Bugün "pembe renk" dediğimiz zaman genelde bayan giyim modası akla gelir. Ancak bu kökü eskiye dayanan bir durum değildir. Pembe rengin bayan kıyafetleriyle ilişkilendirilmesi 20.yüzyılda geniş reklam ve algı yönetimi faaliyetleriyle olmuştur.
Walt Disney'in çizgi film ve filmlerindeki "güzel prensesler" bilinçli şekilde sürekli "pembe" renklerle giydirilmiş ve kız çocuklarına yönelik üretilen oyuncak bebeklerde ağırlıklı olarak "pembe kıyafetler" kullanılmıştır. Bu sebeple 1950 sonrası insanların ama özellikle kadınların zihni çocukluklarından itibaren "pembe" renk algısıyla yoğrulmuştur.
Moda ama özellikle giyim, aksesuar ve ayakkabı sektörleri tamamen insanların algısının doğru şekilde yönlendirilmesine dayanır. Bu sektörlerde doğru Algı Yönetimi teknikleri kullanabilirseniz her türlü ürünü bir "çekim odağı" haline getirebilirsiniz. Ancak bunun tam tersi olarak bilmeden kullanacağınız yanlış mesajlarda en kaliteli kıyafet veya ayakkabıların bile ilgi görmemesine sebep olabilir.
Eğer moda alanında iş yapıyorsanız bilmeniz gereken tüm başarınızın insanların psikolojisini doğru etkilemeye dayalı olduğudur. Yan yana açılmış iki giyim mağazasından birinin yüksek satışlar yapmasına rağmen diğerinin zorlanmasının sebebi budur. Büyük yatırımlar yapmasına rağmen Internet üzerinden ürünlerini pazarlayamayan firmanın hatası "verdiği yanlış algıdadır".
Doğru mesajı ve doğru Algı Yönetimi tekniklerini uygulayanlar çok küçük yatırımlarla ürünlerini Sosyal Medya üzerinden bile pazarlayabilir.
Moda,giyim,aksesuar ve ayakkabı sektörleri insan psikolojisini doğru etkilemenin en önemli olduğu alanlardır.
(Algı Yönetimi Eğitimleri hakkında bilgi almak lütfen Ayça Kuru Akademiyle temasa geçiniz.)
AYÇA KURU AKADEMİ
https://aycakuru.com.tr/
Tel: 0554 280 44 84
Yorumlar
Yorum Gönder