Ana içeriğe atla

PEMBE RENK VE ALGI YÖNETİMİ



Bugün "pembe renk" dediğimiz zaman genelde bayan giyim modası akla gelir. Ancak bu kökü eskiye dayanan bir durum değildir. Pembe rengin bayan kıyafetleriyle ilişkilendirilmesi 20.yüzyılda geniş reklam ve algı yönetimi faaliyetleriyle olmuştur.

Walt Disney'in çizgi film ve filmlerindeki "güzel prensesler" bilinçli şekilde sürekli "pembe" renklerle giydirilmiş ve kız çocuklarına yönelik üretilen oyuncak bebeklerde ağırlıklı olarak "pembe kıyafetler" kullanılmıştır. Bu sebeple 1950 sonrası insanların ama  özellikle kadınların zihni çocukluklarından itibaren "pembe" renk algısıyla yoğrulmuştur.

Moda ama özellikle giyim, aksesuar ve ayakkabı sektörleri tamamen insanların algısının doğru şekilde yönlendirilmesine dayanır. Bu sektörlerde doğru Algı Yönetimi teknikleri kullanabilirseniz her türlü ürünü bir "çekim odağı" haline getirebilirsiniz. Ancak bunun tam tersi olarak bilmeden kullanacağınız yanlış mesajlarda en kaliteli kıyafet veya ayakkabıların bile ilgi görmemesine sebep olabilir.

Eğer moda alanında iş yapıyorsanız bilmeniz gereken tüm başarınızın insanların psikolojisini doğru etkilemeye dayalı olduğudur. Yan yana açılmış iki giyim mağazasından birinin yüksek satışlar yapmasına rağmen diğerinin zorlanmasının sebebi budur. Büyük yatırımlar yapmasına rağmen Internet üzerinden ürünlerini pazarlayamayan firmanın hatası "verdiği yanlış algıdadır". 

Doğru mesajı ve doğru Algı Yönetimi tekniklerini uygulayanlar çok küçük yatırımlarla ürünlerini Sosyal Medya üzerinden bile pazarlayabilir.

Moda,giyim,aksesuar ve ayakkabı sektörleri insan psikolojisini doğru etkilemenin en önemli olduğu alanlardır.

(Algı Yönetimi Eğitimleri hakkında bilgi almak lütfen Ayça Kuru Akademiyle temasa geçiniz.)

AYÇA KURU AKADEMİ 
https://aycakuru.com.tr/
Tel: 0554 280 44 84

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ALGI YÖNETİMİ ALTINDASINIZ.

Sevgili dostlar,

1) Bugünkü tüketim çılgınlığı ve doymak bilmez “satın alma isteklerimiz bundan yüz sene önce “halkla ilişkilerin babası” olarak bilinen Edward Bernays tarafından ortaya konulan Algı Yönetimi teknikleriyle başlatılmıştır. Bernays modern psikolojinin kurucusu Sigmund Freud’un yeğeniydi ve amcasının özellikle insan bilinçaltı ve zihinsel mekanizmaları üzerine yaptığı çalışmalardan faydalanarak Algı Yönetiminin kurallarını ortaya çıkardı ve bugün “modern tüketici” denilen insanın ilk harcını kardı.

2) Bernaysın iş ortağı Paul Mazur yaptıkları işi çok güzel özetlemiştir ve demiştir ki “İnsanlar ellerindeki mallar ve ürünler eskimeden yenilerini satın almaya ihtiyaç duymalıdırlar. Yeni bir zihinsel yapı kurmamız lazım ve insanların istekleri onların gerçek ihtiyaçlarından daha fazla olmalıdır” Bernays ve Mazurun 1920’li yıllarda yaptıkları çalışmalar sayesinde bugün tüm dünyadaki insanlar sürekli “yenisine ihtiyaç duymaktadırlar”.  Bir otomobili birkaç sene kullanıp üzerin…

MUTLU OLMAK İÇİN VAZGEÇMEN GEREKEN 15 ŞEY.

Sevgili Dostum,
Roma İmparatorlarından aynı zamanda Stoacı bir filozof da olan Marcus Aurelius yüzlerce yıl önce "Hayatınızdaki mutluluk düşüncelerinizin kalitesine bağlıdır" tespitinde bulunmuştur. 
Mutlu olmak için neler yapman gerektiği konusunda bir çok kitap ve yazı bulabilirsin ancak ben bu yazıda mutlu olmak için yapmaman ve vazgeçmen gereken şeyler üzerinde durmak istiyorum.
Bu yazıyı dikkatlice okur ve burada vazgeçmeni istediğim şeylerden en azından bir kaç tanesini hayatından çıkarmayı becerebilirsen yaşam hakkındaki olumsuz algın değişerek daha olumlu ve mutlu bir yaşamın kapısını arayabilirsin. 
Bunları yapamam dersen en azından bir kaç kere üst üste okumanı istiyorum. Buna da üşenirim diyorsan en azından bu yazıyı arkadaşlarına paylaş çünkü bu basit hareketinin bile kimin hayatını değiştireceğini  bilemezsin. Bunu da yapamam diyorsan sana söylenecek pek bir şey yok.
Hadi başlayalım bakalım yapmaman ve hayatından çıkarman gereken şeylere.
1) Her zaman haklı olm…

PSİKOLOJİK İKNA TAKTİKLERİ VE ALGI YÖNETİMİ.

PSİKOLOJİK İKNA TAKTİKLERİ VE ALGI YÖNETİMİ.
İkna nedir diye düşündüğünüz zaman herkesin aklına farklı şeyler gelir. Kimi insan için ikna demek her gün gördüğü reklamlar kimisi içinde iş yerinde sorumluluğu altındaki personelini ikna etmek için kullandığı taktiklerdir. 
İkna herkesin hayatında farklı bir yere sahiptir ve her insan için farklı bir anlama gelebilir ancak şu bir gerçektir ki ikna dediğimiz unsur hepimizin günlük hayatında son derece önemli bir faktördür. Siyaset, hukuk, medya, haberler ve reklamcılık gibi bir çok alan tamamen ikna psikolojisinin alanına girer. 
İş yaşamı dediğimiz şey de esasında ikna etmek veya ikna edilmek üzerine kurulmuş bir yapıdır.
Tüm bu alanlarda diğer insanları ikna etmenin gereklerini yerinde uygulayanlar başarılı olurken bunu önemsemeyenler başarısız olur.
İnsanların bir kısmı ikna taktiklerine karşı bağışıklıkları olduğunu zanneder ve bu “doğal yetenekleri” sayesinde kendilerini her tür “ikna girişimine” karşı koruyabileceklerine veya her durumda…