Ana içeriğe atla

ARİSTO VE İKNA STRATEJİLERİ - PATHOS

Yunan filozofu Aristonun insanları ikna stratejileri çatısı altında bahsettiği ikinci kategori Pathos'dur

Pathos ikna etmek istediğiniz insanların duygularına hitap etmektir. Onları heyecan,korku,aşk gibi türlü duygularla uyarıp dikkatlerini vermek istediğiniz mesaja yöneltmelerini amaçlar. Pathos stratejisi reklamcıların ve sinema,televizyon ve basın sektörünün en çok kullandığı taktikleri içerir. Şampiyon olmasını beklediğiniz ve çok sevdiğiniz futbol takımınız gol attığı zaman hissettiğiniz heyecan anında ekrandan geçen reklamların,hüngür ağladığınız acıklı bir dizinin en üzüntülü sahnesinin ortasına balyoz gibi inen yemek takımı markasının ve gazetelerin manşetlerini süsleyen birbirinden korkunç veya heyecanlı haberlerin hemen altında yer alan oturma takımı reklamının sebebi işte bu Pathos Stratejisini kullanmaktır.

Siyasetçilerin en başarılı olanları da sizde en karmaşık duyguları yaratanlarda çıkar. Sadece sevgi,bağlılık ve hayranlık değil, bir siyasetçi sizde nefret ve korku duygularını da yaratıyorsa dikkat çekiyor ve mesajını ulaştırıyor demektir. Çünkü sadece sevdiğiniz değil sevmediğiniz siyasetçileri de dikkatle dinlersiniz. En kötü siyasetçi türü hiç bir duygu göstermeyen ve sizde iyi ya da kötü hiç bir duygu uyandıramayan siyasetçi tipidir. Çünkü dünyanın en doğru mesajını bile veriyor olsanız eğer duygu uyandırmayı beceremiyorsanız kitlelerin dikkatini çekemez ve dolayısıyla oy falan da alamazsınız.Pathos stratejisi bu sebeple en çok bizim gibi duygusal milletlerde işe yarar.

İkna etmek istediğiniz kişilerde duyguları ayağa kaldırmanın en etkili yollarından biriside onların değerlerine hitap etmektir. Mesela masum insanların ezildiğini konu alan hikayeler eklenmiş bir mesaj, o mesajı düz bir şekilde anlatmanızdan çok daha etkili olacaktır. Akıllı siyasetçiler bu sebeple mağdur oldukları imajı veren kişisel hikayelerini insanlara hiç unutturmaz ve sürekli onları kullanırlar. İnsanların hedefleri,ilgileri ve inançlarını konu edinen mesajlarda oldukça etkin olacaktır. Son zamanlarda sıkça kulağıma gelen "yaparsın,başarırsın,kendine güven" temalı sözler içeren müziklerle bezeli reklamlar bu uygulamaya harika örneklerdir.

Karşınızdaki insanlarda çeşitli duyguların yaratılmasında kullandığınız dil de çok önemli bir faktördür. Özellikle benzetmelerin kullanılması bu alanda çok etkili olur.Şu verdiğim mesaja bir bakın "Susadığınız zaman bir XXXXXX gazozu için". Şimdi de şu mesaja bakın " Her tarafının sanki fırındaymış gibi cayır cayır yandığı ve susuzluktan dilinin kuru bir yaprak gibi damağına yapıştığı o anlarda karlı dağlardan getirilmiş buz gibi soğuk XXXXXX gazozuyla ferahlayın ve hayat bulun" ...sizce bu gazozun satılmasında hangi mesaj daha etkili olur? İşte Pathos yani Duygulara hitap etme ikna stratejisi doğru kullanılırsa bu kadar etkilidir.

Bir sonraki yazımda Aristonun üçüncü ikna stratejisi Logos'u paylaşacağım.

