden gel.

Sevgilerimle
Aydın Serdar Kuru









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GECELERİ YAPTIKLARIN HAYATINA ŞEKİL VERİR.

GECELERİ YAPTIKLARIN HAYATINA ŞEKİL VERİR.


Sevgili dostlar,

Hepimizin gün içinde türlü türlü işleri ve uğraşları vardır.

Kimimiz okullarda dirsek çürütür, kimimiz işlerinde ter akıtır.
Kimimiz evinde yorucu ev işlerinde,kimimiz bir şantiyede tozun toprağın içinde debelenir.
Kısacası çoğumuzun günü tamamen kendine ait değildir.

Ancak gecelerimiz öyle değil.

Gün içinde ne yaparsak yapalım, güneş batıp ayın beyaz ışıkları kendini gösterdiği ve eller ayaklar sokaklardan çekildiği zaman evimizin rahat ortamına çekiliriz .

(Bu nimetin kıymetini bil çünkü asker koğuşlarında,hastane odalarında,cezaevi ranzalarında ve sokakta geceye merhaba diyenlerde vardır)

Giysilerini çıkarıp,duşunu alıp,güzel bir yemek yedikten sonra artık gecenin belli bir saatinde uyku çağırana kadar tamamen sana ait bir zamanın var. Tabi her şeyde olduğu gibi bunun kıymetini bilirsen.

İşte başarılı insanla, başarısız insanı ayıran saatler tam da bu saatlerdir.

Bu sana verilmiş özel saatleri ne kadar değerini bilerek ku…

KANDIRMAK İÇİN KULLANILAN 5 PSİKOLOJİK NUMARA (2)

KANDIRMAK İÇİN KULLANILAN 5 PSİKOLOJİK NUMARA (2)

Sevgili Dostlar,

Bundan önceki yazımda size kandırmak yani insanları manipüle etmek için kullanılan 5 Psikolojik numaradan bahsetmiş ve sonraki yazımda 5 tane daha anlatacağımı söylemiştim.

İşte şimdi şimdi sözümü tutuyorum. Sahtekarları ifşa etmeye devam edelim.

1) Kişiye Özel Kelimeleri Taklit Etme.

Şimdi her birimiz konuşurken veya yazarken kendimize has kelimeler kullanırız. Kullandığımız bu kelimeler de bizim iç dünyamız ve inanç sistemimiz hakkında ip uçları verir. Kullandığımız bu özel kelimeler karşımızdaki tarafından kullanıldığı zaman da durup dururken ona sempati beslemeye başlarız.

Örneğin siz "maşallah" kelimesini çok seviyorsunuz diyelim. Bir araba almaya gittiniz ve size gösterilen arabayı beğendiğiniz zaman "maşallah çok güzel arabaymış" dediniz. İşte burada boyanmış hurdayı size satmak isteyen satıcı "Maşallah sizde arabadan gerçekten anlıyorsunuz" dediği anda sırf sizinle aynı kelimeyi k…

ALGI YÖNETİMİ VE AKILDA KALICILIK.

Sevgili dostlar,

Algı Yönetimini diğer reklam ve propaganda faaliyetlerinden ayıran en önemli unsur hatırlanabilme oranıdır.

Son derece yüksek bütçeli ve başarılı bir reklam bile hazırlasanız eğer bu reklam gösterildikten sonra kimse tarafından hatırlanmıyorsa tüm çabanız boşa gitmiş demektir.

Her gün mesaja boğulan insanların zihinleri, gün içinde maruz kaldıkları bu mesajları etkili bir şekilde siler.

Gün içinde karşı karşıya kaldığımız yüzlerce reklam ve propaganda mesajını beyinlerimiz filtre edemese çoğumuz bir kaç gün içinde ciddi psikolojik sorunlar yaşamaya başlardık.

Ancak ironik bir şekilde bu beyinsel filtreler reklam ve propaganda için büyük miktarlarda bütçeler harcayan şirket ve kurumların yaşadığı sıkıntıların temel kaynaklarından biridir.

Bir firmanız var ve satışlarınızı arttırmak için büyük bir reklam kampanyası başlattınız diyelim.
Her şeyi doğru yaptınız.
Kaliteli bir ajansla anlaştınız ve olması gereken reklam mesajlarınızı ciddi paralar karşılığında hazırlattını…