Ana içeriğe atla

Plajda tüfekli muhafızlar algısı





Sevgili dostlar,

Zamanımın büyük kısmı sosyal medyada ne tür algı operasyonları yapılmaktadır incelemekle geçiyor ve her gün kimi çok amatörce, kimisi de oldukça zekice işler görüyorum.

İşte dün Sosyal Medyada dönen çalışmalardan bir tanesi

Buna göre Almanlar Tunus sahillerinde çekilmiş bir resmi "işte bakın sayın Avrupalı kardeşlerim,o çok bayıldığınız Türk plajlarının hali budur,makineli tüfekli muhafızlar sahillerde geziyor,siz aklınızı peynirle ekmeğe katık mı yaptınız hala Türkiye'ye gideceğim diyorsunuz.Akıllı olun zaten Türklerle papaz olduk gidin tatilinizi vurulmayacağınız bir yerde yapın" alt mesajıyla piyasaya sürmüşler.

Tabi eğer bu olay bu şekildeyse Almanlara hiç yakıştıramadım.Bu kullanılan teknik çok eski bir tekniktir.Buna göre bir yerlerden alakasız bir resim bulur ve altına kendi çıkarınıza bir hikaye ekleyip insanların önüne atarsınız.

Ancak bu elli sene öncenin tekniğidir.O dönemler insanların bu resimler gerçek midir değil midir kontrol etme şansları yoktu, gazetede ne çıkmışsa doğrudur algısı da vardı.

Ancak şimdi öyle mi ? Gördüğünüz her resmi google hazretlerinde aratıp bir kaç saniyede o resim nerelerde kullanılmış şıppanak anlıyorsunuz.Yani böyle devirde böyle operasyon biraz acayip olmuş.

Bu durum için bazı çevrelerde şu benzetme kullanılır. Eskiden geyik avlayan avcıların elinde tüfek vardı ve geyiğin çok fazla yapacak bir şeyi yoktu.Şimdiyse geyiklerin elinde koca sniper tüfekleri var ve eskisi kadar kolay av değiller.

Yani artık insanların elinde Internet gibi müthiş bir silah var. Aklı olup kullanana büyük avantaj sağlar.Bakınız eskiden benim size bu yazıyı ulaştırabilmemin ihtimali binde bir bile değildi. Nerede öyle gazete dergi sayfaları size açılacak. (Hoş şimdi de öyle ama fark etmez zaten şu anda bir çok gazetenin günlük tirajından fazla insana ulaşabiliyorum. Internet sağ olsun)

Yalnız bir ihtimal daha olabilir ve eğer yapılmışsa çok zekice olur. Aslında Almanlar böyle bir şey yapmamıştır ama birileri iki resmi de kendileri piyasaya sürüp kepçeyi Almanların kafasına geçirmiştir. Algı içinde Algı üretme işidir ki bu da çok akıllıca olur.Tabi bunu kim yapar onu da siz tahmin edin.

Sevgilerimle
Aydın Serdar Kuru
www.serdarkuru.com
www.facebook.com/algiyonetimi/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KENDİNE GÜVENSİZLİKTEN KURTULMAK İÇİN 10 TAVSİYE.

Sevgili Dostum,

Objektivizm isimli felsefi akımının kurucusu ve saygı duyduğum yazarlardan bir tanesi olan Ayn Rand hanımefendi şunu söyler : 

“Kendine değer vermeyen insan, hiçbir şeye ve hiç kimseye değer veremez”

Bu, kendine güvensizliğin insanların ve toplumların hayatlarını ne kadar zorlaştıran bir düşünce bozukluğu olduğunu açıklayan çok doğru bir sözdür.

Gerek koçluk ve eğitim çalışmalarımda, gerek günlük yaşamımda insanların kendilerini boğan kocaman güvensizlik mengeneleri içinde yaşamaya çabaladıkları mutsuz ve karamsar hayatlarına sık sık şahit olmaktayım

Bu sebeple kendine güvensizlik üreten düşünce ve algı bozuklukları, üzerinde en çok çalıştığım konulardan bir tanesi olmakta.

Eğer sende kendine güvensizlik cehennemi içinde yaşayan ve bu sebeple hayatın birçok renginden kendini mahrum eden insanlardan biriysen, öncelikle bunu dürüstçe kabullenmen gerekiyor.

Şunu iyi bil ki bu sorunu seninle birlikte yaşayan milyonlarca insan var ve bu insanların büyük çoğunluğu dışardan göründük…

MUTLU OLMAK İÇİN VAZGEÇMEN GEREKEN 15 ŞEY.

Sevgili Dostum,
Roma İmparatorlarından aynı zamanda Stoacı bir filozof da olan Marcus Aurelius yüzlerce yıl önce "Hayatınızdaki mutluluk düşüncelerinizin kalitesine bağlıdır" tespitinde bulunmuştur. 
Mutlu olmak için neler yapman gerektiği konusunda bir çok kitap ve yazı bulabilirsin ancak ben bu yazıda mutlu olmak için yapmaman ve vazgeçmen gereken şeyler üzerinde durmak istiyorum.
Bu yazıyı dikkatlice okur ve burada vazgeçmeni istediğim şeylerden en azından bir kaç tanesini hayatından çıkarmayı becerebilirsen yaşam hakkındaki olumsuz algın değişerek daha olumlu ve mutlu bir yaşamın kapısını arayabilirsin. 
Bunları yapamam dersen en azından bir kaç kere üst üste okumanı istiyorum. Buna da üşenirim diyorsan en azından bu yazıyı arkadaşlarına paylaş çünkü bu basit hareketinin bile kimin hayatını değiştireceğini  bilemezsin. Bunu da yapamam diyorsan sana söylenecek pek bir şey yok.
Hadi başlayalım bakalım yapmaman ve hayatından çıkarman gereken şeylere.
1) Her zaman haklı olm…

BAŞARISIZ BİR İNSAN OLMANIN DOKUZ YOLU

Sevgili Dostum,

Yıllardır seni daha başarılı bir insan yapmak için uğraşıp duruyorum. İşimi gücümü bırakıp sana güzel güzel yazılar yazıyorum ama okumuyorsun ve "hocam çok uzun yazıyorsunuz" diye bana mesajlar atıyorsun.

Tamam kardeşim diyorum ve sana kısacık kısacık resimli paragraflar yazıyorum bu sefer de "ee hani burada bir şey yazmıyor bana ne yapacağım tam anlatmamışsın" diye bana kızıyorsun. Bu sefer sana ulaşabilmek için minnacık minnacık uyandırıcı tweetler atıyorum onları da laf sokmalı ve esprikli söz değil diye beğenmiyor ve benim yerine trolleri takip ediyorsun.

Bu iş yazıyla olmuyor, gel bak sana eğitim düzenledik ve sadece bir akşam yemeği parasına bir günde sana otuz kitaplık bilgi vereceğim, üstelik benimle tanışıp istediğin soruyu da sorabilirsin diyorum "size şimdi para mı vereceğiz,hep paragözsünüz zaten" diyorsun (sanki cebindeki telefonla ayağındaki ayakkabıyı sana bedava verdiler de biz paragöz olduk).

Hele öyle sana "bak,ben …