Ana içeriğe atla

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ YÖNLENDİRİLMESİ EĞİTİMİ


İnsanlar kendilerine sunulan ürün ve hizmetler hakkında satın alma kararı verirken önce duygularını sonra mantıklarını devreye sokarlar.Bu psikolojik durumdan hareketle kurumlar düzenledikleri kampanyaları planlarlarken uygun stratejilerle çeşitli duyguları ürün ve hizmetlerine katıp özel bir imaj uyandırarak tüketicilerin davranışlarını yönlendirebilir.Bu dizayn ve yönlendirme stratejilerinin belirlenmesinde Algı Yönetimi psikolojik prensipleri uygulanır.

Tüketicilerin satın alma kararı vermelerinin arka planında yatan psikolojik yapılanmayı doğru analiz ederek kendi ürün ve hizmetlerini bu yapılanmaya göre konumlandırabilen firmalar kısa zaman içinde sektörlerinde kolayca öne geçme şansını elde eder.Bu sebeple Algı Yönetimi konusunda alınacak her eğitim ve kazanılacak her bilgi firmalar için stratejik önem taşımaktadır.

Tüketici Davranışlarının Yönlendirilmesi Eğitimi firmaların satış pazarlama,üretim,müşteri ilişkileri halkla ilişkiler ve reklam departmanlarında görev yapan profesyonellerin alması gereken olmazsa olmaz kurumsal eğitimlerden bir tanesidir.

Algı Yönetimi Uzmanı Aydın Serdar Kuru tarafından Algı Yönetimi psikolojik prensipleri göz önüne alınarak ve dünyada bu alanda yapılmış çalışmalar incelenerek oluşturulmuş Tüketici Davranışlarının Yönlendirilmesi Eğitimi  9 Psikolojik Yönlendirme Tekniği doğrultusunda ve Algı Yönetimi unsurlarıyla desteklenmiş özel bir eğitimdir.

Firmaların  Tüketici Davranışlarının Yönlendirilmesi Eğitiminden kazanacakları olası avantajlar aşağıdaki gibidir

a) Firmanın, Üretim ve Satış Pazarlama Departmanlarının tüketicinin psikolojik karar verme mekanizmalarını göz önüne alarak çok daha etkili ürün ve hizmetler sunabilmesi. Firmanın satış oranlarında gözle görülür artışların gözlemlenmesi
b) Firmanın reklam ve tanıtım operasyonlarının doğru psikolojik mekanizmalar kullanılarak daha etkin bir şekilde dizayn edilip uygulanması
c) Müşteri İlişkileri ve Halkla İlişkiler operasyonlarının müşterinin firma ürünlerini tercihindeki temel duygusal ve psikolojik mekanizmalar kullanılarak çok daha etkin ve hedefe yönelik hazırlanabilmesi
d) Firmanın marka konumlandırmasının uygun psikolojik karar verme süreçleri temeline oturtularak uzun vadede satış oranlarının sabit büyümeler göstermesi

Tüketici Davranışlarının Yönlendirilmesi Eğitiminin içeriği ve temel özellikleri şunlardır :
Bir gün süren eğitim, davranış yönlendirme teknik ve stratejilerinin katılımcılara kolay ve akılda kalıcı şekilde öğretilmesine yönelik olarak özel Algı Yönetimi eğitim metodlarıyla dizayn edilmiştir. Her eğitim,ilgili firmanın sektörel  ihtiyaçları göz önüne alınarak özel ve farklı olarak hazırlanır. Her firma tamamen kendi ihtiyaçlarına göre farklı bir eğitim sürecinden geçer.

Eğitim Yapısı:
a) Tüketici Davranışlarının altında yatan psikolojik faktörler konusunda genel bilgi verilmesi
b) Psikoduygusal faktörlerin insan karar mekanizmasına etkilerinin anlatılması
c) Tüketicilerin hangi durum ve şartlarda olumlu yada olumsuz kararlar verdiğinin gösterilmesi
d) 9 Psikolojik Yönlendirme Tekniğinin firmaya özel hazırlanmış görsel örneklerle anlatılması
e) Türkiye ve Dünyadan başarılı Yönlendirme kampanyalarına ait görsel örneklerin analiz edilerek katılımcılara uygulamalı gösterilmesi
f) Katılımcıların 9 Psikolojik Yönlendirme Tekniğini doğru anladıklarının kontrolünün kampanya örneklerinin analiziyle yapılması.
g) Soru-Cevap kısmı
h) Tüketici Yönlendirme Örnekleri Video sunumu.

Eğitim sonrasında tüm katılımcılara özel hazırlanmış  “Tüketici Yönlendirme Teknikleri Sertifikası”verilecektir.

