Ana içeriğe atla

AÇIK OFİSLERİN SEBEP OLDUĞU SORUNLAR.


https://arstechnica.com/science/2018/07/in-open-offices-workers-chat-70-less-are-less-productive-and-email-more/


Açık Ofisler ilk uygulamaya geçtiği zaman "işyerinde iletişimi" arttıracak reklamıyla şirket ve kurumlara pazarlanmaya başlamıştı. 2009 senesinde "Asia-Pacific Journal of Health Management" yayınında Dr.Vinesh Oommen açık ofislerin çalışanların stres seviyesini arttırdığı ve sağlık sorunlarına sebep olduğunu çok kapsamlı bir araştırmayla ortaya koyduğu zaman konu dikkatimi çekmişti.
Paylaştığım yazı açık ofislerin sadece çalışanların sağlığına kötü etkisi olmadığını üstelik çalışanlarda ciddi ölçüde performans kaybına da sebep olduğunu belirtiyor. Yani yerden tasarruf edeceğim derken çalışanlarınızı hem hasta ediyor hem de performanslarını düşürüyorsunuz.
Algı yönetiminde "parazit etkisi" denen durum vardır. Buna göre insanlar çok fazla miktarda dış uyarıcıya maruz kalırlarsa kendilerini zihinsel olarak kapatırlar ve bu kapanma düşünsel yeteneklerde ciddi problemlere sebep olur.
Peki hem açık ofis türü ofisler kulllanıp hem de çalışanları zararlı etkilerden korumak mümkün mü ? Doğru Algı Yönetimi tekniklerine göre dizayn edilen bir ofiste ve gene aynı tekniklere göre verilecek eğitimlerle bu mümkün.
Kısacası eğer işverenseniz mümkünse çalışanlarınıza ayrı çalışma odaları sağlamaya uğraşın ancak bu mümkün değilse ofisin dizaynını Algı Yönetimi tekniklerine göre düzenleyin ve orta aralıklarla çalışanlarınıza Algı kontrolü ve Stresle Mücadele eğitimleri aldırın derim. Buna dikkat edilmezse en iyi eğitimli ve tecrübeli onlarca çalışanınız bir süre sonra stres,odaklanma ve sağlık sorunlarını yüzünden tamamen etkisiz hale gelecektir. Böyle bir durumda kurumunuz veya firmanız için hiç iç açıcı sonuçlar getirmez.
(Algı Yönetimi Eğitimleri hakkında bilgi almak için lütfen Ayça Kuru Akademiyle temasa geçiniz.)
AYÇA KURU AKADEMİ
https://aycakuru.com.tr/
Tel: 0554 280 44 84

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İNSANLARI ANALİZ EDİP OKUMANIN 3 YÖNTEMİ.

İNSANLARI ANALİZ EDİP OKUMANIN 3 YÖNTEMİ.

Sevgili dostlar,

Belli teknikleri kullanarak başka insanları okuyabilmek ve onlar hakkında genel bir fikir edinebilmek için kullanabileceğiniz bir çok bilimsel yöntem vardır. Bugün sizlerle bunlardan kolay uygulayabileceğiniz üç tanesini paylaşacağım.

1) GENEL GÖRÜNÜŞÜ İNCELEME

İnsanların görünüşleri sözlerinden çok daha fazlasını anlatır. Kıyafetlerine dikkat edin. Şık iş kıyafetleri giymesi başarı hırsına,kot pantolonu rahatlık düşkünlüğüne ve vücudu gösteren kıyafetler dikkat çekici olma güdüsüne bağlanabilir. Taktığı takılara dikkat edin. Bu takılarda kullandığı semboller o kişinin dünya görüşüne yönelik pek çok ipucu verir. Duruşuna dikkat edin. Dik bir kafa ve duruş kendine güveni gösterirken öne eğilmiş kafa ve gövde kendine güvensizliğe bağlı korunma ihtiyacına delil olabilir.

Bedenini nasıl hareket ettiriyor inceleyin. İnsanlar ilgi duydukları şeylere kendileri bile farketmeden eğilirler ve beğenmedikleri şeylerden de bedenlerini uza…

İŞİNİZDE SİZE SÜPER GÜÇLER KAZANDIRACAK 5 İKNA TEKNİĞİ.

İŞİNİZDE SİZE SÜPER GÜÇLER KAZANDIRACAK 5 İKNA TEKNİĞİ.

Sevgili dostlar,

İş hayatınızda ister asık suratlı patronunuzdan zam istemek için veya ceplerinde akrep besleyen müşterilerinizin mal veya hizmet satın almalarını sağlamak için olsun pek çok durumda sürekli başka insanları ikna etmek zorundasınız. Tabi nasıl ki en basitinden bir omlet yapmanın bile püf noktaları varsa başka insanları ikna etmenin de çeşitli teknikleri vardır. Bugün sizlerle bu tekniklerden bazılarını paylaşacağım. Dikkatli okuyun derim.

1) Çerçeveleme Metodu. Olayları ve durumları karşınızdaki insanı yönlendirebilmek için onun hoşuna gidecek şekilde şekillendirmeye çerçeveleme denir. Örneğin elinizde bitirmeniz gereken bir iş var ve bunun içinde üç saate ihtiyacınız var. Müdürünüz size bu işi ne kadar zamanda bitireceğinizi sorduğu zaman normal cevap "Üç saat içinde bitiririm" olabileceği gibi çerçevelenmiş cevap "Sadece üç saat içinde kolayca üstesinden gelirim" şeklinde de olabilir. Dikkat e…

KENDİNE GÜVENLİ GÖRÜNMENİZİ SAĞLAYACAK 5 BEDEN DİLİ TAKTİĞİ.

KENDİNE GÜVENLİ GÖRÜNMENİZİ SAĞLAYACAK 5 BEDEN DİLİ TAKTİĞİ.

Sevgili dostlar,

Ne yazık ki dünyamızda kitaplar kapaklarına ve insanlarda dış görünüşlerine bakılarak değerlendirilir. Bu durum adil değildir ama gerçek budur. Eğer kendinize güvenli bir dış görünüşünüz yoksa hem iş hemde özel hayatınızda pek çok problem yaşarsınız.

Kendine güvenli olmak içsel bir durumdur ve bunu hemen kazanabilmek mümkün değildir ancak bu işin bilinen tek kolay yolu beden dilinizi bilinçli olarak değiştirerek kendine güvenli bir imajı dış dünyaya verebilmektir. Bedeninizin şekli iç dünyanıza da yansır ve doğru beden dili kullanırsanız hem dışarıya verdiğiniz algıyı düzeltebilir hemde kendinizi giderek daha güvenli hissedersiniz.

Bugün bu yazıyı okuduktan hemen sonra kolayca kullanabileceğiniz beş özel beden dili taktiğini sizlerle paylaşacağım. Bu taktikleri sadece okumakla kalmayın ve hemen uygulamaya başlayın.

1) Göz teması. Dünyanın en iyi dinleyicisi ve hoş sohbet insanı olsanız bile doğru dürüst göz…