Ana içeriğe atla

ARİSTO VE İKNA STRATEJİLERİ - ETHOS

Ünlü Yunan Filozofu Aristo insanları ikna etmek için üç yol tavsiye etmiştir. Bunların birincisi ETHOS kategorisi altında açıklanmıştır.

ETHOS üç ana bölüme ayrılır

İtibar: Bir insanın itibarı geçmişinde yaptığı eylemlere ve söylediği sözlere dayanır. Yani itibarınız sizin hakkınızda başkaları tarafından bilinen ve söylenenlere göre olumlu yada olumsuzdur. Bu sebeple siyasetçiler ve üst düzey yöneticiler için itibarlarının olumlu bir imaja sahip bulunması çok önemlidir. Yalnız burada dikkat etmeniz gereken algılanan itibar ve gerçek durum arasında büyük farklar olduğudur.Geçmişinde bir çok olumsuzluklar bulunan bir siyasetçi veya yönetici,profesyonel bir algı yönetimi çalışmasıyla olumlu bir itibar algısına sahip olabilir. Olumlu itibar algısının korunması da çok önemlidir. Üst düzey siyasetçi ve iş adamlarının itibarları hakkında negatif algıya yol açacak her türlü yayına en sert davaları açmaları da bu yüzdendir. Burada suçlama yapılan ve itibar algısını bozan olayın doğru olup olmaması değil,ilgili kişinin itibar algısına vereceği zararın önlenmesi büyük rol oynar. Olumlu bir itibara sahip kişiler kendi haklarındaki türlü başarı hikayesini medya ve kitaplar yoluyla yayarak itibarlarını bir ikna silahına çevirirler. İtibar algısı çok yüksek bir kişinin söyledikleri doğru olarak algılanır ve karşılarındakini ikna edebilme kapasiteleri çok yüksektir. Reklam şirketlerinin toplumda itibarlı kabul edilen meslek grupları veya kişileri sürekli mesajlarında kullanma sebebi de budur. Kısacası Aristoya göre insanları etkilemek istiyorsanız ilk yapmanız gereken yıllar içinde son derece dikkatli bir çalışma yaparak hakkınızda olumlu bir itibar algısı yaratmak ve var olan algınızı ne pahasına olursa olsun korumaktır.

Karakter : Karakter algısı itibardan biraz farklıdır. Buna göre siz günahları ve sevaplarıyla yaşayan "gerçek" bir insan olarak tasvir edilirsiniz. İnsanlarla aynı sorun ve sıkıntılara sahip ve geçmişinde herkes gibi belli hatalar yapmış bir kişi algısı yaratılır. Geçmişinde bir takım kapatamadığı olumsuz özellikler olan ve bu sebeple doğru bir itibar algısı yaratamayan insanlar "karakterli" olarak sunulur. Mesela geçmişindeki bir takım hatalar yüzünden hapse girip çıkmış bir insan siyasete girdiğinde onun üzerinde "itibarlı bir insan" algısı değil "herkes gibi belli hatalar yapmış ama karakterli,içinizden biri" algısı üretilir. Normal mantıkla düşündüğünüz zaman belli pozisyonlara gelmesi imkansız olan insanların "karakterli" algısı kullanılarak o pozisyonlara getirilebilmesinin arka planı budur.

Güvenilirlik : Güvenilir olma algısı esas olarak "tecrübe" ve "kendine güven" algılarına dayandırılır. Öncelikle insanların size inanmasını istiyorsanız sizin de kendinize inanmanız ve karşınızdakilere "büyük bir öz güven" imajı vermeniz gereklidir. Böylece yaptığınız ve söylediğiniz şeylerdeki ikna etme oranınız artar. İkinci önemli nokta,karşınızdakileri ikna etmek istediğiniz konuda "uzman" olduğunuz algısını yaratmanızdır. Öyle bir kendinize güvenle konuşacaksınız ve yazacaksınız ki karşı taraf bu güveninizden ve kendinizi sunma biçiminizden sizin görüşleri tartışılmaz bir "uzman" olduğunuzu algılayacak.Tabi burada kendinizi sunma şekliniz çok önemlidir. Karşı tarafa kendinize güvendiğiniz duygusunu verebilmek için beden dilinizi çok etkin kullanmanız gerekmekte. Kötü ve güvensiz bir beden dili aracılığıyla anlattığınız bir konuda gerçekten ne kadar uzman olursanız olun karşı tarafı fikirlerinize inandırmanız çok zordur. Bu sebeple tüm profesyonellerin ama özellikle üst düzey yönetici ve siyasetçilerin çok kapsamlı bir beden dili ve kişisel imaj eğitiminde geçmesi şarttır. Çünkü siz kendi alanınızda ne kadar bilgili olursanız olun mesele bu bilgiyi sunma biçiminizdir. Şimdilik kısaca bu kadar. Sonraki yazımda Aristonun ileri sürdüğü bir diğer ikna kategorisine değineceğim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ZARA İŞİNİN ALTINDAKİ FARE YENİĞİ