Firmanızın karlılık ve etkinlik oranını büyük çapta arttıracak  “Tüketici Davranışlarının Yönlendirilmesi Eğitimi” hakkında geniş bilgi almak ve yıllık eğitim programımız içinde yerinizi ayırtmak için lütfen temasa geçiniz.

İSTANBUL
Ayça Kuru Akademi
E-Posta: ayca.kuru@hotmail.com
Telefon : 0554 280 44 84
İZMİR
İzmir Gelişim Akademisi
E-Posta : info@izmirgelisimakademisi.com
Telefon: +90 232 422 59 44  


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MUTLU OLMAK İÇİN VAZGEÇMEN GEREKEN 15 ŞEY.

Sevgili Dostum,
Roma İmparatorlarından aynı zamanda Stoacı bir filozof da olan Marcus Aurelius yüzlerce yıl önce "Hayatınızdaki mutluluk düşüncelerinizin kalitesine bağlıdır" tespitinde bulunmuştur. 
Mutlu olmak için neler yapman gerektiği konusunda bir çok kitap ve yazı bulabilirsin ancak ben bu yazıda mutlu olmak için yapmaman ve vazgeçmen gereken şeyler üzerinde durmak istiyorum.
Bu yazıyı dikkatlice okur ve burada vazgeçmeni istediğim şeylerden en azından bir kaç tanesini hayatından çıkarmayı becerebilirsen yaşam hakkındaki olumsuz algın değişerek daha olumlu ve mutlu bir yaşamın kapısını arayabilirsin. 
Bunları yapamam dersen en azından bir kaç kere üst üste okumanı istiyorum. Buna da üşenirim diyorsan en azından bu yazıyı arkadaşlarına paylaş çünkü bu basit hareketinin bile kimin hayatını değiştireceğini  bilemezsin. Bunu da yapamam diyorsan sana söylenecek pek bir şey yok.
Hadi başlayalım bakalım yapmaman ve hayatından çıkarman gereken şeylere.
1) Her zaman haklı olm…

PSİKOLOJİK İKNA TAKTİKLERİ VE ALGI YÖNETİMİ.

PSİKOLOJİK İKNA TAKTİKLERİ VE ALGI YÖNETİMİ.
İkna nedir diye düşündüğünüz zaman herkesin aklına farklı şeyler gelir. Kimi insan için ikna demek her gün gördüğü reklamlar kimisi içinde iş yerinde sorumluluğu altındaki personelini ikna etmek için kullandığı taktiklerdir. 
İkna herkesin hayatında farklı bir yere sahiptir ve her insan için farklı bir anlama gelebilir ancak şu bir gerçektir ki ikna dediğimiz unsur hepimizin günlük hayatında son derece önemli bir faktördür. Siyaset, hukuk, medya, haberler ve reklamcılık gibi bir çok alan tamamen ikna psikolojisinin alanına girer. 
İş yaşamı dediğimiz şey de esasında ikna etmek veya ikna edilmek üzerine kurulmuş bir yapıdır.
Tüm bu alanlarda diğer insanları ikna etmenin gereklerini yerinde uygulayanlar başarılı olurken bunu önemsemeyenler başarısız olur.
İnsanların bir kısmı ikna taktiklerine karşı bağışıklıkları olduğunu zanneder ve bu “doğal yetenekleri” sayesinde kendilerini her tür “ikna girişimine” karşı koruyabileceklerine veya her durumda…

BİLİNÇALTI TEMİZLİĞİ.

Sevgili dostlar,

Amerika’da 1970’ler sonrasında ülkemizde de son yirmi yıldır gözlemlemeye başladığım ilginç bir kişisel gelişim hizmeti insanlara sunulmakta. Bu büyük hizmetin ismine “Bilinçaltı Temizliği” diyorlar.
Google hazretlerinde böyle bir arama yaptığınız zaman hepsi de birbirinden “uzman” arkadaşların bilinçaltınızı temizleyip pırıl pırıl ve mis gibi yapacaklarını iddia eden reklamlarını, sitelerini hatta televizyon programlarını görebilirsiniz (reyting reyting)
Bu hepsi de birbirinden değerli “bilinçaltı temizlik uzmanlarının” farklı farklı sanatları var. Kimi Hindistan gezisinde yüz dolar verip katıldığı ve orada sokaktaki dilencilerin bile yaptığı bir takım meditasyon tavsiyelerinde bulunuyor, kimi hipnoz ve telkinle bilinçaltınızı Domestosla temizlenmiş gibi yaparım diyor, kimisi de ciddi şekilde eski transistörlü radyolardan bozulmuşa benzeyen uydurma makinelere sizi kablolarla bağlayarak bu işi çözdüklerini iddia ediyorlar.

İşin bence gerçeğini (bak bence dedim) söylemem g…