Ana içeriğe atla

E-TİCARET BAŞARINIZ İÇİN PSİKOLOJİK TAKTİKLER

Dünya ticareti yavaş yavaş E-Ticaret yönüne doğru kaymakta. Artık bir E-Ticaret sitesi olmayan şirkete taş devrinde kalmış muamelesi yapılıyor. Ancak dünyanın parasını döküp en son model bir E-Ticaret sitesi açmanız bu alana girip başarılı satışlar yapmanız için yeterli değildir. İnsanların sizin ürünlerinizi bol bol tıklayıp sepetlerine atmaları için çeşitli psikolojik taktikleri de zekice ve yerinde kullanmanız lazımdır. Bu taktiklerden çok basit bir kaç örnek vermem gerekirse.

1) İnsanlar kendilerine bir şey verildiği zaman kendilerini o hediyeyi veren kişiye karşı "borçlu" hissederler. Bu açıktan faydalanmak için e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin yanında mutlaka "bedava" bir şeyler vermeye çalışın. Bu hediye çok ucuz hatta ufacık bir ürün örneği bile olsa yarattığı psikolojik etki değişmeyecek ve müşteriniz sitenizden ikinci bir kere alışveriş yapma kararına daha çabuk ulaşacaktır. Unutmayın herkes bedava bir şeyler almaya bayılır.

2) İnsanlar tutarlı olmaya veya en azından öyle gözükmeye çalışırlar. Onları sitenizin mail listesine katılmaya,facebook sayfanızı beğenmeye hatta en iyisi ürünlerinizi bir kaç gün deneyip ellerinde tutmaya ikna edebilirseniz harika olur. Çünkü sizden mail almayı kabul etmeleri,facebook sayfanızı beğenmeleri ve o an için ürününüzü satın alma niyetleri olmasa bile en azından bir kaç gün denemeyi kabul etmeleri müthiş bir psikolojik baskı oluşturacaktır. Ürünü beğenmezlerse istedikleri zaman iade edebileceklerini söylemenizde harika bir fikirdir çünkü o ürün bir kere ellerine geçti mi iade etmeleri biraz zordur.

3) İnsanlar beğenip sempati duydukları insanlara güvenme ve onlardan ürün satın almaya çok yatkındırlar. E-Ticaret sitenizi baştan aşağı sitenize giren insanlara gülümseyen,tebessüm eden güzel insanların resimleriyle veya sevimli karakterlerle doldurmanız çok iyi fikirdir. İnsanların beğendiği ünlüler ve sevimli çizgi film karakterleri de işe yarar çünkü sitenize giren müşterileriniz bu ünlü karakterlere duydukları sempatiyi psikolojik olarak sizin ürünlerinize yansıtacaklardır. Şirketinizin sempatik bir başarı hikayesi varsa onu da markanıza eklemeyi unutmayın. İnsanlar güzel ve mutlu masallara bayılırlar.

4) Hepimiz tanıdığımız ve sevdiğimiz insanlara güveniriz. Mesela herhangi bir ürün hakkında yakın arkadaşınızdan alacağınız olumlu tavsiye bir çok klasik reklam faaliyetinden daha etkili olacaktır. Bu psikolojik avantajı e-ticaret sitenizi insanların arkadaşlarına sosyal medya üzerinden sitenizi veya içindeki ürünleri tavsiye edebilecekleri bir çok imkanla donatarak kullanabilirsiniz. Hele bir de arkadaşlarına sitenizi tavsiye edeceklere ufak da olsa bir hediye verirseniz tadından yenmez olur.

5) İnsanlar otorite görüşlerine itaat etmeye yıllar süren koşullandırmalarla iyice alışmışlardır. E-Ticaret sitenizi ürünlerinizin "kanıtlanmış faydaları" konusunda "bilimsel araştırmalar" ve " uzman görüşleriyle" doldurmanızı şiddetle tavsiye ederim.

6) Kıtlık duygusu yaratarak insanları paniğe sokmanız ve çok düşünmeden satın alma eylemine geçirmeniz mümkündür. Mesela sitenizdeki ürünlerin fiyatlarının "geçici bir zaman için geçerli olduğu" veya "ürünlerden deponuzda sadece yirmi adet" kaldığı gibi zihin virüsleri çok etkili olacaktır. İnsanları birbiriyle yarıştırdığınız açık arttırma gibi sistemlerde benzeri bir panik duygusu yaratmakla beraber rekabet ve kazanma duygularını da körükleyecektir.

Burada kısaca üzerinden geçtiğim ve en basitlerinden örnekler verdiğim psikolojik taktikler "Algı Yönetimi Kurumsal Eğitiminin" çok ufak bir kısmını oluşturmaktadır. Eğer bir E-Ticaret sitesine sahipseniz veya şirketinizin ürünlerini Internet üzerinden insanlara sunmayı düşünüyorsanız sadece bu amaca göre dizayn edilmiş eğitim programımıza katılabilir veya danışmanlık hizmeti alabilirsiniz. Şu anda E-Ticaret alanında hizmet veren bir bilişim firmasıysanız da beraber son derece etkin ve insanların satın alma psikolojilerini hedefleyen müthiş site dizaynları oluşturabiliriz.

