Ana içeriğe atla

FAKİRİN EKMEĞİ SİYASET.


Bir toplumda genel olarak üç sınıf insan vardır.

Fakirler, Orta Halliler ve Zenginler.

İdeal bir toplumda sınıflar arası uçurumlar az ve sınıflar arası yükselme kolaydır.

Sınıflar atlamanın yolu eğitim ve sermayedir.

Adil bir ülkede, her doğan insana önce iyi bir eğitim ve geçimini sağlayacak bir meslek,

İş kurmak istemesi halinde de faizsiz ve kolay sermaye, yani kredi verilir.

Böylece fakir ya da orta halli doğmuş bir insan, aldığı eğitim ve kolay sermaye sayesinde

Aklını kullanıp çok çalışarak zengin olabilir.

Ancak ülkemizde durum bunun tam tersidir.

Fakir doğmuş bir insan iyi bir eğitim alamadığı için mesleksiz kalır

Sermayesi olmadığı içinde kendi işini kuramaz ve o da fakir bir hayata mecbur olur.

Orta halli doğmuş bir insan da gene orta halli bir eğitim alarak orta halli bir işe girer

Sermayeyi çok az bulabileceği için ancak orta halli bir iş açabilir ve orta halli bir yaşamı olur

Zengin bir aileye doğmuş kişiyse diğerlerine benzemez.

En iyi ve pahalı eğitimleri alarak, en iyi mevkilerde ve en yüksek maaşlı işlere girer

Kendi işini kurmak isterse ya ailesinin işi vardır ya da çok kolay para bulabilir çünkü çevresi geniştir.

Para Parayı çeker lafı boş bir laf değildir.

Türkiye’de eğer fakir veya orta halli bir aileye doğmuşsanız “namusunuzla” zengin olmanız

Çok, çok, çok, çok, çok ama çok zordur.

Türkiye’de insanların sınıf atlayabilmeleri için önlerindeki tek yol siyasettir.

Siyasetle ilgilenip bir partiye hayatlarını kurban ederlerse

Hem “büyük meselelerle” ilgili gözüküp kendilerini değerli hissederler.

Hem de o parti iktidar olduğu zaman.

Üst düzey mevki ve makamlara gelebilir,

İktidar partisiyle arasını iyi tutmak isteyen şirketlerde yüksek maaşlı iş bulabilirler

Kendi işlerini kurmak için para bulmak isterlerse de hiç sorun yaşamazlar.

İşte insanlarımız bunu bildikleri için siyaset yer, siyaset içer ve siyaset konuşur.

Partiler arasındaki çekişmeler

Fikir ve ideoloji davası değil,

Ekmek davasıdır aslında.

O sebeple siyaset Türkiye’de her zaman fakirin ve orta hallinin ekmeğidir.

İnsanlar bu ülkede neden hep siyaset konuşuyor diye eleştirmeden önce

Bunları bilmek ve düşünmek lazımdır.

Sevgilerimle
Aydın Serdar Kuru


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KENDİNE GÜVENSİZLİKTEN KURTULMAK İÇİN 10 TAVSİYE.

Sevgili Dostum,

Objektivizm isimli felsefi akımının kurucusu ve saygı duyduğum yazarlardan bir tanesi olan Ayn Rand hanımefendi şunu söyler : 

“Kendine değer vermeyen insan, hiçbir şeye ve hiç kimseye değer veremez”

Bu, kendine güvensizliğin insanların ve toplumların hayatlarını ne kadar zorlaştıran bir düşünce bozukluğu olduğunu açıklayan çok doğru bir sözdür.

Gerek koçluk ve eğitim çalışmalarımda, gerek günlük yaşamımda insanların kendilerini boğan kocaman güvensizlik mengeneleri içinde yaşamaya çabaladıkları mutsuz ve karamsar hayatlarına sık sık şahit olmaktayım

Bu sebeple kendine güvensizlik üreten düşünce ve algı bozuklukları, üzerinde en çok çalıştığım konulardan bir tanesi olmakta.

Eğer sende kendine güvensizlik cehennemi içinde yaşayan ve bu sebeple hayatın birçok renginden kendini mahrum eden insanlardan biriysen, öncelikle bunu dürüstçe kabullenmen gerekiyor.

Şunu iyi bil ki bu sorunu seninle birlikte yaşayan milyonlarca insan var ve bu insanların büyük çoğunluğu dışardan göründük…

MUTLU OLMAK İÇİN VAZGEÇMEN GEREKEN 15 ŞEY.

Sevgili Dostum,
Roma İmparatorlarından aynı zamanda Stoacı bir filozof da olan Marcus Aurelius yüzlerce yıl önce "Hayatınızdaki mutluluk düşüncelerinizin kalitesine bağlıdır" tespitinde bulunmuştur. 
Mutlu olmak için neler yapman gerektiği konusunda bir çok kitap ve yazı bulabilirsin ancak ben bu yazıda mutlu olmak için yapmaman ve vazgeçmen gereken şeyler üzerinde durmak istiyorum.
Bu yazıyı dikkatlice okur ve burada vazgeçmeni istediğim şeylerden en azından bir kaç tanesini hayatından çıkarmayı becerebilirsen yaşam hakkındaki olumsuz algın değişerek daha olumlu ve mutlu bir yaşamın kapısını arayabilirsin. 
Bunları yapamam dersen en azından bir kaç kere üst üste okumanı istiyorum. Buna da üşenirim diyorsan en azından bu yazıyı arkadaşlarına paylaş çünkü bu basit hareketinin bile kimin hayatını değiştireceğini  bilemezsin. Bunu da yapamam diyorsan sana söylenecek pek bir şey yok.
Hadi başlayalım bakalım yapmaman ve hayatından çıkarman gereken şeylere.
1) Her zaman haklı olm…

BAŞARISIZ BİR İNSAN OLMANIN DOKUZ YOLU

Sevgili Dostum,

Yıllardır seni daha başarılı bir insan yapmak için uğraşıp duruyorum. İşimi gücümü bırakıp sana güzel güzel yazılar yazıyorum ama okumuyorsun ve "hocam çok uzun yazıyorsunuz" diye bana mesajlar atıyorsun.

Tamam kardeşim diyorum ve sana kısacık kısacık resimli paragraflar yazıyorum bu sefer de "ee hani burada bir şey yazmıyor bana ne yapacağım tam anlatmamışsın" diye bana kızıyorsun. Bu sefer sana ulaşabilmek için minnacık minnacık uyandırıcı tweetler atıyorum onları da laf sokmalı ve esprikli söz değil diye beğenmiyor ve benim yerine trolleri takip ediyorsun.

Bu iş yazıyla olmuyor, gel bak sana eğitim düzenledik ve sadece bir akşam yemeği parasına bir günde sana otuz kitaplık bilgi vereceğim, üstelik benimle tanışıp istediğin soruyu da sorabilirsin diyorum "size şimdi para mı vereceğiz,hep paragözsünüz zaten" diyorsun (sanki cebindeki telefonla ayağındaki ayakkabıyı sana bedava verdiler de biz paragöz olduk).

Hele öyle sana "bak,ben …