Sevgiler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ZARA İŞİNİN ALTINDAKİ FARE YENİĞİ

Önce haberimize bir bakalım.

http://www.hurriyet.com.tr/unlu-markanin-elbisesinden-fare-cikti-40280304

Efendim habere göre Amerikada ünlü bir markadan kendine elbise alan Amerikalı hanım kızımız kendini bir kaşıntı alınca elbiseyi kontrol etmiş ve şok geçirip bayılmış çünkü efendim elbisenin astarından minik ve ölü bir fareciğin pençeleri gözüküyormuş.Tabi hemen kıyameti koparmış ve ünlü firmayı dava etmiş. Firmada panik olmuş ve durumu inceleyeceklerini söylemiş.

Dikkat ederseniz haberde firma kimdir,nedir hiçbir bilgi yok.Haberdeki resimdeki marka kısmı da itinayla kapatılmış.

Şimdi işin daha bir detayı için size aynı olayı anlatan yabancı bir haber link'i veriyorum

http://gothamist.com/2016/11/14/zara_rat_dress_lawsuit.php

Bu verdiğim linkteki haber olayı daha da açıklığa kavuşturuyor ve bahsedilen firmanın hanımların ülkemizde de çok sevdiği Zaranın Amerika bayisi olduğunu anlıyoruz.

Şimdi benim takıldığım esas nokta firma değil, paylaştığım resimden de görebileceğiniz gibi söz konus…

MORAL BOZMA TEKNİKLERİ

Sevgili dostlar,

Ülkemizin pek çok cepheden saldırı altında olduğu bu günlerde en tehlikeli saldırılar görünmeyen ve psikolojik harp amaçlı hamlelerdir. Çünkü geldiğini gördüğünüz bir yumruğa önlem alabilirsiniz ama sizi deviren esas yumruk,görmediğiniz yumruktur.

Psikolojik harbin temel amaçlarından biri hedef ülke insanlarının moralini düşürmek ve mücadele azmini kırmaktır.Morali olmayan insanlar ne kadar güçlü olurlarsa olsunlar direnmekten kolayca vazgeçerler ve kaybedilen her savaş önce insanların zihinlerinde kaybedilir.

Bugün sizlerle Psikolojik Harp çerçevesinde Moral Bozma (DEMORALIZATION) tekniklerinden bahsedeceğim böylece şahit olduğunuz pek çok olayda yapılan hamleleri görüp analiz etme şansınız olacaktır.Kullanılan tekniğin ne olduğunu bilirseniz etkisinden de kaçınmanız mümkündür.

1) Düşmanın moralini bozmak ya somut şekilde onu askeri açıdan yenmekle veya kendi durumuyla alakalı görüş açısını değiştirmekle olur. Görüş açısı değiştirmeye basit bir örnek verecek olursam,eğer…

BİLİNÇALTI TEMİZLİĞİ.

Sevgili dostlar,

Amerika’da 1970’ler sonrasında ülkemizde de son yirmi yıldır gözlemlemeye başladığım ilginç bir kişisel gelişim hizmeti insanlara sunulmakta. Bu büyük hizmetin ismine “Bilinçaltı Temizliği” diyorlar.
Google hazretlerinde böyle bir arama yaptığınız zaman hepsi de birbirinden “uzman” arkadaşların bilinçaltınızı temizleyip pırıl pırıl ve mis gibi yapacaklarını iddia eden reklamlarını, sitelerini hatta televizyon programlarını görebilirsiniz (reyting reyting)
Bu hepsi de birbirinden değerli “bilinçaltı temizlik uzmanlarının” farklı farklı sanatları var. Kimi Hindistan gezisinde yüz dolar verip katıldığı ve orada sokaktaki dilencilerin bile yaptığı bir takım meditasyon tavsiyelerinde bulunuyor, kimi hipnoz ve telkinle bilinçaltınızı Domestosla temizlenmiş gibi yaparım diyor, kimisi de ciddi şekilde eski transistörlü radyolardan bozulmuşa benzeyen uydurma makinelere sizi kablolarla bağlayarak bu işi çözdüklerini iddia ediyorlar.

İşin bence gerçeğini (bak bence dedim) söylemem g…