Kısacası E-Ticaret hiç bir zaman sadece bir Internet sitesi kurmak değildir çünkü insanların sitenize girmesi yetmez onları satın almaya yönlendirmeniz de gerekir ve bunun da yolu zihinlerini etkilemekten geçer.

Tabi nasıl yapacağınızı biliyorsanız.

Sevgilerimle

www.serdarkuru.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İNSANLARI ANALİZ EDİP OKUMANIN 3 YÖNTEMİ.

İNSANLARI ANALİZ EDİP OKUMANIN 3 YÖNTEMİ.

Sevgili dostlar,

Belli teknikleri kullanarak başka insanları okuyabilmek ve onlar hakkında genel bir fikir edinebilmek için kullanabileceğiniz bir çok bilimsel yöntem vardır. Bugün sizlerle bunlardan kolay uygulayabileceğiniz üç tanesini paylaşacağım.

1) GENEL GÖRÜNÜŞÜ İNCELEME

İnsanların görünüşleri sözlerinden çok daha fazlasını anlatır. Kıyafetlerine dikkat edin. Şık iş kıyafetleri giymesi başarı hırsına,kot pantolonu rahatlık düşkünlüğüne ve vücudu gösteren kıyafetler dikkat çekici olma güdüsüne bağlanabilir. Taktığı takılara dikkat edin. Bu takılarda kullandığı semboller o kişinin dünya görüşüne yönelik pek çok ipucu verir. Duruşuna dikkat edin. Dik bir kafa ve duruş kendine güveni gösterirken öne eğilmiş kafa ve gövde kendine güvensizliğe bağlı korunma ihtiyacına delil olabilir.

Bedenini nasıl hareket ettiriyor inceleyin. İnsanlar ilgi duydukları şeylere kendileri bile farketmeden eğilirler ve beğenmedikleri şeylerden de bedenlerini uza…

İŞİNİZDE SİZE SÜPER GÜÇLER KAZANDIRACAK 5 İKNA TEKNİĞİ.

İŞİNİZDE SİZE SÜPER GÜÇLER KAZANDIRACAK 5 İKNA TEKNİĞİ.

Sevgili dostlar,

İş hayatınızda ister asık suratlı patronunuzdan zam istemek için veya ceplerinde akrep besleyen müşterilerinizin mal veya hizmet satın almalarını sağlamak için olsun pek çok durumda sürekli başka insanları ikna etmek zorundasınız. Tabi nasıl ki en basitinden bir omlet yapmanın bile püf noktaları varsa başka insanları ikna etmenin de çeşitli teknikleri vardır. Bugün sizlerle bu tekniklerden bazılarını paylaşacağım. Dikkatli okuyun derim.

1) Çerçeveleme Metodu. Olayları ve durumları karşınızdaki insanı yönlendirebilmek için onun hoşuna gidecek şekilde şekillendirmeye çerçeveleme denir. Örneğin elinizde bitirmeniz gereken bir iş var ve bunun içinde üç saate ihtiyacınız var. Müdürünüz size bu işi ne kadar zamanda bitireceğinizi sorduğu zaman normal cevap "Üç saat içinde bitiririm" olabileceği gibi çerçevelenmiş cevap "Sadece üç saat içinde kolayca üstesinden gelirim" şeklinde de olabilir. Dikkat e…

KENDİNE GÜVENLİ GÖRÜNMENİZİ SAĞLAYACAK 5 BEDEN DİLİ TAKTİĞİ.

KENDİNE GÜVENLİ GÖRÜNMENİZİ SAĞLAYACAK 5 BEDEN DİLİ TAKTİĞİ.

Sevgili dostlar,

Ne yazık ki dünyamızda kitaplar kapaklarına ve insanlarda dış görünüşlerine bakılarak değerlendirilir. Bu durum adil değildir ama gerçek budur. Eğer kendinize güvenli bir dış görünüşünüz yoksa hem iş hemde özel hayatınızda pek çok problem yaşarsınız.

Kendine güvenli olmak içsel bir durumdur ve bunu hemen kazanabilmek mümkün değildir ancak bu işin bilinen tek kolay yolu beden dilinizi bilinçli olarak değiştirerek kendine güvenli bir imajı dış dünyaya verebilmektir. Bedeninizin şekli iç dünyanıza da yansır ve doğru beden dili kullanırsanız hem dışarıya verdiğiniz algıyı düzeltebilir hemde kendinizi giderek daha güvenli hissedersiniz.

Bugün bu yazıyı okuduktan hemen sonra kolayca kullanabileceğiniz beş özel beden dili taktiğini sizlerle paylaşacağım. Bu taktikleri sadece okumakla kalmayın ve hemen uygulamaya başlayın.

1) Göz teması. Dünyanın en iyi dinleyicisi ve hoş sohbet insanı olsanız bile doğru dürüst göz…