Önce haberimize bir bakalım.

http://www.hurriyet.com.tr/unlu-markanin-elbisesinden-fare-cikti-40280304

Efendim habere göre Amerikada ünlü bir markadan kendine elbise alan Amerikalı hanım kızımız kendini bir kaşıntı alınca elbiseyi kontrol etmiş ve şok geçirip bayılmış çünkü efendim elbisenin astarından minik ve ölü bir fareciğin pençeleri gözüküyormuş.Tabi hemen kıyameti koparmış ve ünlü firmayı dava etmiş. Firmada panik olmuş ve durumu inceleyeceklerini söylemiş.

Dikkat ederseniz haberde firma kimdir,nedir hiçbir bilgi yok.Haberdeki resimdeki marka kısmı da itinayla kapatılmış.

Şimdi işin daha bir detayı için size aynı olayı anlatan yabancı bir haber link'i veriyorum

http://gothamist.com/2016/11/14/zara_rat_dress_lawsuit.php

Bu verdiğim linkteki haber olayı daha da açıklığa kavuşturuyor ve bahsedilen firmanın hanımların ülkemizde de çok sevdiği Zaranın Amerika bayisi olduğunu anlıyoruz.

Şimdi benim takıldığım esas nokta firma değil, paylaştığım resimden de görebileceğiniz gibi söz konus…

MORAL BOZMA TEKNİKLERİ

Sevgili dostlar,

Ülkemizin pek çok cepheden saldırı altında olduğu bu günlerde en tehlikeli saldırılar görünmeyen ve psikolojik harp amaçlı hamlelerdir. Çünkü geldiğini gördüğünüz bir yumruğa önlem alabilirsiniz ama sizi deviren esas yumruk,görmediğiniz yumruktur.

Psikolojik harbin temel amaçlarından biri hedef ülke insanlarının moralini düşürmek ve mücadele azmini kırmaktır.Morali olmayan insanlar ne kadar güçlü olurlarsa olsunlar direnmekten kolayca vazgeçerler ve kaybedilen her savaş önce insanların zihinlerinde kaybedilir.

Bugün sizlerle Psikolojik Harp çerçevesinde Moral Bozma (DEMORALIZATION) tekniklerinden bahsedeceğim böylece şahit olduğunuz pek çok olayda yapılan hamleleri görüp analiz etme şansınız olacaktır.Kullanılan tekniğin ne olduğunu bilirseniz etkisinden de kaçınmanız mümkündür.

1) Düşmanın moralini bozmak ya somut şekilde onu askeri açıdan yenmekle veya kendi durumuyla alakalı görüş açısını değiştirmekle olur. Görüş açısı değiştirmeye basit bir örnek verecek olursam,eğer…

BİLİNÇALTI TEMİZLİĞİ.

Sevgili dostlar,

Amerika’da 1970’ler sonrasında ülkemizde de son yirmi yıldır gözlemlemeye başladığım ilginç bir kişisel gelişim hizmeti insanlara sunulmakta. Bu büyük hizmetin ismine “Bilinçaltı Temizliği” diyorlar.
Google hazretlerinde böyle bir arama yaptığınız zaman hepsi de birbirinden “uzman” arkadaşların bilinçaltınızı temizleyip pırıl pırıl ve mis gibi yapacaklarını iddia eden reklamlarını, sitelerini hatta televizyon programlarını görebilirsiniz (reyting reyting)
Bu hepsi de birbirinden değerli “bilinçaltı temizlik uzmanlarının” farklı farklı sanatları var. Kimi Hindistan gezisinde yüz dolar verip katıldığı ve orada sokaktaki dilencilerin bile yaptığı bir takım meditasyon tavsiyelerinde bulunuyor, kimi hipnoz ve telkinle bilinçaltınızı Domestosla temizlenmiş gibi yaparım diyor, kimisi de ciddi şekilde eski transistörlü radyolardan bozulmuşa benzeyen uydurma makinelere sizi kablolarla bağlayarak bu işi çözdüklerini iddia ediyorlar.

İşin bence gerçeğini (bak bence dedim) söylemem g…